Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16141 til 16160 af 156338
-
AT - kampen for det gode liv
ForumindlægHej folkens, Jeg sidder og skal igang med AT. Jeg vil gerne hvis jeg kunne kombinere fagene biologi (A) og historie (A) med hianden. Hertil vil jeg vælge 2. verdenskrig og menneskeforsøgene herunder. Problemet ligger i at jeg ved ikke hvordan jeg skal koble disse til ''kampen om det... -
FitzHugh-Nagumo modellen og alkohol
ForumindlægHej! Jeg er så småt begyndt at gå i gang med min SRP, som skal skrives i biologi A og matematik A. Derfor har jeg valgt at undersøge alkohols effekt på nervesystemet - mere konkret membranpotentialet. Dertil vil jeg undersøge, hvordan man kan modellerer disse nervesignaler vha. FitzHugh-Nagumo mo... -
SRP korrekturlæsning
ForumindlægHej !! Jeg skal her i morgen (7.12.18) starte på min SRP Jeg er så dårlig til korrekturlæsning agne opgaver, og mit sprog er heller ikke lige helt i top Er der måske nogle som kunne tænke sig at rette min opgave igennem efter jeg er færdig? Altså for kommafehl, grammatiske fejl, kringlede sætni... -
Yersinia pestis egenskaber
ForumindlægHar brug for hjælp til min SRP om den sorte død med fagkombinationen biologi A og historie A, og håber på at kunne få hjælp herinde. Yersinia pestis er gram-negativ, men hvad betyder det for bakterien? Altså giver det nogle positive/negative effekter. Der står forskellige meninger om det mange s... -
Ortogonale linier
ForumindlægI gymnasiet lærer man et bevis for, at hvis to linier er ortogonale, altså hvis de står vinkelret på hinanden, så er produktet af deres hældningstal -1. I den bog jeg har haft mener jeg imidlertid ikke, at man viser det den anden vej, altså at hvis produktet af hældningstallene for to linier er... -
ABSORBANS??
ForumindlægHej, kan man sige, at en høj absorbansen kan resultere i, at koncentrationen bliver høj?? Jeg har søgt på forskellige hjemmesider, men nogle siger ja, og nogle siger nej, er der nogle, der kan hjælpe med det?? på forhånden tak -
Emner i samfundsfag
ForumindlægHej Vil gerne hjælpe i samfundsfag, nu når det snart er eksamen. Folkestyret og grundloven økonomi politik sociologi velfærd EU ideologier Arbejdsmarkedet og andre emner. Bare skriv på tråden, hvis I er interesseret-lige meget hvilke niveau -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle. Vil nogen hjælpe mig med denne opgave? Det er et B-niveau. Produktionen af vedvarende energi i Danmark kan i perioden 1999-2004 tilnærmelsesvis beskrives ved en lineær model f(x)=ax+b, hvor x er antal år efter 1999, og f(x) er den årlige produktion af vedvarende energi, målt i enheden ... -
Bestem koordinatsættet til vektor b
ForumindlægJeg sidder med følgende opgave fra eksamns opgaver i matematik på A niveau. Opgaven lyder som følgende: i et koordinatsystem er givet vektor a = (2 over -3). om en vektor b oplyses, at skalarproduktet = 4 (vektor a * vektor b) vektor a * tværvektor b = -19 bestem koordinatsættet for vektor b... -
Matematik B - men er VIRKELIG dårlig til faget
ForumindlægHej. Jeg står i den situation at jeg lige mangler matematik b som jeg påtænker at tage sammen med mine sidste fag på HF overbygning til vinter da det er et krav på næsten alle samfundsvidenskabelige videregående uddannelser. Indtil da vil jeg dog godt forbedre mit matematik der mildest talt er el... -
gymnasiet..
Forumindlæghej jeg har valgt studiretningen der hedder engelsk A samfundsfag B mediefag B nogen der vil fortælle hvordan det er. hvad får man for..? hvor mange afleveringer? osv.. fortæl mig alt hvad i ved please.. skal starte i gymnasiet efter sommerferien derfor er jeg megeeeeet glad men vil også vide... -
Kemieksamen??
ForumindlægHej...Jeg skal op til mdt. eksamen i kemi HN på fredag, og tænkte om der var nogle der ville fortælle lidt om hvordan det foregår? Ved godt at man først skal gennemgå noget teori og derefter en rapport, men hvordan er det smartest at fremføre teorien? Er bange for at det blir for refererende... V... -
hvordan siger man
ForumindlægVær så venlig at sende mig et tilbud, hvori De angiver leveringstid?Jeg glæder mig til at høre fra Dem.Hvordan siger man det på engelsk? -
fremtid eller ej
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg går i 3.g og har siddet i sommerferien, og i flere weekender før det, og tænkt over studier jeg gerne vil ind på. (som alle andre) Kort om mig selv: meget kreativ(innovativ), analytisk, gode retoriske evner, god kritisk tænkning osv. - stærke fag: Historie og Matematik.... -
Biomedicin kun i syddansk uni?
ForumindlægHej allesammen Jeg vil bare lige spørge om man kun kan læse biomedicin på syddansk universitet? Er der mulighed for at læse på Aarhus uni i stedet? -
Toppunkt og logistisk vækst
Forumindlæghvorfor er det egentlig at man får logitisk vækst, kan tegne f' mærke på y-aksen, og f på x-aksen derved få en parabel og derved kan få toppunkt som kan bruges til at beregne maks. vækst.. hvorfor kommer parablem.. -
Adgangskrav Koreastudier i København
ForumindlægHej! Jeg vil meget gerne søge ind på Koreastudier i København, men jeg er i tvivl om adgangskravende. Som det står på UG: Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Desuden skal du have yderligere et sprog på A-niveau, dog kun B-n... -
Søger hjælp til matematik
ForumindlægJeg søger en der kan hjælpe mig med matematik på A-niveau (lige nu er det B-niveau, men vi går snart videre til A).Jeg har netop færdig gjort uddannelsen til elektriker og er nu begyndt på "adgangskursus" til Ingeniør-uddannelserne...Desværre har jeg nogle "huller" i matematik... -
STX, Mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i mundtlig engelsk i morgen (STX, A-niveau), som sidste eksamen - jeg har forberedt alt, men kom lige til at tænke på: Hvor lang tid skal jeg holde det selvstændige oplæg? Jeg har 1 times forberedelse, og selve eksaminationen varer 30 minutter (inkl. karaktergivning). Hvor m... -
Rumkapløb mellem USA og Sovjetunionen
ForumindlægJeg har emnet som nævnt i fagene Fysik (A-niveau) og Historie (A-niveau), hvor vægten ligger på fysik. Jeg skal lave en form for disposition, og jeg har meget svært ved at få kædet fagene sammen på en god måde. Er der en der har en god idé til nogle spørgsmål? Altså i fysik skal jeg naturligvis...
