Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16261 til 16280 af 18123
-
karakteristik
ForumindlægEr der nogle som kan forklare hvorfor karakteristikken for en diode bliver stejl når den fx når 0,7 V for en silicium-diode? På forhånd tak Signe -
Hvad sker der hvis jeg får 00 til eksamen?
ForumindlægHej alle. På fredag har jeg engelsk eksamen, og jeg har være så dum, at vælge et stort emne som Doping. Desværre har jeg stor eksamens angst, og jeg er bange for at gå kold, som jeg gjorde sidste år. Jeg er allerede optaget på HTX Gym, så hvad sker der hvis jeg får under 02? -
Videregående uddannelse eller forsvaret
ForumindlægHej. Jeg vil meget gerne gøre karriere inde ved forsvaret. Men jeg har søgt om at komme ind på skibsofficer uddannelsen, fordi jeg elsker at sejle, og med den uddannelse kan jeg gå direkte til officersuddannelsen i forsvaret. Meen mit problem er at jeg nok mere har lyst til at gå hele vejen i fo... -
sandhedstabel (booelsk algebra)
ForumindlægHej har brug for lige at blive sparket igang med dette. Har set flere youtube videoer hvor sandhedstabeller giver meget god mening, men kan ikke lige pt overskue denne! Udfyld sandhedstabel for at bestemme Booleske udtryk, kan nogen hjæpe? Udarbejd ladder program til PLC, som konverterer binært... -
Energi opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denn opgave. Ved jeg skal bruge formlen mis*Lis+mis*cvand*deltaTisvand+mvand*cvand*deltaTvand=0 Har prøvet, men kan ikke få det til at gå op. Håber nogen kan hjælpe. OPGAVEN Vi placerer en isterning med massen 45,0 g og temperaturen -16grader i en termobeholder med... -
Oversætte Dansk - Tysk
ForumindlægHey, nogle som kan hjælpe mig med huskeregler, guide eller lignende til brug af ordbog til at oversætte dansk sætninger til tysk? Er ret lort til tysk og tænker at det er en ide at hæve min karakter fra 02 til 4 mindst:D -
Formelenhed
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med følgende og med meget pædagosisk forklaring. Opskriv formelenheden for de følgende ionforbindelser: a) Kobber(III)bromid b) Jern(II)sulfid c) Chrom(III)nitrat d) Sølv(I)oxid e) Aluminiumoxid f) Kaliumpermanganat -
Cylinder og et frit bevægeligt stempel: Arbejde
ForumindlægDer er en cylinder med et frit bevægelgt stempel, og luften i cylinderen bliver opvarmet af en gasflamme. Er det korrekt, at det arbejde luften udfører på stemplet, det vil være negativt. Og det arbejde, som stemplet udfører på luften, det vil være positivt? Da man kan definere arbejde (i en g... -
Stråling
ForumindlægHej, Vores emne er UV-stråling og dens effekt på hud. Vi mangler et forsøg til biologi hvor vi havde planlagt at bruge svinehud som"menneskehud". Men vi ved ikke om man stadig vil kunne se forskel på huden når den har været under UV-stråling, da det er dødt. Derfor skal vi finde et and... -
Tyngdekraft
ForumindlægKan man godt skrive F_t=-m*g for at angive at tyngekraften er nedadrettet -
Vektor grafisk - Skal en vektor altid tegnes som en pil?
ForumindlægSkal en vektor altid tegnes som en pil? -
Hvordan løser man for alpha?
ForumindlægHvordan løser man for alpha? Jeg er gået helt i stå -
Hej alle, stød ind i den her opgave som jeg ikke kan finde ud af...
ForumindlægOPGAVE 2 ID Vi betragter funktionen fra bogen: hvor T er svingningstiden og L pendullængden. 1. Bestem T, når L = 4 og når L = 12,1. 2. Bestem derefter L, når T = 4,012, og når T = 2,42. -
HJÆLP - Jeg har brug for hjælp til disse spørgsmål
ForumindlægJeg har brug for forklaring på disse spørgsmål: -
Den kosmologiske rødforskydning
ForumindlægHej igen SP. Dobbelteffekten er skyld i rødforskydningen, der har formlen: Men så er der den kosmologiske rødforskydning: Hvad mener man med den kosmologiske rødforskyning, og hvordan skiler den sig ud i forhold til den forige formel? Og hvordan kom man frem til den? -
Sort studenterhue?
ForumindlægHej jeg ville spørge hvornår kan man få mulighed for at få en sort studenterhue? Har det noget af gøre med hvor mange A-fag man har? Ja så hvilke fag? Eller er det ens gennemsnit der afgøre det? Bliver man selv spurgt af lærene eller hvordan? Tak på forhånd! -
Superstudent?
ForumindlægHej. Jeg er interesseret i nogle facts omkring superstudenter ad matematisk linje på alment gymnasium. Umiddelbart har jeg ikke kunne finde noget brugbar statistik e.lign. her i forummet eller andetsteds.For det første:Hvor mange studenter om året har et gennesnit på den pæne side af 10? Hvor man... -
3.G-opgaven
Forumindlæg3.g'ere.. Kom nu, hvad har i tænkt jer at skrive om - og i hvlke fag - i årets større skriftlige opgave i 3.g??Tror selv jeg vælger engelsk.. men skal man så ik bare læse en roman og analysere den så?? ;-/PEACE -
Slap-af-fag
ForumindlægVille lige høre, hvilkee fag, I mener, er de største/bedste "slap-af-fag"? Tænkes primært på valgfag på B niveau, som skal kunne aflaste to A-niveau fag i 3.g.Self vil nogle mene, at et fag som musik er et slap-af-fag, men det vil dem der ikke har en tone i livet modsige.Hva er et slap-... -
Bio A?
ForumindlægEr biologi på A-niveau hårdt, og vil du anbefale det?Hvis du havde nævnte fag, hvilke andre fag kombinerede du dem da med?Er det et nørdefag, dvs. et fag hvor mange har forudlært viden (folk med naturlig interesse)?Smid endelig andre kommentarer om faget og på forhånd tak.
