Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 16161 til 16180 af 176853
-
Skalafaktoren som funktion af rødforskydning, a(z)
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe med denne opgave? :) a) Plot skalafaktoren som funktion af rødforskydningen. b) Ved hvilken z har universet 1/10 af sin nuværende størrelse? I a) tænkte jeg at tegne funktionen a(z)=1/1+z som graf.. men ved ikke hvordan jeg skal gøre i b). -
Råd til Mundtlig eksamen 3årig Høj
ForumindlægJeg skal op i morgen til mundtlig eksamen, så ville lige høre om nogen af jer der selv har været oppe, har nogle gode råd til hvad man skal gøre, og ikke skal gøre?Jeg kan efterhånden alle vores beviser udenad, så jeg følger mig sikker der, men man ved jo aldrig.Gode råd:)? -
Badminton drejebog eksamen
ForumindlægHey jeg går på HF og har idræt på B-niveau, jeg skal med en klassekammerat bruge 20min til eksamen på at fremvise diverse badminton øvelser. Jeg kunne godt bruge nogle fif til hvordan drejebogen udarbejdes. Vigtigst af alt, så mangler vi nogle gode badminton øvelser. Der lægges vægt på funkt... -
Kemi Haster!! SÆL-skema for NaBr -> Na^+ + Br^-
ForumindlægHej Jeg vil gerne opskriv SÆL-skema også kaldt før-efter skema for reaktionen Skal bruge det til at opskriv ligevægtsbrøken, og derefter bestemme opløselighedsprodukt. Har fundet frem til følgende oplysninger -
Syre-Base-Kemi (syrer, baser, pH)
ForumindlægJeg skal lave en opgave hvor jeg skal kort gør rede for hvad syrer og baser er og herunder hvordan pH beregnes. Jeg forstår ikke helt hvordan jeg kan uddybe hvad syrer og baser er og jeg tror det jeg har er FOR kort og ikke så godt. Det eneste jeg sådan har skrevet end til videre er: En syre er ... -
Uorganisk kemi- salt der udfældes, hvis vandet afdampes
ForumindlægHej med jer derude :) håber i kan hjælpe mig med denne opgave:) reaktionsskema som jeg har afstemt i forrige opgave: MgCO3 + 2HNO3 -> Mg(NO3)2 + CO2 + H2O spørsgåmlet er så: - angiv formel og navn på det salt der udfældes, hvis vandet afdampes. Den udvilkede gas ledes igennem vand - forklar ... -
a = f'(x_0), hvorfor?
Forumindlægy = a(x-x_0) + y_0 => y = f'(x_0)(x-x_0) + y_0) Hvorfor kan a = f'(x_0)? (Bare sig, hvis jeg skal skrive resten ind/uddybe) -
vinkelhalveringslinje - hvordan finder jeg A m.m.?
ForumindlægHej jeg har givet en trekant: b=3, C=90 og A's vinkelhalveringslinje er 4. Hvordan kommer jeg videre, hvordan finder jeg A, eller noget andet der gør at jeg kan finde alle trekantens værdier? tak -
Eksamen skr. bio
ForumindlægEn der vil kigge mine besvarelser igennem i min skr. biologi studentereksamen. Og måske komme med en karakter. skriv så sender jeg den. Takker -
Forkortelse af brøk, og omskrivelse af potens af a
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med noget matematik jeg er kørt HELT fast i. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an.forkort brøken:49a^2-25b^2/(7a+5b)^2Omskriv til en potens af a:a^3*a^5*(a^2)^3/a -
Find a og b for f(t)=b*a^t
ForumindlægHejsa Jeg har været fanget i denne opgave i en uge nu og jeg kan desværre ikke få fat i matematik lærer pt Opgaven er vedhæftet Jeg har prøvet at udregne opgaven ved hjælp af formlerne for eksponentiel a=root(((y2)/(y1)),x2-x1) og b=((y1)/(a^(x1))), men jeg kan ikke få det til at passe. Jeg har ... -
DANSK: Råd til eksamen
ForumindlægHej,Er der nogen, der har nogle såkaldte gode råd til danskeksamen?Og er det korrekt, at man har en times forberedelse? Jeg søger specielt gode råd i forbindelse med lyrik (Og jo, jeg har tjekket studi's fremragende guide til analyse, men kunne også være rart med lidt råd fra "virkelighe... -
Såørgsmål: vedrørende eksamen
ForumindlægHejsa...! har lige et spørgsmål vedrørendeeksamenKan man være sikker på, at komme op i det fag, som man har på b niveau i 3 g...??? -
fysik-eksamen 11-13
Forumindlæghej er der nogen der har været op i fysik og fået 11-13?? hvad skal man gøre for at gå den karakter ..nogle gode råd?? -
Forsøg til fysik eksamen
ForumindlægJeg skal op i FSA i fysik her om et par dage, men er i tvivl om, hvilke forsøg jeg kan bruge til de forskellige emner. Jeg skal bruge 2-4 forsøg inden for hvert emne (dem jeg har skrevet, er dem jeg allerede har). Induktion -Mini elværk Radioaktivitet - Geigertæller Baser Salte og neutralisation ... -
HJÆLP til fransk mundtlig eksamen B
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med hvordan man siger "Kan De sige det på en anden måde?". Hvis man vil have omformuleret sit spørgsmål ? :D Tak -
mundtlig engelsk eksamen hjælp
Forumindlæghej jeg skal op i mundtlig engelsk på fredag og jeg skal huske en 5 minuters fremlægelse i hovedet og det har jeg problemer med. så ville høre om der er nogle der har et par gode råd til at huske en fremlægelse ? :) -
Polynomier - mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik på B-niveau, og jeg har brug for lidt hjælp til dette spørgsmål: "Gør rede for andengradspolynomiets graf og rødder, herunder sammenhængen mellem diskriminanten d og antallet af rødder i polynomiet." Jeg er i tvivl om, hvordan jeg helt præcist skal... -
Matematik eksamen 2011
ForumindlægVed man hvad for en Problemregning man kan komme op i (på onsdag) til matematik? :) Der det FSA 2010. For den sidste FSA jeg havde var FSA Golf 2009. Jeg tænker lidt, om det mon er FSA Region-Nordjylland 2010? Og ellers er det vel en helt ny FSA 2011, som ingen har haft før. -
eksamens spørgsmål. kan i hjælpe?
Forumindlæghej har brug for hjælp til denne opgave, har svært ved den. Hvordan omregnes mellem kWh og Joule? <p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height: normal"><span style="font-size:12.0pt;font-family:"Arial","sans-se...
