Søgning på: kinesisk a. Resultater: 16261 til 16280 af 143498
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Til sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf...
  • lineær vækst, formel

    Forumindlæg
    nogen som hurtigt kan udregne formlen for hældningskoefficienten a i y=ax+b, ud fra to kendte værdier og opstille den generelle formel??
  • Bufferligning

    Forumindlæg
    Hej Skal der stå syre/base i bufferligningen eller er det base/syre? Jeg er lidt i tvivl om, hvad [A-]/[HA] refererer til i min bog..
  • Blodtyppe og krydsningsskema - hjælp haster

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og skal lave krydsningsskema af mine forældres blodtype, når jeg selv er A- Håber virkelig, at der er nogle, der kan hjælpe. På forhånd tak.
  • Potensudvikling i Matematik på C

    Forumindlæg
    Hvad er a og b i en potensudvikling? Er med på, at de i en eksponentiel udvikling udtrykker hhv. fremskrivningsfaktoren og skæringspunktet med y-aksen. Men hvad kalder man dem i en potensudvilking?
  • spørgsmål om gravitation

    Forumindlæg
    Jeg vedhæfter spørgsmålet. Er der nogle der kan hjælpe mig med det første spørgsmål a) til at starte med?
  • Terminsprøver

    Forumindlæg
    Skal man i terminsprøver i sine højniveaufag + dansk + mat B (hvis man ikke har det på A) + eng b? Ligeså ved årsprøven?
  • Antal fag

    Forumindlæg
    Hej... Jeg er klar over at man skal op til 10 eksamner i alt, men hvor mange af disse er henholdsvist C, B og A fag - eller er det ikke fast??? På forhånd tak:D
  • naturlog-funktion

    Forumindlæg
    En funktion fx er bestemt ved: fx= ln(4x)-ln(x^0,5) Gør rede for at forskriften f kan skrivs på formen: fx= a*ln(x)+b angiv derefter a og b? jeg ved ikke hvad jeg skal gørejeg har prøvet følgende men kan ikke rigtig komme videre? fx= ln[(4x)/(x^0,5)] ln(x^a)=a*ln (x)
  • Trekant, den sidste side

    Forumindlæg
    Jeg kender 2 sider på trekanten og vinklen af den eneside. kender AB, AC og <A. Skal finde BC Håber i kan hjælpe
  • Vil du hjælpe mig?

    Forumindlæg
    Hej med jer.. Jeg går 1.g og har engelsk på A. Men jeg er ikke så god til det. Er der nogen som vil hjælpe mig på en måde?
  • Skal aflevere i morgen!

    Forumindlæg
    Skal finde areal i en vilkårlig trekant. Kender vinkel A=22, siden b=25, siden c=12. Hvad gør jeg?
  • Lineær vækstmodel

    Forumindlæg
    Hey... Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad den lineære vækstmodel er? Er det det samme som den lineære funktion: y = f(x) = a*x+b?
  • LYN KURSUS

    Forumindlæg
    hej jeg tænkte på om der nogen der ved noget om, man kan få et lyn kursus i matematik A ??? har virkelig brug for det... på fforhånd tak
  • Mere logaritme

    Forumindlæg
    Løs ligningerne: a)log 2+log x =1 b)log(x+2)-logx =2
  • Hjælp - vektorregning

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan hjælpe mig i gang med denne opgave: Det viser sig, at vi kan bestemme arealet af et parallelogram v.h.a. en anden formel end denne: A = |"vektor-a-hat" • "vektor-b"|. 1. Betragt to vektorer; vektor-a og vektor-b. Hvis vinklen mellem vektor-a og vektor...
  • parablens toppunkt

    Forumindlæg
    En parabel er graf for funktionen f(x)=-2x^2+6x+1. a) Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt.
  • Vektorer.... det haster ....

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lige en opgave som jeg forsøger at regne ud men kan desværre helt finde ud af hvad jeg skal gøre.. Opgaven lyder således: Vektorerne a og b er bestemt ved, at a= (6) og b= (t) (k) (-2) - Bestem k, således at retningsvinklen for vektor a er 65 grader - Bestem ...
  • Rette for grammatiske fejl

    Forumindlæg
    Sor Juana ten&iacute;a m&aacute;s importantes de una funci&oacute;n en el robo de robo de niños, seg&uacute;n Mercedes Garc&iacute;a S&aacute;nchez porque Sor Juana ha robado niños de Bilbao. Ir a recoger niños para darlos en adopci&oacute;n en la casa cuna de Tenerife, donde...
  • Trekantsberegning

    Forumindlæg
    I en retvinklet trekant ABC, hvor vinkel C er ret, er cos(A)=0,5. Jeg kan dermed udlede, at b vil være dobbelt så stor som c. Jeg får at vide, at c = 2x Derfor må b vel være x Jeg skal nu udregne a, og det falder mig ind at bruge pythagoras, men så bliver a = x, og det kan man da ikke? Man kan...