Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16241 til 16260 af 156338
-
synapse og Acetylcholinesterase
ForumindlægJeg har en opgave for i biologi, og for overhovedet at kunne forstå den, skal man kunne forstå hvad synapse og acetylcholinesterase er, og det kan jeg simpelt hen ikke. så jeg tænkte på, om der ikke er nogen der i et simpelt og ikke-biologifagligt sprog kan forklare disse to ting. Det ville virk... -
Tungmetalforurening i søer
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål som nok er ret enkelt, men biologi er bare IKKE mit fag. Hvorfor kan der være forskelle mellem fisk fanget forskellige steder? Der har altså noget at gøre med tungmetaller i fisk, som forurener osv.. Hvordan kommer tungmetaller ud i søer og hvorfor er det kun nogle søer... -
Naturligt behov og behov?
ForumindlægHejsa Jeg har et spørgsmål til min opgave i biologi. Hvad er difinitionen på naturlig behov og naturlig adfærd? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det. I må meget gerne skrive den kilde, som i har det fra. (Hvis I er jeres egen kilde, kan I bare fx skrive Biolog eller lignende). Håber at... -
Hjælp med opg. omkring kemiske bindinger.
ForumindlægHejsa, jeg håber i alle nyder jeres weekend.Jeg sidder her, og har problemer med en opgave som skal laves inden Mandag, som lyder således:Hvilken type bindinger brydes, nåra) KCl opløses i vand?b) Et stykke plastik rives midt over?c) Vand spaltes til hydrogen og oxygen?d) Jern smelterKan det pass... -
IB eller STX
ForumindlægHej, jeg er en 9. klasser, der er i tvivl. Jeg vil rigtig gerne til England og studere der efter en ungdomsuddannelse. IB er anerkendt, og jeg vil kunne tale bedre engelsk = større chance for at komme ind og klare sig bedre. Men jeg har hørt at IB er meget gammeldags, f.eks. at de bruger... -
Gym efter sommerferien ..
ForumindlægJeg skal starte på gym efter sommerferien med studieretningen Naturvidenskab: Matematik A, Fysik B og Kemi B. Som kunstnerisk fag har jeg valgt musik .. Jeg ville lii høre hvordan det er at gå i gym ? Er det meget hårdt ? Hvordan er fællesskabet? Hvordan foregår faget musik ?? Hvor lang tid skal ... -
er der nogen der vil hjælpe mig med to opgaver?
Forumindlæg1) hvordan finder manregneforskriften for f ( x ) når man får at vide at: f(-3)=16 f(1)=0 f(7)=6? 2)en figur (figuren kan ses på vedhæftet fil - kig på opgave 4) viser grafer for to andengradspolynomier, f og g med regneforskrift ax2 + bx + c bestem i begge tilfælde fortegnene for a,b,c og ... -
Læse gymnasiet/IB i sverige
ForumindlægHej, jeg står med problemet at mine forældre bor i sverige (ikke i malmö), og jeg har prøvet at tage toget til dagligt for at læse i København (Metropolitanskolen). Det er simpelthen for langt og nu overvejer jeg at læse IB/gymnasiet i sverige. Er der nogle der ved noget om det faglige niveau der... -
Inspiration til opgavebesvarelse
ForumindlægJeg har i forbindelse med et projekt fået en opgave hvor jeg skal "belyse og analysere teorien for tiltrækningskraften for legemer i rummet" Jeg har indtil videre skrevet lidt om hvad Gravitation er, men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal fortsætte. Jeg kunne selvølgelig vælge t... -
Gamle årsprøvesæt?
ForumindlægHej, jeg sidder og skal snart til årsprøve i matematik på c-niveau, og jeg ville derfor høre, om der er nogen af jer, der tilfældigvis har været til årsprøve i Mat C/B, som eventuelt vil sende jeres opgavesæt (med eller uden besvarelser, det er egentlig lidt ligegyldigt). Jeg ved godt, det ikke e... -
Eksamen!
