Søgning på: srp engelsk religion. Resultater: 16101 til 16120 af 35259
-
Tænker i over livet?
ForumindlægSad lige og undrede mig :-) Er jeg den eneste der konstant tænker på livet, mine drømme, sorgen, går tur om natten når himlen er klar og opservere stjernerne, går tur ved vandet, skriver digte, essays om livet osv. Er der ingen der er sådan? -
Savn!
ForumindlægHeej. Skal til at skrive om "savn." Og vil derfor rigtig gerne høre hvad i mener ordet "savn" betyder? :D Jeg er nemlig lidt på bar bund og ved ikke helt hvor jeg skla begynde /: -
Projektuge - emne ideer?
ForumindlægHej. Jeg har projektuge i uge 11, og skal allerede nu begynde at overveje emne. Vores overordnede emne er: Verdenen Omkring Os. Er der nogle der ligger inde med nogle gode ideer, til hvad man kunne arbejde med? :-) -
USA Demokraterne vs Republikaner
ForumindlægKan nogle være søde og fortæller mig, Hvem der plejede at stemme på de to partier i USA (historisk - altså traditionalle) + -
frelse i kristendom
ForumindlægHej allesammen. Hvordan opnår man frelse i kristendommen? og er der forskel indenfor de tre grene af kristendom (katolicisme, ortodokse kirke, protestantisme) i forhold til hvordan man opfatter frelse? -
(Samf. og bio.) -> Racehygiejne, K.K. Steincke, Darwin og Mendel
ForumindlægHey folks Jeg står og skal til AT-eksamen imorgen i mit emne "Eugenik" (racehygiejne), og med fagene biologi og samfundsfag. Jeg står i det problem, at jeg har nok biologiske teorier hvor udfra jeg kan snakke om forskellige metoder, som de forskellige videnskabsmænd er kommet frem til,... -
IDÈER TIL PROJEKTOPGAVE
ForumindlægHej allesammen :-) Vi har fået til opgave at lave en projekt opgave, hvor vi helt selv må bestemme hvad vi må skrive om. Men jeg er fuldstændig blank.. nogen ideér til hvad man f.eks. kunne skrive om? noget der ikke er alt for svært. -
projekt :)
ForumindlægHEJ HVAD SKAL JEG SKRIVER OM , HVIS JEG HAR DEN HER EMNE "EN JORD FLERE VERDENER " HAR I NOGLE IDEER ??? TAAAAAAAK :) -
problemformulering ift. de taksonomiske niveuaer
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med om 1. probemstilling overholder de taksonomiske niveauer, og om næste spørgmål er et redegørende spørgsmål? "Hvordan danner ”næstekærligheden” grundlaget for det samfunds- og menneskesyn der er i henholdsvis kristendommen og islam"? er... -
Paradise Hotel - metoder
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal i gang med at skrive metoder til min AT synopsis, men jeg aner ikke hvad jeg skal komme ind under. Metode afsnittet er jo en af de vigtigste ting. Jeg har indtil videre brugt berettermodellen til at analysere et afsnit af Paradise Hotel for at se hvad der gør dette program... -
Forskellen på halalslagtning og schæchting?
ForumindlægHej er der nogen der lige kan forklare mig hvad forskellen på halalslagtning og schæchting er? -
Hjælp til religionsprodukt
ForumindlægGod aften! Her på tirsdag skal jeg aflevere mit produkt samt min synopse, men jeg har problemer med at lave mit produkt. Først og fremmest har min lærer fortalt mig, at det er en god ide at lave et produkt, der kan bruges som disposition til min fremlæggelse. Derfor har jeg besluttet mig for at ... -
Valgfag?
ForumindlægHey.. jeg går i 1.g og skal til at vælge valgfag. Ville høre hvad I synes hvis jeg valgte engelsk, tysk på a-niveau og matematik på b-niveau til 3.g? Tror I det bliver for svært at følge med?(jeg har ikke de store problemer med at følge med i timerne i 1g..) -
HJÆLP! til oversættelses program (Offline mode)
ForumindlægHeeej alle her på studieportalen. Er der nogle der kender et program man kan bruge i offline mode (altså uden net forbindelse?) da jeg står og skal ti termins prøve i engelsk. så hvis der nogle kender et program der kan det. så vær venlig at skrive hvad programmet hedder eller link det her ind, H... -
!!!!SKAL ALVERSE I MOGEN!!! HJÆLP!!!!!
Forumindlægpis hader at glemme ting til en mandag håber der nogen engelsk proffer derude har skrevet en still men så skal der over sættes til engelsk det er ikke lige min stærke side>>>> (DET HASTER TIL MANDAG DEN 11-14-04 I MOGEN) :-( her er den nå der er >>> er det der hvor jeg er kom... -
oversættelse..hjælp..
ForumindlægHej!som altid har jeg problemmer med mit engelsk, hvis nogle gider at kigge på min oversættelse fra dansk til engeslk, vil jeg blive UTROLIG glad..Dansk:Charles Manson - En vurdering tyve år efteraf Anders BlichfeldtI 1969 kunne pressen verden over berette om en sensationel forbrydelse, begået i ... -
Spansk eller fransk?
ForumindlægHejsa :) Jeg skal 15. marts vælge, hvilket 2. fremmedsprog jeg vil have på A niveau (skal gå på HHX international). Tysk er helt droppet, da faget aldrig har sagt mig noget, og jeg endelig heller ikke er så god til det, da jeg har svært ved at skulle bytte sådan om på ordstillingerne. Men jeg els... -
Is og are på dansk
ForumindlægHej, Jeg er ved at lave en aflevering i engelsk hvor man skal finde og rette fejl. Rettelserne skal bestå af de tre taksonomiske niveauer (redegør, analyser og vurder). Jeg har fundet en fejl hvor man skal rette "is" til "are". Herefter har jeg forklaret hvorfor dette er tilf... -
Planer efter sommerferien
ForumindlægBegynder du på gymnasiet?Fortsætter du i gymnasiet/hhx/htx/hf?Tager du et sabbatår, eller går du direkte efter den videregående uddannelse?Kort sagt: Hvad er dine planer efter sommerferien? -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl...
