Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 16301 til 16320 af 153574
-
Information om kandidatuddannelserne
ForumindlægJeg søger information om uddannelsens opbygning på kandidatuddannelserne, KU. Jeg har fundet http://studier.ku.dk/studier_A-z/, men der står kun noget om bacheloruddannelserne (fysik og nanoteknologi har jeg kigget på), dvs. de enkelte elementer i uddannelsen. Findes der materiale om kandidatudd... -
Einsteins brev til President Roosevelt
ForumindlægHej, er der nogen, der vil være rigtig søde og hjælpe mig med en forklaring på Einsteins brev til Præsident Roosevelt? http://www.pbs.org/wgbh/americanexperience/features/primary-resources/truman-ein39/ Det er ikke fordi jeg har vanskeligheder i engelsk, men jeg har bare lidt svært ved at f... -
Elektriske felter og kapacitorer
ForumindlægHej, Er der nogen der ligger inde med nogen super gode noter omkring kapacitorer og elektriske felter. Jeg skal til fysik A mdt. eksamen og har fået spørgsmål der lyder på coulombs lov, homogent elektrisk felt og energiforhold. Desuden har min lærer flere gange skrevet kapacitor på som st... -
Lektie "hjælp" med betaling
ForumindlægHey ... ! Jeg vil høre om der er nogen, der er interesseret hjælpe mig i fagene matematik og fysik ? - er begge fag på A-niveau. Med hjælp mener jeg, at du laver opgaven for mig, eller i større omfang hjælper mig med at lave den - det vil selvfølgelig være virkelig godt betalt. Hjælpen vil ... -
ideer til SRP matematik/biologi evt kemi
ForumindlægHej allesammen!!! Skal snart i gang med SRP, og ville høre om i havde nogle ideer :) Jeg har matematik på A og kemi, biologi samt fysik b skal altså skrive i matematik samt et af de overstående... vil rigtig gerne skrive i noget om kroppen eller noget medicin lignende, derfor er biologi... -
Hjælp til en opgave! :-D
ForumindlægHej alle sammen :-D Jeg sad og øvede mig til fysik prøve imorgen og stødte ind i en opgave som jeg er meget i tvivl, håber der er nogen dejlige mennesker derude som vil hjælpe mig :-D 137/55 Cs er radioaktict og henfalder ved beta- henfald. Halveringstiden er 30,17 år. Forestil dig, at du har en ... -
Lie grupper
ForumindlægJeg ved ikke helt hvordan følgende løses (er på eng) If φ:M→M' is a smooth map and X and Y are two vector fields on M, φ-related respectively to X' and Y' on M', then their Lie brackets [X,Y] and [X',Y'] are φ-related. Det er et lemma i anvendt (matematisk... -
Salg af TI 82
ForumindlægHej, Da jeg nu har valgt mat på B niveau kan min kære TI-82'er ikke bruges længere og jeg sætter den derfor til salg.. 82'eren er ideel til c-niveau matematik (altså perfekt til sproglige elever der kun skal have det obligatoriske c-niveau) + den kan bruges helt op til a-niveau fysik (ha... -
Lydens hastighed i vand
ForumindlægHej (: jeg har brug for noget hjælp i fysik, jeg har fået stillet en opgave, som jeg ikke lige kan gennemskue . Lydens hastighed i vand er omkring 1490 m/s. I et ekkolod måles forsinkelsen, fra lyden udsendes, til den modtages. a) hvor stor er vanddybden, hvis forsinkelsen er 0,85 s? b) hvilken... -
HJÆLP HER DET HASTER PLEEEASE
Forumindlæghej jeg har en fysik opgave for til i morgen - den skal sendes idag inden kl. 12.. for ikke at få fravær opgaven lyder på: Et solcellepanel, som driver en vandpumpe, består af moduler. Et modul i solcellepanelet leverer effekten 165 W, når spændingsfaldet over modulet er 24 V. a) Beregn strø... -
matematisk formel
Forumindlægopgave: "på de store oceaner er bølgehøjden prportional med vinhastigheden i 2. potens. a) indfør passende betegnelser og opstil en matematisk formel der beskriver sammenhængen mellem bølgehøjde og vindhastighed" Jeg ville svare: Jeg betegner bølgehøjde "h" da der er tale... -
Om kinetiske energi
ForumindlægJeg har rigtig svært ved at lave de her 2 spørgsmål, fysik er ikke lige min stærke side, håber i vil hjælpe mig med at løse dem, det er bare svært, når man ikke forstå det. Beregn den kinetiske energi af en fodbold med massen 420 g og hastigheden 40 m/s. vil bruge ½ * m * v i 2, og jeg har den ... -
Matematisk pendul Hjællp!!
