Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 16161 til 16180 af 119027
-
hjælp til ligning opgave
Forumindlæga) skal jeg bare løse ligningen for x når k=1? altså virkelig bare solve? b) den er jeg dælme i tvivl om :( -
Hvordan skal man huske alt det man vil sige til dansk eksamen?
ForumindlægHvordan kan man huske alt det man vil komme ind på til afgangsprøven i mundtlig dansk? Vi må gerne have nogle noter med, men skal de være i stikordsform eller? I min disposition har jeg fx. skrevet at jeg vil komme ind på noget symbolik i mit prøveoplæg, men jeg har jo forskellige steder i teks... -
hurtig svar: 1.g fakta om eksponentiel uvikling...
Forumindlæger igang med en opgave om forskellige væsk former, hvor jeg er stødt ind i et problem hvor jeg skal skrive om eksponentielle funktioner.... indtilvidere har jeg dette... Eksponentiel udvikling ser sådan ud: fx = b *ax , og i en eksponentiel funktion skal b>0, a≠1, a>0. A er en fast pr... -
optisk gitter. Hjælp !
Forumindlæghej sidder lige med en fysik opgave som jeg ikke helt kan løse. - Laserlys med bølgelængden 632,8 nm sendes gennem et optisk gitter. Gitteret har 100 ridser pr. mm. a. beregn gitterkonstanten i nm. b. beregn antal ordener i interferensmønstret bag gitteret. c. beregn afbøjningsvinklerne for 1.... -
Integralregning, hurtig check
ForumindlægDet er opgave 9A b) del 2 og 9B del 2 i linket 9A) b) [12;50] 9B) (Altså hvordan skriver jeg det mere matematisk op måske) a) F(b)-F(a) ⇒ 0,5-(-0,25)= 0,75 b) y=-3x-5 -
TJEK DIN CENSOR UD 2
ForumindlægDa det første indlæg "Tjek din censor ud" har en del gamle indlæg liggende, så laver jeg her en version 2.Det hele handler stadig om, at man kan finde ud af, hvilken censor man skal have til eksamen ved at sammenligne sin eksamensplan med UVM's liste over gymnasier.Udfor censorens i... -
HOOKES LOV
ForumindlægHej alle. I forbindelse med min studieretningsopgave - som jeg skal skrive i fysik og mat, om svingninger og 2.ordensdifferentialligninger - har jeg lavet et forsøg, Hookes lov, der indeblander en fjeder og et lod. Mit formål er at eftervise Hookes lov, der siger: F=- kx ... -
Matematik hjælp søges.
ForumindlægJeg har problemer med at finde den rette formel for dette // rette udregning. Mange gange tak på forhånd! -
Forskellen på HF enkelt fag og Gymnasial supplering?
ForumindlægHej alle, jeg er lige blevet student, men jeg skal tage matematik B for at komme ind på min studie. Jeg vil samtidig også holde sabbatår så jeg kan tage matematik B i helår. Dog er jeg lidt i tvivl angående Hf enkelt fag og Gymnasial supplering, som man kan tage i fx. Niels Brock. Hvad er den ege... -
Fravær
ForumindlægHvorfor er det, at de gymnasielle uddannelser fører fravær? Burde det ikke være den enkelte elevs ansvar at tilegne sig stoffet? Hvis en elev med 14% fravær kan pensum bedre end en elev med 0,5% fravær, burde eleven med 14% ikke have muligheden for at vise dette (til eksamen e.l.)? Har vi ikke a... -
Andengradsligning
ForumindlægHej derude Jeg er lige startet på en gymnasiel uddannelse mere specifikt htx. Hvor vi har matematik på B-niveau. Vi er så begyndt og lærer om andengradsligninger, som jeg fatter hat af. Derfor tænkte jeg på om der var nogle af jer der kunne forklare mig det. Tak på forhånd. Her er et eksem... -
formler til AT tsunami
Forumindlæghej nogen der kunne give mig nogle formler eller ider til hvilken formler jeg kan fortælle om til emnet tsunami forklaret fysik ... det er til AT eksamen hvor jeg bare skal fortælle om religion og fysik så jeg ville vide om nogle formler kunne være gode at fortælle help please:) -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægSå er emnet for eksamen i almen studieforeberedelse 2010 frigivet (AT eksamen 2010). Emnet er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Opgaven er vedhæftet dette indlæg og alle er velkomne til at bidrage med input. Held og lykke til alle fra redaktionen på Studieportale... -
hjææælp mht. uddannelse til revisor
Forumindlægheej alle sammen :) ville lige høre om der er nogle som ved om en revisor uddannelse kræver matematik på a-niveau? Er på b-nivau, og ved ikke om jeg vil have det på a? Vil gerne være revisor, så hvis det er det som kræves, så bliver jeg vel nødt til det :) På forhånd tak :) -
Består jeg hvis?
ForumindlægJeg har fået 4 i både skriftlig og mundtlig karakter i kemi på B niveau, og jeg skal snart til eksamen. Består jeg hvis jeg får 00 til eksamen i mundtlig kemi? -
densitet af saltvand
Forumindlæghey. er der noden som har tid/kan til at kigge på min halvfærdige fysikrapport som er om saltvands densitet. fysik er ikke lige min tærke side, så du vil nok se mange fejl i rapporten da det er min første gang jeg skriver fysikrapport.jeg mangler at skriver de fleste punkter i rapporten færdige, ... -
Henfald
ForumindlægDet her er et lidt specielt spørgsmål. Men jeg har lavet det forsøg som andre måske også har hvor man skal kaste med 100 terninger og så skal man sammenligne det med henfaldelses sandsynligheden. Derefter skulle man tegne en graf i et koordinat system, grafen er en bue der kører langs Y og X akse... -
Hvordan fungerer en atombombe?
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp! Det er spørgsmål om fysik og kemi til min eksamen: Hvad er volt? Ampere? Hvilken slags strøm kan vi frembringe ved hjælp af en el-motor? Hvad forstår man ved maksimal spænding? Effektiv spænding? Hvad er sammenhængen mellem de to? Hvad er prim... -
Fysikopgaver
ForumindlægHej alle sammen:-) Jeg havde fået en fysik opgaver for længe siden, hvor jeg har lavet dem allesammen. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg har tabt disse opgaver, og skal til prøve i det den efter efterårsferie. Er der så nogen af jer, der har tid til at hjælpe mig med at lave opgaverne, for har virkeli... -
Neutralisation, forsøg?
ForumindlægHej ! Skal snart til eksamen i fysik (fsa) .. jeg er i gang md at skrive dispositioner til alle emnerne, men kunne ikkke finde flere forsøg under neutralisation. Har disse 2 forsøg: - Neutralisation , saltsyre med natriumhydroxid - Fra første forsøg, vise at det er blevet neutralt (vand o...
