Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 16001 til 16020 af 153440
-
rettelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg har oversat en dansk tekst til spansk. Er der ikke lige nogen der kan se om der er nogle fejl ? Spanien Spanien bliver mere og mere populært år efter år. Få lande er så komplette som Spanien, med rejsemål som Mallorca og De Kanariske Øer. Skønne strande Strandene på De Kanar... -
Si konstruktion
Forumindlægjeg er meget i tvivl ang betingelseskontruktionerne / si konstruktioner på spansk.. I min gramatik bog står der man skal skældne mellem om det er noget som er gjort/kan lade sig gøre eller ikke gjort/ikke lade sig gøre og alt afhængig af det skal udsagsordene enten stå i nutid-fremtid eller dat... -
PLEASE:((( HJÆÆÆLP MIG..
ForumindlægHEJ ER DER NOGEN DER VIL HJÆLPE MIG MED AT OVERSÆTTE DENNE TEKST PÅ SPANSK....?? "Er Frida også kendt i Chile?" spurgte Claras engelske veninder hende, da de var ved at indøve deres dans. "Jeg havde ikke hørt noget om Frida og hendes billeder, før vi kom til Europa. Her kender I h... -
årsprøve
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal til årsprøve imorgen i spansk og har fået nogle tekster med spørgsmål: ¡Da un resúmen del texto! Cuenta lo que sabes más y piensas de Andalucía! ¡Explica por qué Sevilla se llama la ciudad de Carmen! ¿Quién es Carmen y qu... -
Mundtlig eksamen, overgange til anden del?
ForumindlægJeg har trukket en tekst i spansk og har nu 24 timer. Skal fremlægge den imorgen. Så vidt jeg har forstået, kommer jeg hen til forberedelse af en ekstemporal tekst og et billede. Når jeg så sidder inde til eksaminationen, skal jeg så selv gå videre til anden del ? fx hvis jeg har fremlagt min 2... -
Epidemi
ForumindlægJeg vil gerne skrive om epidemier, men jeg kan ikke finde noget materiale omkring, hvor mange der blev smittet og døde i løbet af en periode, som skal bruges til SIR-model i matematik. Derfor er det nødvendigt at jeg har data fra flere år eller måneder, og dermed ikke kun antallet af døde og smit... -
Emne og Fag
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive studiereningsopgave her i 3.g, og jeg vil høre om nogen har nogle gode ideer til hvilke fag og hvilket emne jeg skal vælge. Kravet er, at jeg mindst skal have et af mine studieretningsfag hvilket er spansk eller engelsk - og så kan jeg ellers vælge historie og da... -
KAOS billede
ForumindlægVi er en 3.A klasse der snart skal have taget kaosbillede, og vil derfor høre, om nogen af jer derude har nogen sjove idéer. Kravene er bare at temaet skal starte med A, og så skal det selvfølgelige være sjovt. Vi er en klasse KUN med piger, og det kunne derfor være sjovt at lave noget med ... -
Tacones Lejanos vs. Askepot
ForumindlægHar fået til opgave at sammenligne den spanske film (bog) Tacones Lejanos med Askepot. Min spansklærer synes at finde tonsvis af punkter som kan sammenlignes, mens jeg synes ingen punkter at finde udover den sorgbearbejdelse henholdsvis askepot og Rebeca gør brug af. Andre punkter som i mener k... -
Dobbeltrepræsentation og konjunktiv!
ForumindlægHej alle Ofte undrer jeg mig over dobbeltrepræsentationen på spansk, fx: ...llevarlo preso a él. Kan man definere en regel for dobbeltrepræsentation? Fx bruges det ikke i: ...no se da cuenta de que estas chicas son malas. Konjunktiv: Vil I mene, at følgende er korrekt: ...pero cuando los ... -
Kort oversættelse - 100 ord + et spørgsmål
ForumindlægHej Studieportalen. Som nogle ved, er spansk ikke min stærke side, og derfor ville jeg være enormt taknemmelig hvis nogen vil kigge min korte oversættelse igennem. Der er desuden en frase (takket være) jeg ikke kan finde nogle steder, håber nogen er behjælplig der :-) Tomasa Canil bor i en lands... -
Columbus?
ForumindlægHej derude. Nu er det sådan at jeg er i gang med at skrive AT i historie/spansk. Jeg har om Christoffer Columbus, og hans opdagelse af Amerika. Min problemformulering lyder således: Hvad var baggrunden for Columbus’ rejse til Amerika i 1492-1493, og hvilke konsekvenser fik kulturmødet... -
Bæredygtig Udvikling
ForumindlægHey Jeg skal til at skrive opgave om "Bæredygtig udvikling". Fagene er International Økonomi, Samfundsfag, Dansk, Engelsk og Spansk... Der er næsten frit på alle hylder, hvad angår område, bare det kan sættes ind under "Bæredygtig udvikling". Er der nogen, der har nogle i... -
HJÆLP TIL DIO
ForumindlægHej, jeg skal skrive i dansk/engelsk. Jeg har et meget stort problem, jeg skal analysere nogle mexicanske personers beretninger, men jeg kan bare ikke finde nogle, de skal være engelsk eller oversat til dansk. Emnet er immigration fra Mexico til USA. Jeg har ikke haft spansk og fatter derfor ikke... -
A-fag
Forumindlægjeg skal snart til at vælge fag, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Problemet er lidt at jeg allerede nu har 4 A-fag, dansk, historie, mat, og spansk. på den ene side ville jeg rigtig gerne have engelsk A men ved ikke om det bliver for meget med 5 A-fag. Nogen der kan sige om de A-fag jeg h... -
SRP Julieta, indkredsning af opgaven
ForumindlægSkal skrive SRP i spansk og Engelsk, og har valgt at arbejde med filmen "Julieta" af Pedro Almodavar og de tre canadiske noveller den bygger på. Jeg vil gerne have nogle forslag til fokuspunkter i opgaven - du behøver ikke nødvendigvis at kende til filmen og novellerne, jeg er mere på u... -
oversættelse af motolov
Forumindlæger der ikke en derude som vil være sød og hjælpe mig med at oversætte noget til spansk.. jeg har meget svært ved at oversætte det.. Det er ikke spor meget.. :) Da den kontroversielle gruppe spillede på Roskilde Festivalen i 2005, fik de stor opmærksomhed. Nogle var vilde med Molotovs angreb på de... -
Valg af emne??
ForumindlægKære SP Jeg skal snart skrive srp og mangler desværre inspiration til emne. Jeg skriver i fagene Bioteknologi A og Historie A. Vil gerne undgå emner som de fleste skriver om, når der er tale om den her fagkombination som "Pesten", "Den spanske syge" osv.. Gerne et emne med ... -
Sammensatte ord?
ForumindlægHej! Lad mig gå lige til sagen. Jeg skal oversætte denne sætning: Dansk: María og Lola er to husmødre, der bor i Moratalaz-kvarteret. Spansk: María y Lola son dos amas de casas, que viven en el "Moratalaz-barrio" (?). (Er det måske "el barrio de Moratalaz"?) Det ville være... -
Rettelse af spørgsmål
Forumindlæger der nogle der lige hurtigt vil kigge min lektie igennem? er ret usikker på det :).. Hvordan er vejret om sommeren i Danmark ¿Como es el tiempo en el verano de Dinamarca? Regner det meget? ¿Hace mucho lluvia? Er det ikke koldt? ¿Hace frío? Hvordan er vejret om vinteren? ¿Como es el tiempo en e...
