Tysk

Oversætte Dansk - Tysk

02. maj 2022 af magn9195 - Niveau: B-niveau

Hey, nogle som kan hjælpe mig med huskeregler, guide eller lignende til brug af ordbog til at oversætte dansk sætninger til tysk?

Er ret lort til tysk og tænker at det er en ide at hæve min karakter fra 02 til 4 mindst:D


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. maj 2022 af Stygotius

Man kan ikke i sidste øjeblik lære tysk oversættelse og grammatik på 5 min.

Du skal for det første huske at "Jeg har været" hedder "Ich bin gewesen"'

Du skal også lære og forstå følgende sætning: "In einem Nebensatz hat das Verb den letzten Platz"

Du skal huske at skrive alle navneord med stort begyndelsesbogstav.

Du skal lære den bestemte artikel udenad i alle køn og kasus.

.Du skal som minimum kunne bøje "at være" og "at have" på tysk i alle tider.

Dette er kun  en nødhjælp til (måske) at redde dig fra absolut katastrofe


Svar #2
02. maj 2022 af magn9195

Det er heller ikke en nød situation, har stadig 1,5 år endnu (går på HHX 1.g) tænkte bare at der må være nogle som har nogle gode tips og tricks:)


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. maj 2022 af Stygotius

Det er åbenbart en nødsituation når du er så desperat.

Man kan ikke overleve på bare "tips og tricks". Sådan fungerer gymnasiet ikke. Man skal tage det alvorligt, og der skal vedvarende og seriøst arbejde til. HHX er også en slags gymnasium, dvs. ment som en teoretisk uddannelse   .....også når det drejer sig om dansk.. 


Svar #4
02. maj 2022 af magn9195

#3

Det er åbenbart en nødsituation når du er så desperat.

Man kan ikke overleve på bare "tips og tricks". Sådan fungerer gymnasiet ikke. Man skal tage det alvorligt, og der skal vedvarende og seriøst arbejde til. HHX er også en slags gymnasium, dvs. ment som en teoretisk uddannelse   .....også når det drejer sig om dansk.. 

Er da overhovedet ikke desperat?? det kunne da godt være, at der var nogle som havde nogle huskeregler som var nemme at huske eller andet. Ved ikke helt hvor du får fra at jeg vil overleve med tips og tricks, det har jeg aldrig skrevet, ved jo godt hvordan gym forgår.


Brugbart svar (1)

Svar #5
02. maj 2022 af Stygotius

Nå ja, så er der jo ingen grund til at være bekymret for fremtiden  -når man ser bort fra din (u)vane med bare at droppe alle grundled..


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. maj 2022 af Stygotius

Du kan godt få en regel der siger at p.p. (kort tillægsform) står sidst i en tysk hovedsætning, og næstsidst i en tysk ledsætning.

Eks.

"Er hat die Frage beantwortet"  (hovedsætning)

"Ich weiß, dass er die Frage beantwortet hat."


Brugbart svar (0)

Svar #7
21. maj 2022 af propro

Lidt sent svar, men du kan altid få styr på genusreglerne. Ellers burde du kunne snakke fint tysk, hvis bare du øger dit ordforråd og øver kasus samt personbøjninger. Prøv evt. at lave flashcards på Quizlet for at blive bedre, det hjalp mig til tyskeksamen, og det er også nyttigt ifm. andre fag som old, rel, kemi, fysik, osv.

Tysk TV, radio eller musik kan ligeledes hjælpe dig.

Vedhæftet fil:Genusregeln.pdf

Skriv et svar til: Oversætte Dansk - Tysk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.