Søgning på: kemi eksamen 2010 stx a. Resultater: 16181 til 16200 af 176544
-
Mundtlig eksamen analyse
ForumindlægNår man skal analysere en tekst i dansk til eksamen, skal man så følge de forskellige metoder? Altså feks den biografiske metode, nykritiske, og ideologikritiske osv. Kan man ikke bare analysere og fortolke den ud fra hvad man selv vil komme ind på? Håber i forstår spørgsmålet. Ps. Vil meget ge... -
historie eksamen 2009
ForumindlægHej mennesker (: Jeg skal til historie eksamen her på tirsdag.. er der nogen der ved hvordan det foregår? Vi har valgt 24 timer til at forberede os i, og jeg ved at vi får omkring 10-15 sider vi skal læse... men er der spørgsmål til teksten/erne, eller ?? Ved faktisk ikke hvad jeg skal heh xD -
Fysik B eksamen
ForumindlægHej, Vi har eksamen og skal forberede noget til i morgen. Derfor laver vi nogle forsøg som jo er obligatorisk. Vores tema er lygter: Udfør et eller flere eksperimenter som belyser væsentlige forhold af betydning for en lygtes evne til at lyse. Det er HTX fysik B. Håber i kan komme med nogle idée... -
Forståelse af røntgenspektrum til eksamen.
ForumindlægHar problemer med at forstå røntgenspektrummet. Det er en illustration i vores bog, som giver endnu minde mening for mig. Normalt i bogen når et spektrum bliver nævnt, er der illustrationer af et linjespektrum. Men det her vises ved røntgenspektrummet: http://ibog.orbitbastx.systime.dk/typo3... -
Udtrækning af fag til eksamen
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om, hvornår de forskellige udtrækningsfag til de afsluttende eksamener i niende klasse bliver udtrukket. Jeg mener det er i april, at vi får at vide, hvilke udtrækningsfag vi skal op i til eksamen. Men passer det? Håber der er nogen der kan svare, da det er lidt vigtig... -
Valgl af kortfilm til min eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg har trukket kortfilm til min eksamen, og jeg har ingen ide om hvad jeg kan/skal vælge af kortfilm. I undervisningen har vi set Under bæltestedet og Gråvejr, som jo også er dem jeg skal perspektivere til. Jeg er på totalt bar bund, så alle bud tages imod med åbne arme! På for... -
Almen studieforberedelse -eksamen
ForumindlægJeg har et spørgsmål ang. AT-eksamen. På EMU hjemmeside står der, at eksamen skal indeholde følgende: "Talepapiret kan fx indeholde: En indledning, hvor du præsenterer dit emne og din problemformulering En kortfattet præsentation af de problemstillinger, som du vil fokusere i din fremlæg... -
Hjælp til eksames projekt HF
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde et navn til min eksames projekt- da jeg vil skrive om unge indvandrer i DK- Og det skal jeg skrive i Historie B og samfundsfag c. Jeg har lidt problem med historie delen- men jeg tænker umeddelbart på gæstarbejder I Dk- Og hvad synes I om dette emne --... -
Hjælp haster .. Fysik eksamens projekt ..
ForumindlægHej .. Jeg skal aflevere mit eksamens projekt her i morgen senest. Og nu kan jeg ikke finde ud af hvordan man regner ud hvor meget kinetisk energi en tennisbold mister hver gang den rammer jorden , altså hvordan man regner den ud, og hvor højt den hopper .. Mit forsøg gik ud på at jeg skulle find... -
Eksamens Opgaver 5.090
ForumindlægNogen dér kan løse disse to opgaver for mig?: Beregn den eksakte værdi af hvert af integralerne: integralet fra 4 til 1: (2^kvadro.(x))/(kvadro.(x))*dx integralet fra 4 til 1: (lnx)/(kvadro.(x))*dx Jeg har en masse opgaver som er lignende de her to, så hvis dér er én som kunne lave en udførl... -
Fysik c eksamen, hjælp!!!
ForumindlægJeg sidder og er igang med min 24 timers forberedelse til eksamen i morgen da jeg kommer i tvivl om min opgave. På det papir jeg har fået udleveret står der følgende: Opgave nr 2 Verdensbilledet Ved eksamen skal du først selv give en fremstilling af 6 - 7 minutters varighed med emnet ... -
Mediefag B-eksamen
ForumindlægHej. D. 20. skal jeg til eksamen i mediefag i B-niveau. Eksamen foregår således at jeg skal trække et citat fra en produktion og herefter analysere den. Dette har jeg 48 minutter til. Herefter skal jeg fortælle om min egen produktion (se evt: http://www.youtube.com/watch?v=jcq0Y204NT8 - konstru... -
Bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a.
ForumindlægKære studieportalen. Jeg skal til mundtligt matematik imorgen og jeg mangler blot at øve bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a. Er der en venlig sjæl derude, som har tid til at hjælpe mig med dette? - Isabella. -
Bestem konstanterne A og B med formlen f(t)=b*a^x
ForumindlægTabellen viser en bestemt kommunes årlige indtægt fra parkering for hvert af årene i perioden 2004-2008 År 2004 2005 2006 2007 2008 Indtægt fra parkering i mio.kr 310 350 424 515 582 Jeg brug... -
ax^2+(a+3)x-1
ForumindlægAx^2+(a+3)x-1 Jeg håber nogne der ude kan hjælpe mig Jeg er klar over at det er en 2gradslining men jeg ved ikke hvad b er = ? -
Matematik A-niveau - Kontinuerilig hjælp søges
ForumindlægNogen som kender nogen der tilbyder lektiehjælp i matematik på A-niveau 1.g Vi bor i Odense C Det haster, så ring gerne hurtigt. Vh Vibeke Thomsen mobil 22 48 58 69 -
For hvilke værdier af a har ligningen f(x)=a to løsninger?
ForumindlægHej! :-) Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe denne opgave an: En parabel er givet ved f(x)=x2-4x+a, hvor a er en konstant. a) For hvilke værdier af a har ligningen f(x)=a to løsninger? Jeg har prøvet at finde diskriminanten d= -42*12*c = 16 og så derefter beregnet... -
haster mat svar ang. eksponentiel a
Forumindlæghvad kaldes a i funktionen f(x) = b* a^x er det ik fremskrivningsfaktoren, eller er det grundtallet ? -
test af produkt (eksamen)
ForumindlægSkal måske op til kommunikation/it eksamen her til sommer. Derfor har jeg været igang med at lave en folder + plakat til mit projekt. I projektet indgår at jeg skal have andres mening om produkterne, så derfor søger jeg nogle der har tid til i dag at se og kommentere på folderen. Skal dog bruge ... -
Eksamens læsning: potensspørgsmål
Forumindlæghej derude på denne skønne søndag... Sidder lige med et bevis hvor jeg laver dette skridt: e^(x+?x) -> e^x*e^?x Hvorfor må jeg dette? Og hvorfor kan jeg sætte e udenfor parentes her, uden der sker noget med e^?x? e^x*e^?x-e^x e^x (e^?x-1) Håber nogen sidder derude og kan hjælpe.. skal ti...