ForumindlægHalløjsa.. Jeg skal i morgen starte på min fysik eksamen, med at trække et emne, og dertil skal der så laves et fysik forsøg som vi kan regne på, og forklare udregninger og forskellige teorier og sådan noget for lære og censor.. Jeg går på HTX, og eksamen er på B-niveau.. Jeg vil så bare lige sp... -
Hvis man dumper matematik B
ForumindlægHej, jeg går på HHX og jeg skal op i mundtlig matematik eksamen om to dage, og jeg frygter for jeg dumper. Jeg har allerede dumpede både skriftlig og mundtligt i karakterbladet. Jeg ved at man kræver bestået matematik B i fremtiden hvis man vil arbejde med "gode" karrierer. Har man så m... -
Mangler udfordring
ForumindlægJeg er 13 år og går i syvende klasse. jeg er en del foran i matematikken, især vis det gælder ligninger. Jeg søger nogle som kunne give nogle svære ligninger. jeg har arbejdet med (to ligninger med to ubekendte). vis i skulle få løst må i meget gerne sende mig nogen. det må godt være 9. og 10. kl... -
HJÆLP: Forklaring af figur
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder midt i en 24 timers biologi eksamen, og mangler hjælp til forklaring og forståelse af en figur. Figuren vedhæftet som fil og hedder 7.23 - Genmutationer- Jeg forstår ikke hvad det er der sker når baseparrene byttes ud og hvorfor at der ved nogle typer genmutationer... -
Eksamen 2008
ForumindlægHej! Hvis der er nogen herinde der har været oppe i biologi til eksamen i år 2008, må de meget gerne skrive i denne tråd! Er selv i gang med at besvare nogle af spørgsmålene, i form af en aflevering, og har lidt svært ved nogle af dem. Hvis I klarede jer rigtig godt, så er det endnu bedre! ;D Håb... -
Medicinsk cannabis
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og skriver SRP i biologi og dansk med emnet medicinsk cannabis. Her skal jeg ifølge min problemformulering redegøre for hvad fysisk smerte er og hvordan nervesystemet reagerer på smerte. Dog er jeg i tvivl om hvad der er væsentligt at have med i min opgave i forhold til ... -
KRYDSNINGSSKEMA
ForumindlægHej Sp, Jeg har fået en aflevering om blodtyper/Rhesus i biologi. Jeg har dog lidt svært ved at besvare et spørgsmål ang. krydsningsskema. Min blodtype er 0-, men dog ved jeg ikke hvad mine forældres blodtyper er. Spørgsmålet er: "Skriv og forklar hvilke blodtyper (fænotyper) samt genot... -
kvote 1 og kvote 2
ForumindlægHej Hvis Peter har et snit på 7,5 og søger ind på biologi i både kvote 1 og kvote 2. Desværre er adgangskvotienten 7,6, mens standby er 7,3, som Peter også har krydset af. Dog har Peter lavet en så god Kvote 2 ansøgning, at den faktisk ligger nummer 1 i biologistudiets prioriteringsrækkefølge. ... -
Skriftlig eksamen, hf-b
ForumindlægHermed følger kortfattede resultater fra dagens eksamen i B-niveau på hf. Der tages forbehold for regne- og trykfejl. Opgave 1 a) f'(x) = 1/x-10x Opgave 2 a) (a+b)^2-a*(a+2b) = b^2 Opgave 3 a) Grafen har et minimum i x=2, da fortegnsvariationen afslører, at funktionen er aftagende før ... -
Lidt spørgsmål ang. tysk skriftlig afl.
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal aflevere en tysk afl. på fredag, og føler mig lidt 'in trouble'...! Har tre dilemmaer, tre ting, jeg er kørt fast i. Jeg går kun i ottende, så det forklarer vel mit lave niveau ;-) ... einem langen/langem Hund/ med m eller n i slutningen af tillægsordet når dativ e...
