Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 16161 til 16180 af 52678
-
Gymnasie flytning?
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g, men går lidt og lejer med tanken om at flytte sammen med min kæreste. Han bor i København, så jeg ville derfor skulle flytte gymnasium. Jeg har engelsk og matematik på A, og har en ok gennemsnit. Har nogle af jer prøvet det? Eller synes I bare det lyder top godt, ell... -
Dansk faglige begreber til Mundligt
ForumindlægHej er der nogle der ved hvor man kan finde en liste med dansk faglige begreber til mundtlig dansk,hvor der er en forklaring til hvert ord ? Foreksempel symbol, metafor, komposition osv Der må da være lavet en uddybende liste. Fra A til Å Med forklaring af ordene Har dansk på A niveau Mvh Jo... -
Dumme enheder :-(
ForumindlægEr der mon nogen som vil forklare skridt for skridt hvordan man når frem til at facit nederst skal opløftes i 2. Altså -
Trekant
ForumindlægHej, Hvordan finder jeg ud af dette: Arealet af firkant ABCD er __ gange så stort som arealet af firkant AEFG. -
andengradspolynomium
ForumindlægVed ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Et andengradspolynomium p er bestem ved: p(x)=3*(x+5)*(x+7) - Bestem konstanterne a,b og c når p skrives på formen: a*x2 +b*x+c -
Hjælp
ForumindlægEn der vil kigge denne meget meget korte aflevering igennem og give lidt feedback? -
Problemløsning - valg i Danmark
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave!! Ville i ikke hjælpe og forklare alle opgaverne?? Og ja der er en der har svaret, men jeg forstår det ikke. -
High School
ForumindlægHej Jeg ville rigtig gerne til USA i 5 måneder på high school. Samtidig går jeg i gymnasiet og vil rigtig gerne beholde min nuværende klasse. Er der nogle der ved om det kan lade sig gøre, at studere i USA og så studere videre i Danmark, så man undgår et helt spildår? Eller evt. kender... -
Peter Seeberg og hans 9;isme9;
ForumindlægJa nogen er nok lidt imod at man sådan skal kategorisere forfattere, men jeg sidder virkelig og kæmper med at kategorisere Peter Seeberg. I klassen læste vi Rejsen til Ribe. i mine noter står der at han er inspireret af eksistentialisterne, men hvad er hans egentlige 9;genre9;?. Han står ho... -
3 fag på høj niveau
ForumindlægPuha jeg har valgt (muligvis som den eneste i klassen :s) at have 3 fag på høj niveau næste år.Er der nogen, der har prøvet det og som evt vil fortælle om det?Er det 2.g om igen eller er det værre?Har været helt vildt meget i tvivl og er det stadig, da jeg er bange for, at jeg ikke kan klare det,... -
Hjælp til DIF
ForumindlægHej! Jeg har lige 3 opgaver, som jeg ikke kan komme videre med. Håber der er en, som gider at hjælpe mig! På forhånd tak! 1) En funktion f er bestemt ved f(x)= 3x3-24x2+48x a) Løs ligningen f(x)=0! Jeg har en formodning om, at man skal starte på følgende måde: x(3x2-24x+48) Men skal jeg så bruge ... -
Areal integralregning
ForumindlægSkal finde arealet af denne funktion "f1(x)=(√(x),0<x<9)" , men ved honestly ikke hvordan jeg skal gøre det når den ser sådan her ud -
Undersøg med beregning og/eller tegning
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at løse en matematik opg som jeg ikke helt forstår. Opgaven lyder sådan: Olivia har også læst, at forholdet mellem skærmens længste og korteste side er 16:9. Hun gætter på, at den korteste side er ca. 5 cm. Undersøg med beregning og/eller tegning, om det er rigtigt, at d... -
Kulturelle forhold | Købsadfærdsanalyse
KompendieSom forbruger er man generelt påvirket af samfundet omkring én samt hvilken kultur, man selv kommer fra. Hvis man er vokset op i et specielt nabolag med nogle specielle traditioner og værdier, så vil man have tendens til at have en anderledes købsadfærd end hvis man kommer fra den helt modsatte s... -
Diskussion
ForumindlægHej. Jeg skal snart holde et oplæg i klassen om et emne vi i klassen skal diskutere I engelsk , Er der nogle der kan komme med ideer til nogle spændende emner?? :) -
Hjælp 😣
ForumindlægI slutningen af 6 klasse er der 14400 I klassekassen pengene bliver sat ind på en Ungdomskonto I banken Hvor mange penge står der ved slutningen af 7 klasse? Ungdomskonto 3,75% -
hjælp, sidder fast i en opgave
Forumindlægopgaven lyder: i en klasse skal der vælges 3 representanter, der er 21 elever i klassen. a) hvor mange forskellige mugligheder er der for at vælge de 3 representanter. -vi for det til 7, men det giver ikke mening -
HJÆLP NU NU NU NU......
Forumindlægopgaven lyder: i en klasse skal der vælges 3 representanter, der er 21 elever i klassen. a) hvor mange forskellige mugligheder er der for at vælge de 3 representanter. -vi for det til 7, men det giver ikke mening -
Fremlæggelse emne
ForumindlægJeg mangler et emne til min 5-10 minutters mundtlige fremlæggelse. Jeg går i 8 klasse, så det skal være et emne resten af klassen også vil finde spændene. På forhånd tak:D -
Fjollebillede
ForumindlægHej derude :) Min klasse skal fotograferes om en uges tid, og vi mangler en god ide til temaet. Klassen hedder 3.j. - Nogle gode forslag? :)