ForumindlægHeyy allesammen .. Er li igang med en Fysik rapport, og er lii gået i stå ved en opgave. -Opgaven lyder følgende: Et matematisk pendul består af en punktformig masse m ophængt i en ustrækkelig snor med længden l i tyngdefeltet. Formlen for svingningstiden T af pendulet er givet ved: T = 2(pi) vl... -
lektiehjælp søges
ForumindlægHej, jeg er en pige der går i 3.g og har Kemi på A-niveau og fysik på B-niveau. Da jeg har svært ved nogle af opgaverne søger jeg lektiehjælp. Jeg ved godt, at denne side er for gratis lektiehjælp. Men det er ikke altid man får svar fra folk (skyldes måske at de ikke har tid til det). Så derfor s... -
Hjælp!! :)
ForumindlægHej alle jer herinde på SP.dk Jeg tænkte om der kunne være nogle af jer rare mennesker der kunne undvære nogle gode noter til: 1) Matematik niveau C - A 2) Kemi niveau C - B 3) Fysik niveau C - B det kunne være super fedt hvis I havde nogle gode noter, da jeg skal til at supplere overstående f... -
stråling!!!!
ForumindlægHejjj alle sammen :) sidder her og laver nogle fysik opgaver og har nu brug for en hjælpende hånd fra jer til dette: En svulst på 0,5 kg bestråles med gammastråling i 50 sekunder. kilden er en Co-enhed, der bestråler svulsten med 3,0 *10^12 kvanter pr. sekund. gennemsnitsenergien af kvanterne er... -
Absorptionsspektrene
ForumindlægHej har problemer med en opgave i min bog i fysik den hedder 5,2 og er på side 286. a. jeg få at vide lithium i sin grundstilstand har energien -5,37 eV. jeg skal så nu beregne fotonenergierne i 3 de tre absorptionslinier. få at vide deres frekvens er 320,00 nm. 323,26 nm 670,79 nm har prøvet... -
Kræfter og acceleration
ForumindlægVi havde en 4 timers evaluerende prøve i fysik i dag hvor en af opgaver drillede mig lidt. Et legeme med massen 26 kg bliver påvirket af 4 kræfter. De blev opgivet på polær form og det gjorde ikke noget. Jeg fik udregnet den resulterende kraft, men det sidste spørgsmål var så: Hvor stor er... -
Hjælp!
ForumindlægLige siden jeg fik at vide hvad en læge er, ville jeg godt være det, det er mit livs formål. men problemet er bare at jeg fik 4 i Matematik og så vidt som jeg ved skal man have Matematik på A-niveau, men ellers er je god til Dansk, Fysik,Kemi etc. mit spørgsmål er kan jeg blive læge selvom je... -
Hoppende bold
ForumindlægHey guys, jeg sidder med en fysik opgave jeg ikke helt kan gennemskue, nogen der har et bud på et resultat? Opgave 7; En lille bold hopper lodret på en sådan måde, at den ved hvert stød mod underlaget mister en fast brøkdel e af sin lodrette fart. Antag, at bolden slippes fra hvile i højden ...
