Resultater: 16061 til 16080 af 436512
-
Ferie uden for skoleferierne i gymnasiet
ForumindlægHej Alle. Jeg begynder på gymnasiet efter ferien og har et spørgsmål. Min familie og jeg tager årligt på skiferie og denne gang er den blevet lagt i uge 6, ugen før ferien. Det vil betyde 5 eller 6 dage, hvor jeg ikke kommer i skole. Og jeg selvfølgelig gøre mit bedste for at holde min fraværds... -
Bestemte integrale
Forumindlæghej jeg sidder med noget integraleregning og kan slet ikke få noget til at passe vi skal bestemme dm (eller a og b som det hedder i integraleregning) a=17,25 A=F(b)-F(a) A=-(1/12)+(x^2/2)+(1/12)+(1/2)*17^2 hvordan beregner jeg b? når den regnes i mathcad får jeg nogle meget... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej, Nogle der gider kigge på mit engelsk og kommentere på sproget/syntaks? Ville være meget værdsat. Mvh. -
Mat. Analyse bevis, (simpelt!) korrekt? Heltal osv
ForumindlægHmm jeg er en 2. års htx elev, der forsøger sig med lidt matematisk analyse. Problemet er bare, at jeg har ikke nogen der er i stand til at checke mit arbejde, så jeg er ofte i tvivl om jeg gør det rigtigt .. Er der nogle der eventuelt kunne checke dette lille bevis for mig? Det handler om h... -
Klip i en sang
ForumindlægJeg har lidt problemer med at klippe i en sang. Jeg har fundet programmet,Audacity, men jeg kan ikke ekspotere filerne til mp3. For jeg skal have noget som hedder lame_enc.dll, og det kan jeg ikke finde på min computer. Men er der nogle som kender andre sider hvor jeg kan klippe i en sang? PS: De... -
Slæde, vinkel og hastighed som funktion af tid
ForumindlægHej, skal have hjælp til en opgave jeg ikke rigtig kan finde rundt i. Den handler om at der er en slæde på vej ned af en bakke. Vinklen af bakken er 30 grader, og jeg skal opstille en diff. ligning som viser hastigheden som funktion af tiden. Nogen der kan hjælpe. Skal ikke have opgaven... -
Politiske indgreb og deres effekt på konjunkturforløbet
ForumindlægHejsa. Jeg har lige læst nogle indlæg herinde om at vælge to relevante parametre (fx beskæftigelse el inflation, rente eller offentlige udgifter osv.) Er der ikke en der kan hjælpe med at vælge to relevante parametre? hvad kunne være mest oplagt? jeg skal diskuterer sammenhængen mellem dem. - hva... -
Bush
ForumindlægBush er på røven, det er hele det hvide hus, er det nu så hvidt som det fremstilles i medierne?? Bush og co, er muligvis den dummeste regering USA har haft nogensinde... hvis li plusser deres Iq´er har de en IQ på under stuetemperatur tilasammen.. -
Andengrads punkter
Forumindlæghhjjjjææælllpppppp dumme punkter angiv en forskrift: (-10,0) (12,0) (0,-60) Hvordan regner jeg det ud?? -
problem med en opgave
Forumindlægmin opgave handler om en stof som hedder gallusyre og en stof som hedder mescalin, man danner mescalin ud af gallusyre under flere trin, den ene trin bliver en carboxylsyre benzoesyre kondenseret til en ester, spørgsmålet hedder: Ud fra 50,2 g af stof B isoleres 28,3 g af stof C, Beregn udbyttet ... -
Haste opgave om gradtallet !!!
Forumindlægjeg har en opgave & i den stå der- i en Cirkel med radius 5 tegnes en korde med længden 8, find gradtallet for den bue, korden spænder over.. Hvordan finder jeg gradtallet? hvis det ikke er for besværligt for jer må i gerne regne det ud (: -
Haster!!
ForumindlægHeyer der ikke lige nogen der ude der kan give mig formelen for gitterkonstanten?Emnet er fysik og skal bruge formelen nu. -
"Der Tunnel"
ForumindlægHej allesammen . Jeg sidder og skal i gang med at lave en stil om 2 af hovedpersonerne fra filmen "Der tunnel", men efter som jeg ikke har set halvdelen af filmen er det lidt svært . Er det evt. nogen der har lavet noget i den stil som kan sende nogle stik ord eller noget? Det er en opg... -
DKs holdning til en EU-hær??
ForumindlægHvad er DKs holdning til en EU-hær?Hvorfor positiv/negativ? -
Love
ForumindlægHejsa er der nogen af jer som har skrevet om kærlighed i engelsk??? Jeg har skal om 3 uger fremlægge om det... Jeg er ikke den bedste til at stave engelsk, så det ville være super dejligt hvis der var nogen der havde skrevet om kærligehed på engelsk... Hilsen Louise -
Formel for trykket i en bestemt højde?
ForumindlægHej hej!Jeg står og mangler en formel til at beregne trykket i en bestemt højde, og jeg mener det atmosfæriske tryk, f.eks. trykket på et bjerg i en bestemt højde.Formlen for trykket i f.eks en væske kan ikke bruges, da luften jo bliver tyndere og tyndere jo højere man kommer op. -
Skæring med 1. og 2. aksen
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg finder skæringen med 1. og 2. aksen hvis jeg ved a og b ;s :) Forskrift = Y = 0,66x-4,28 -
NoAdware
ForumindlægJeg får normalt popup vinduer når jeg er på nettet og microsoft tilbyder mig en noget der hedder NoAdware som jeg skal installere......skal jeg det?takker -
Den stumpe vinkel
ForumindlægJeg har fået en opgave omhandlende vektorregning for, hvor en femkant, ABCDE, er udspændt mellem punkterne: A (-3, -2) B (2, -1) C (3, 2) D (-1, 5) E (-5, 1) Her skal jeg så finde dem stumpe vinkel(over 90 grader)mellem diagonalerne AC og BE, men er jeg ret usikker på fremgangmåden..Personligt vi... -
Oversættelse&grammatik
ForumindlægNogen der gider tage et kig på den her oversættelse jeg har lavet..Mest grammatiske fejl.----->The right to die.Sympathetic killing became legal in Holland in 2001 and Belgian in 2002. The Law legalized not directly, that you could take lives, men gives an opportunity to, that a doctor can rel...
