Søgning på: amish folket. Resultater: 16141 til 16160 af 19974
-
Alle optaget? Forstår det ikke..
ForumindlægOk jeg har lige et spørgsmål som jeg ikke forstår f.eks. når man kigger inde på ug under en tilfældig uddannelse, lad os sige datalogi så står der Kvote 1 Standby Københavns Universitet Alle optaget - Betyder dette at alle der søgte blev optag... -
nogle der vil læse min engelsk stil?
ForumindlægHejsa, vi har fået en engelsk stil om "My healthy choices". Nogle der vil læse den igennem og evt. give nogle feedbacks (hvad jeg kan gøre bedre). Kravene er : - Things you do - or don't do to be healthy (with regard food, exercise, drinking and smoking etc.) - Your general att... -
The Children of Men
Forumindlægjeg skal fortælle om bogen, the children of men, til eksamen, og hvis nogen har læst den har jeg brug for lidt hjælp. eller hvis nogen bare har lyst :) den handler om at der ikke er blevet født et barn i mange år, og folk har mistet håbet. i slutningen bliver en dame gravid, men faderen til dette... -
IQ og mensa
ForumindlægJeg har lige bestået testen om at være klogere end en røget laks, på mensas side. Med lukkede øjne, og ved at bare klikke sig frem, har jeg skåret 60 i IQ. Er det ikke fedt? Vidste I iøvrigt at en røget laks har en IQ >30<36 ? Jeg er så lykkelig. Min hund sagde at jeg må være så dum at je... -
AF eksamen - Klimaændring
ForumindlægOkay, nu er det ved at være ret mange spørgsmål om metoder osv. men her kommer et til. Jeg skal til eksamen på onsdag, og af nogle af dem der har været oppe har jeg fået at vide at de lægger MEGET vægt på metoder, er det rigtig? Hvor lang tid skal man ca. bruge på metoder? Hvilken metode bruger... -
Bi / Re - Dommedag
ForumindlægHej, jeg skal op i AT mandag morgen kl. 8.00 og jeg håbede på at få lidt input fra denne fantastiske side, så, here goes.. Emne: Dommedag Problem formulering: •Hvordan defineres "Dommedagsprofetier" af henholdsvis Kristendom og Videnskab? •Hvordan bruges ”Dommedagsprofetier” af henhol... -
Palæstina konflikten
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en 24 timers historie eksamen. Mit emne er Palæstina konflikten og jeg skal præsenterer historiske problemstillinger og relationer til mogle tekster som hovedsageligt handler om hvordan de to befolkninger (israel bosætterne, og det palæstinensiske folk) føler at det er... -
fra gaslove til idealgasligning
ForumindlægHej folkens! :) Jeg har et spørgsmål, da jeg skal til eksamen i fysik nu her. Vi har fået at vide af vores lærer, at idealgasligningen er opstået ud fra de tre gaslove. Det skal vi selvfølgelig bevise: Alle tre gaslove giver sammenhængen i mellem tryk, temperatur og rumfang i en gas. Boyle Mari... -
Gør rede for omsætningsfunktion
ForumindlægHej folks! Sidder lige med sådan en fræk lille mat opgave, men den er lige lidt tricky på dette punkt: En virksomhed producerer og sælger en vare. Prisen på varen kan beskrives ved en funktion med forskriften p(x) = −0,5x +1200 , 0 ≤ x ≤ 500 hvor x er afsætningen i stk. Oms... -
Problem med Maple
ForumindlægHej folkens. Jeg har et problem med Maple hvor jeg får et resultat med "RootOf". Jeg har prøvet at søge på løsninger på deres hjemmeside, samt på forume, men jeg kan ikke få problemet løst. Jeg bliver i en opgave bedt om at finde den eksakte løsning for en logistisk differentialligni... -
Regnskabs matematik!
ForumindlægHejsa folkens. Jeg bøvler med denne opgave, som jeg bare ikke kan få løst: Dress har 30 meter stof til at sy shorts og nederdele. Det tager 60 minutter, at sy et par shorts, og det tager 75 minutter at sy en nederdel. Dress ønsker at sy mindst 5 par shorts og mindst 5 nederdele. Det sælges et o... -
TekSam på Ruc?
ForumindlægJeg er faldet over en linie, som Ruc tilbuder, den såkaldte TekSam. Det er vist nok en relativ ny uddannelse. Jeg synes, den lyder interessant, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk, der har "prøvet den på egen krop", eller på anden måde ved noget om uddannelsen. Jeg afslutter S... -
PCR!!!!
ForumindlægHej folkens. Er der nogle som gider hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål? har virkelig svært ved det :S 1. Hvilke egenskaber skal primerne vi benytter have og hvorfor benytter man 2 forskellige primere samtidigt? 2.Kan I begrunde hvorfor primerne er nødt til at have en længde på 18-26 baser... -
Krav for Matematik-C i 1. HF
ForumindlægHej folk på StudiePortalen. Sagen er den, at jeg har matematik på C-niveau i 1. HF og jeg skal til eksamen i morgen. Vi har fået udleveret nogle eksamensspørgsmål og et af dem ser således ud: "Beviser Gør rede for de forskellige bevisformer Gennemfør et par beviser" Men som jeg efterh... -
tryk og dybde..
Forumindlæghej folkens :D har et problem med en opgave, håber nogen kan hjælpe :) For en bestemt væskesøjle er sammenhængen mellem trykket P og dybden d under væskens overflade givet ved; P= 0,087 *d+1,113, når trykket måles i bar og dybden måles i meter a) Bestem trykket i dybden 9,0 m, og bestem den dybd... -
Hulelignelsen
ForumindlægHulebilledet/hulelignelsen i Platon Staten, hvad bruges den til? Er det rigtigt at den bruges til at skildre hvem der kan styre idealsamfundet, altså hvis man antager at den som kommer ud af hulen og bliver blændet af lyset (det gode) ser virkeligheden og kan gå tilbage i hulen og regere over de... -
Engelsk Termin- Delprøve-
ForumindlægHej folkens, i morgen skal jeg så igang med min sidste terminsprøve i 3.g, det er heldigvis engelsk (A), et fag jeg på ingen måde har problemer med, men! Jeg er i tvivl om den første delprøve. Opgaven går ud på at vi skal rette et par sætninger med en eller to fejl i hver hvorefter vi skal skrive... -
hvad betyder de 5 skandhaer
Forumindlæghej folkens (: jeg har lige et enkelt spørgsmål til buddhisme. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad de 5 skandhaer går ud på? Jeg har spurt min lærer, men forstår ikke hendes forklaring, plus jeg har kigget på de noter som ligger herinde og jeg har kigget på nettet hele dagen. jeg forstår det bare... -
Teorier til psykologi AT eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til min AT-eksamen skrive om, paradokset mellem at danskerne skulle være det lykkeligste folk i verden, men at vi samtidig er nogen af dem der producerer/sælger/forbruger mest antidepressivt medicin. Jeg skriver i bioteknologi og psykologi, hvor jeg i biotekno... -
Kosten kemisk set
ForumindlægHej folkens. Er igang med at læse op til en kemi prøve der vil omhandle "kosten kemisk set" og er stødt på nogle opgaver jeg undrede mig over. Håber I kan hjælpe med nogle af dem. På forhånd tak. :) 1. Tegn fischerprojektionen for l-glucose. 2. Tegn strukturformlern...
