Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 16041 til 16060 af 33697
-
Sommer supplering
ForumindlægHej, Jeg ønsker at supplere med matematik B til matematik A samt fysik B i sommerferien 2015. Jeg vil gerne læse på KU. Hvor kan jeg gøre dette henne? Tak. -
Kvadratsætninger til at omskrive udtryk
ForumindlægJeg er rimelig god til at omskrive udtryk til kvadratsætninger, men blev lidt i tvivl da jeg blev stille overfor denne opgave.. Opgaven er vedhæftet som billede Ps. undskyld fordi jeg spammer med alle mine matematik spørgsmål, sidder med en matematik aflevering. -
Opgave øvelser (differentialregning)
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der var en som gerne ville hjælpe mig, mig 3 øvelses opgaver (differentialregning) i Matematik. Jeg er ikke den bedste til matematik, så det ville være mega dejligt hvis der var en som kunne hjælpe. øvelserne er: 3.3, 3.5 og 3.7 Jeg håber der er en som kan hjælpe mig !... -
Tandplejer uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg bliver færdig med hf her til sommer. Men jeg har bruge for matematik B. og jeg tænker at supplere faget her i sommerferien. Men kan jeg stadig ansøg d. 5 juni selvom jeg har Matematik B? -
HTX eller STX
ForumindlægFor 2 uger siden skulle vi til brobygning jeg besøgte så HTX og STX Jeg går i 8 klasse og forventer at blive læge engang. Men jeg er meget i tvivl om hvilke gymnasie jeg skal vælge og om det ikke er svært at tage htx. Jeg ved godt at det også er krav om at man skal altid møde til tiden osv. ... -
Sinusfælden!?
ForumindlægHar været så "heldig" at trække mundtlig matematik til eksamen, hvor jeg har fået opgaven: Redegør for begrebet "sinusfælden" og hvad det betyder for brugen af sinusrelationerne Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal bevise. Håber nogen kan hjælpe! Vh -
Karakterer...
ForumindlægJeg har her ved første karaktergivning i 1.g fået et snit på 8,6. Jeg er matematiker og har fået 8 i engelsk, kemi, fysik, idræt, 7 i musik og så 9 i resten. Endvidere er det min klare ambition at blive student med et snit på 10,0 eller over - dels på grund faglig interesse, og dels på grund af f... -
I vildrede, hvilken uni.udd.? nat.- eller samf.orienteret?
ForumindlægHej Studieportalen, håber i vil hjælpe mig med nedenstående. Jeg har en rum tid været i tvivl om hvilke veje jeg skal gå efter endt ungdomsuddannelse. Og det er disse overvejelser jeg håber i kan komme med input til. Jeg går for nuværende i 3.g på HTX og har valgt matematik, fysik og engelsk på... -
(DP) Sjov og spas i Mensa-Land
ForumindlægI Mensa har vi det sjovt med tilfældigheder, men ting sker ikke tilfældigt. Tilfældighed er et tæppe, der skjuler sandheden. (Baysisk filosofi) Vi kaster med mønter og morer os med det. Vi starter med at kaste en ærlig mønt. a) Vis, at sandsynligheden for at sandsynligheden for at få uendelig... -
Hjælp til reducering af udtryk!
ForumindlægHej :D Jeg har fået en matematik aflevering for her i ferien, og jeg er kommet til en opgave, hvor jeg skal reducere et udtryk.Og det har jeg lidt problemer med, da jeg ikke kan få den til at gå op. Så jeg har brug for lidt hjælp. Her er udtrykket: (x2+6x+9)/(9-x2) Mange tak på forhånd!! (: -
Fremtid , A og Bniveau??
ForumindlægHej jeg vil gerne have et råd hvis der er nogen der vil hjælpe mig ud af et dilemma....Jeg går kun i 1.g men tænker over hvad jeg videre skal have på A- og B- niveau. Jeg er meget interesseret i biologi,kemi, idræt og musik. Det er alle sammen ting jeg nyder. Meeeen min søster som gik på gymnasie... -
ITU
ForumindlægHej.. Jeg er snart færdig med andet hf og overvejer at tage på ITU men hvad er det jeg skal søge der.. Er det som bachelor første omgang ?? Jeg ved hellere ikke noget om adgangskrav men min lærer sagde at en fuld hf vil give adgang til ITU og han sagde at jeg ikke havde problemer med at komme in... -
Fysik-A
Forumindlæghej,har overvejet at vælge fysik på højniveau for næste år, (3.g), og ville høre om der er nogen der har erfaringer med dette, om det er meget svært iforhold til obl niveau? med skriftlig eksamen osv. Desuden vil jeg også gerne høre om nogen har valgt kemi-b niveau i 3.g? er nervøs for at havde g... -
SSO
ForumindlægJeres SSO, hvad skrev i om???Mangler gode ideer eller opgavers, så fyr løs! -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
rettelse
ForumindlægLeder en der er expert i math! Vil gerne have 9 eller 10 eller 11 for denne opgave, da det er meget nødvendigt ! Så vil I matematikere hjælpe mig med selve rettelsen af denne opgave! Stilhæftet sætter jeg senere ind idag..! På forhånd mange tak ! -
Hater - Nyhedsreportage
ForumindlægHASTER ! Jeg skal skrive en nyhedsreportage om da Donse Krudtmølle eksploderede. Men jeg har desværre intet fundet derom, nogle af jer som har læst om det eller lign.? Jeg har som eneste meteriale Henrik Cavlings oplevelsesartikel derom. Detter er facts jeg har fundet : Tirsdag d. 16. maj ... -
Kommunikation og medier i et senmoderne samfund
ForumindlægHej! Jeg har trukket emnet kommunikation og medier i et senmoderne samfund i samfundsfag A. Jeg skal lave en problemformulering og en række problemstilligner. Jeg har desværre rigtig svært ved at komme i gang, da jeg har svært ved finde hovede og hale i det hele. Mine bilag: ... -
Virksomhedøkonomi - Mangler hjælp til opgave 17.28 i opgavesamlingen
ForumindlægHeej Jeg har fået til opgave at lave 17.28 i VØ HHX A2.del opgave bogen. men jeg har lidt problemer med hvordan jeg skal stille det op i Excel. jeg skal have lavet et likviditetsbudget for 2. kvartal i 20x4 og bagefter en budgetteret balance pr. 30 juni 20x4, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal ... -
Er denne regnet rigtigt?
Forumindlæg250 popcorn bægere koster 190 kr. + moms 23 kg. Majscorn koster 290 kr. + moms 1 kg. Majscorn giver 30 liter popcorn. Bægeret har form som en kegle Omkredsen af åbningen i bægeret er 38 cm Højden på bægeret er 20 cm 1) Hvor mange popcorn bægere skal der bruges til 23 kg. Majs? 2) Hvad er udgiften...
