Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16061 til 16080 af 102572
-
Engelsk i 3.G??
ForumindlægHey alle dér! jeg har lige et spørgsmål: jeg er en gymnasiesturderende, der har engelsk på B- niveau! jeg har rundt omkring på nettet læst at, selvom man har engelsk på b-niveau så også skal have det i 3.g?? kan det være rigtigt at jeg skal have engelsk i 3.g?? oké, hvis vi siger at jeg så sk... -
Installation
ForumindlægHej håber jeg kan få noget hjælp her :) Jeg prøver at få LaTex til at virke, men har aldrig prøvet det før og håber der er en der kan hjælpe mig. Jeg har hentet miktex, GhostScript og GSview http://www.miktex.org/2.6/Setup.aspx <-miktex http://pages.cs.wisc.edu/~ghost/<-GhostScript og Gsvi... -
Mat A på HF
ForumindlægJeg skal starte på HF til sommer og jeg har valgt Mat A. Jeg skal til at købe mig en lommeregner. Jeg tænker på en TI-89 eller Voyage 200 være den bedste lommeregner at have, men må man bruge den TI-89 til den skriftlig eksame?? Hvad vil i anbefale? -
Hvordan får man 10?
ForumindlægHvordan kan jeg skovle mig til et 10tal imorgen, i mundtlig matematik? -
Beregn areal af rørledning
ForumindlægHej! Under et forløb om trigonometri syntes vores lære det var sjovt at give os et bundt (for nogle) temmeligt besværlige matematik opgaver for henover juleferien. Kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man skal løse b) i følgende opgave. - Som i kan se (på det vedlagte billede), har jeg noteret... -
Hvad kræver det at komme ind på Niels Brock??
ForumindlægHej, jeg har lige fået de standpunktkaraltere, som kommer til at være dem vi skal bruge til at søge ind på det vi nu skal, men er ikke helt sikker på om jeg har fået gode nok karaktere, som vil bare høre om det er muligt at komm ind på ibb linjen med mine karaktere. Mine karaktere Dansk: Læs... -
Terminsprøve endelige karakter???
ForumindlægHej SP, Vi har for ikke så lang tid siden, været op i matematik, fysik samt andre terminsprøver. Endte med at score rimelige gode karakter i terminsprøverne, dog kan det samme ikke siges i Fysik A. Endte med at få 4, og harr 12 skr / 10 mdt i standspkt. Tror i dette vil have påvirkning på årska... -
hjælp..
ForumindlægHejsa...!!!Har et kæmpe stort problem. Har fået dansk stil tilbage, som min lærer åbenbart mener at jeg har snydt med.DEt har jeg ikke. Det enste jeg har gjort, var at finde nogen informationer om forfatteren i vores litteratur-håndbog. Og det har jeg så omformuleret, men hun mener stadigvæk, at ... -
Kan man gå op i bio anden gang?
ForumindlægJeg var oppe i bio for et par dage siden, og det gik ikke lige efter mit hoved, jeg fik 6, hvilket ikke er det fedeste!Jeg har hørt noget om at man kan gå op i bio igen i 2g, altså at få en "ommer". Men passer det? Og hvis det gør, hvordan sker det så, bliver jeg bare selvstuderende, el... -
Afslutning af grundforløbet
ForumindlægHej 1.g'ere,\n\nså nærmer den første eksamen sig, og for lyst til at høre hvordan jeres skole har taklet den den nye reform. \n\n\nPå min skole(IBC Kolding HH) har skolen valgt at vi skal op i en rapport, som danner grundlag for en mundtlig prøve. Vi har gennem det første semester haft 3 stu... -
Gider i læse til den sidste??
ForumindlægSå er der overstået 3 eksamener.. og har fået 10-10-10.. så det er jo lækkert!! MEN, gider simpelthen ikke læse til den næste! for har regnet ud, at de sidste karakter "KUN" rykker hvis man får fra 00-5, og fra 10+ .. så har I det på samme måde?? -
Hjælp
ForumindlægBetragt den naturlige eksponentialfunktion: g(x)=e^x Vis at linien med ligningen y=x+1 er tangent til grafen for g. Bestem koordinaterne til røringspunktet. -
rational- og irationale tal???
Forumindlæger der nogle som kan forklare mig hvad rationale og irationale tal er??? tak på forhånd:) -
Kassekredit / Kontantlån
ForumindlægHar de to typer lån ovenover variabel eller konstant ydelse/rente gennem hele løbetiden? Har også lige brug for forklaring på disse begreber: Afdrag og ydelse Jeg ved: Ydelse = Rente+Afdrag på lån Afdrag -> Man betaler af på gælden Jeg synes bare personligt ordene er svære for mig at sk... -
Cirkel-opgave
ForumindlægEn cirkel har centrum i C(10,5) og indeholder punkterne A(0,0) og B(20,0). a) Bestem radius i cirklen. b) Bestem en ligning for tangenten til cirklen i punktet B. c) Bestem afstanden fra A til t. d) Bestem arealet af den del af cirklen, der ligger i 4. kvadrant. MINE FORSLAG: a) Den finder jeg v... -
mat. b-niv eksamensspørgsmål
ForumindlægHej, jeg har nogle spørgsmål ang. hvorledes man skal forstå/gribe opgaver an på der lyder:1."Forklar anvendelse af sinusrelationer og cosinusrelationer"- skal jeg her forklare vha. tal hvordan man kan beregne vinkler og sider i en trekant? men det har jeg jo lavet i skriftligt matematik... -
Penge og økonomi
ForumindlægHej, SP. Jeg har meget svært ved penge og økonomi samt renter, da der indgår alt for mange nye fagord. Kan I hjælpe mig med så mange opslag som muligt?:((( Det er svært. -
Gyldig studieretning?
ForumindlægKære alle, Jeg går i 3.g og har studieretningen Musik A, Engelsk A, Dramatik C. Mine fag gennem mit gymnasieforløb er/har været: A: Musik, engelsk, dansk, historie, spansk B: Matematik (Valgfag fra C) C: Idræt, samfundsfag, matematik (nu B), fysik, samfundsfag, biologi, religion, naturgeograf... -
Eksamen sidste år..
ForumindlægHey...Er der nogen der ved hvad man kom op i til engelsk / og tysk skriftlig eksamen sidste år?(gymnasie)Hvad hed teksten? Håber der er nogen der vil svare...hilsen mig -
1/3 karakter
ForumindlægHej! Jeg fik 7 sidste år i skriftlig engelsk, og 8 i år. Den sidste år tæller 1/3... Hvordan regner man det ud??? Og hvordan regner jeg det sammen med resten af mine karakterer?
