Søgning på: tysk disposition. Resultater: 16001 til 16020 af 18462
-
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
Sætningskonstruktion
ForumindlægJeg har problemer med at danne følgende sætning på tysk: "Næste dag overtalte hun ham til at bade i søen." Men jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal sætte sætningen op. Det her er, hvad jeg er kommet frem til indtil videre: "Am nächsten Tag überredete sie, ihn ins See zu baden.... -
nogen der vil rette denne lille tekst?
Forumindlægheej.. nogen der er god til tysk og vil rette ? Es handln von ein Bundesligaspiel in Knierspe, es ist ein Tradition in Knierspe zu spiele Motoball. Der sind zwei Mannschaft aus Knierspe, und die anderen Mannschaft sind von andere stadt. im Schnitt sind die spiller 20 jahre. die spieller sind a... -
Eksamenssæt
ForumindlægJeg har netop fået udleveret min 24-timers eksamenssæt, som omhandler mellemkrigstiden. Jeg har fået følgende kilder: 1. Plakat der viser Tysklands tab ved Versaillesfreden efter fredsafslutningen i 1919 2. Tabel over arbejdsløsheden i Tyskland: 3. Tabel over Valgresultater i Tyskland i perio... -
Damals war es Friedrich
ForumindlægHej alle:) Jeg skal til tysk eksamen her på mandag og er i gang med at læse op på de tekster vi har læst gennem dette år. Vi har læst tre kapitler fra bogen Damals war es Friedrich, men jeg er desværre kommet til at smide hæftet med de tre kapitler Schulanfang, Schulweg og Die Schlaufe væk (det... -
Deutsche Rockmusik - hvordan griber man et interview an?
ForumindlægHej! Jeg står og skal op til tysk mundtlig eksamen i morgen, og jeg har brug for hjælp! Jeg har lige trukket emnet "Deutsche Rockmusik" og har fået tre sangtekster og et interview. Sangteksterne går jeg ud fra, at jeg skal analysere som digte -- men interviewet er jeg helt forvi... -
Endelser :(
ForumindlægHejsa, jeg er nogenlunde god til tysk, men jeg virkeligt et problem med hvilken endelse jeg skal putte på, jeg kan aldrig rigtig huske hvordan det hænger sammen, men hvis nogle kunne fortælle mig det ville jeg blive utrolig glad :) som et eksempel kan jeg tage ordet "sein", hvad er det... -
God måde at tage noter på?
ForumindlægHej. Det nye skoleår er startet og jeg er næsten lige kommet hjem fra ferie og derfor misset rimelig mange timer. Skal læse ti sider i en tysk bog. Hvordan ville det være bedst at tage noter? Synes jeg bruger for lang tid, når jeg læser og skriver noter samtidigt. Altså f.eks. læser jeg en sætni... -
Havde ikke spansk i STX, men vil gerne have det på KU.
ForumindlægHej alle sammen :) Håber der sidder en der ude der kan hjælpe mig med lidt af et spørgsmål. Jeg har fundet ud af at jeg rigtig gerne ville studere spansk på KU, mit snit er fint og det hele. Problemet er bare at jeg var så dum at vælge tysk i stedet for spansk, der ved lever jeg ikke op til de sp... -
Problemer med oversætning.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder her med en tekst til en 24-timers eksamen i tysk og er gået i stå ved dette stykke. "Ich habe richtig von der DDR profitiert. Also, damals mit 14 fühlte ich mich voll als DDR-bürger. Ich war sogar stolz auf dieses Land und war fest überzeugt, dass... -
"påske oversættelse"
Forumindlæghej er der nogen der vil hjælpe mig med at rette dette lille tyske stykke. på forhånd tak. In meinen osten am Gründonnerstag ich hüten ein klein Junge“Sigurd“ am Karfreitag ich war zusammen mit meinenm Familie und am Samstag ich war mit mein mutter, fatter und kleiner Bruder auf bei Sletterhage... -
Hjælp til oversættelse af min sætning:D og nogle ideer.
ForumindlægHej. Håber der er nogle, som vil hjælpe mig :) jeg skal skrive om engang jeg var i Tyskland. Nogle der har ideer til hvad jeg kan skrive? :) Nå, men her kommer min sætning jeg gerne vil have oversat til tysk på ottende klasses nivau cirka: Vi boede sammen med vores venner i deres lejlighed som lå... -
beregning af kapacitansen
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe, er helt lost i det. Jeg skal lave denne opgave og kan virklig ikke finde ud af det? På universitetet i den tyske by Dresden har man et forskningsanlæg til frembringelse af meget kraftige magnetfelter. Magnetfelterne frembringes ved at sende en stærk strøm gennem ... -
bøger sælges, helst hurtigst muligt
Forumindlægjeg har bøger til salg, der er ikke skrevet i, og næsten ikke brugte. . Jeremy Black & Donald M MacRaild,Palgrave,Studying History(second edition) . Robert Diyanni, Literature(Approaches to Fiction,Poetry and Drama) . Erik Hansen & Hans Frede Nielsen,Odense University press,Irregulerties in moder... -
KAOS billede
ForumindlægVi er en 3.A klasse der snart skal have taget kaosbillede, og vil derfor høre, om nogen af jer derude har nogen sjove idéer. Kravene er bare at temaet skal starte med A, og så skal det selvfølgelige være sjovt. Vi er en klasse KUN med piger, og det kunne derfor være sjovt at lave noget med ... -
hælp til oversættelse af to sætninger
ForumindlægJeg sidder lige med noget tysk som skal oversættes, men er gået død i følgende to sætninger: "Ich konnte nicht sehen, wo das Wasser begann, aber es war mir, als sähe ich die Krümmung der Erde." og "Es war mir, als hörte ich das monotone Vibrieren mit meinem ganzen Körper." -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
Hjælp. Nogen som kan rette, og forklare hvorfor det er en fejl
ForumindlægEn kort tysk tekst, nogen som kan rette mine fejl, og forklare, hvad fejlen er? im mein Urlaub ich habe in Türkei gewesen. Ich war in Türkei mit meine mutter, meine Schwester und mein Vater. In Türkei habe ich geschwommen und ich habe auch viele Eis gegessen. Ich war in Türkei, für eine Wo... -
"Potensudvikling"
ForumindlægIfølge min lærerbog er navnet for en funktion af typen: f(x)=b*a^x, x tilhørende R+ en potensudvikling. En funktion givet ved f(x)=a^x kaldes en potensfunktion. Når jeg søger på nettet efter potensudvikling finder jeg dog kun gymnasierelaterede sider. Er der nogen der kan kaste lidt lys over... -
hilfe
Forumindlægjeg hr lige nået jeg skal have oversat fra tysk til dansk... "das wäre was für uns," sprach der Hahn." ja ja ach wären wir da!" sagte der Esel. Da ratschlagten die Tiere, wie sie es anfangen müssten, um die Räuber hinauszujagen, und fanden endlich ein Mittel. jeg hr prøve...
