Søgning på: musik eksamen. Resultater: 16301 til 16320 af 36205
-
Matematik - udover pensum
ForumindlægHey...Er der nogle, der ligger inde med udførlige matematiske "sager", der kan sikre 13-tallet til en terminsprøve/eksamen på A-niveau?Interessen kommer efter to 11-taller til termins- og årsprøve (alle point opnået), hvorefter jeg har konfronteret min lærer for at høre, hvordan 13-tall... -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til historieeksamen?
ForumindlægJeg læser til historieeksamen d. 16. juni, men sidder med et par problemer. Jeg har indtil videre læst renæssance og hekseforfølgelser, men jeg har meget svært ved at skabe mig et overblik over det. Så hvis nogen har et forslag til, hvordan jeg skal gå til værks, vil jeg meget gerne have det. Vi ... -
Differentialligning - opgave uden hjælpemidler
ForumindlægHej, Sidder og regner lidt matematik inden eksamen i morgen, og tænkte om der måske var nogen der kunne hjælpe mig med følgende opgave som jeg er gået i stå ved: Om en bestemt løsning til differetntialligningen dy/dx = (x+1)(y-1), hvor x tilhører R og y>1. oplyses, at grafen forløber i områd... -
Figur: ATP kredsløb
ForumindlægLæser op til eksamen (biologi på c-niveau) og er lidt i tvivl om hvordan jeg kan forklare den her figur? http://biologibogen.systime.dk/fileadmin/filer/figurer/3.13.jpg Jeg ville sige at vi har noget ATP i kroppen, så snart det bliver brugt så har vi et enzym i kroppen som kan gendanne ATP fra kr... -
Litterære perioder
Forumindlæghej skal en tur til engelsk eksamen på fredag og mangler lige en del om de forskellige litterære perioder.. er der nogen der ligger inde med et dokument eller en hjemmeside der kort og præcist beskriver de forskellige litterære perioder inden for engelsk.. bare sådan lige de vigtigste perioder og... -
Psykologieksamen
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i psykologi og prøver at få styr på mine noter...Det er dog lidt svært for mig at overskue, hvordan man bliver eksamineret - især i de forskellige psykologiske teorier og retninger...Vil spørgsmålene ikke ofte basere sig på en sammenligning af de forskellige retningers ... -
Interessant for afgangselever
ForumindlægHej Jeg står netop overfor en mundtlig engelsk eksamen, hvor jeg skal op som den første - derfor har jeg et par spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare. Hvordan planlægger læreren eksamensplanen/-rækkefølgen? Derudover har jeg hørt, at den første eksaminand ofte ikke scorer to... -
Ansøgning til videregående uddannelser
ForumindlægHey derude, Når man sender en ansøgning til de videregående uddannelser, skal man så kun sende EN prioteringsskema, til ens 1. priotet ? - eller skal man en til hvert uddannelsessted ? Hvad skal de bruge priotetsskemaet til? - Hvis man skal sende flere priotetsskemaer, kan man så varierer lidt... -
Absorption og emission
ForumindlægHej! Jeg har en fysik/kemi eksamen, hvor jeg vil snakke om lysspektre og emission absorption. Jeg vil fortælle om et forsøg vi har lavet, hvor vi optagede nogle forskællige spektre (lysstofrør, kviksølvlampe, Solen) med LoggerPro. Bagefter redegører jeg om det er linjespektrum eller kontinueret ... -
Hjælp mht. klage
ForumindlægHej. Jeg er i den uheldige situation, at jeg skal klage. Mit spørgsmål: Vi har flere gange fået afvide, at vi har ret til at se et tidligere eksamensspørgsmål eller noget, som ligner et eksamensspørgsmål. Mit problem er bare, at jeg gerne vil kunne understøtte denne påstand med en henvisning ti... -
Bange for Censor?
ForumindlægHej Jeg skal til den engelske mundtlige eksamen om ogle uger. Jeg føler mig godt velforberedt og har styr på det (nogenlunde). Mit problem er dog; jeg har det lidt svært ved at tale til fremmede og så på engelsk, men det lykkedes de fleste gange. Dog kommer jeg til at stamme rigtig meget og beg... -
Hvor meget vægter mine karakterer?
ForumindlægHej Her kommer en lille forhistorie. Jeg fik 10 i skriftlig og mundtlig årskarakterer på matematik B. Min eksamen(som var i går) gik virkelig dårlig, selvom jeg var op i virkelig nemme opgaver, synes jeg i hvert fald selv. Jeg har aldrig oplevet, at være så nervøs, at jeg ikke kunne holde en bl... -
Kort film analysemodel
ForumindlægHeij alle:-) Jeg skal til eksamen i dansk d. 15 juni. Det jeg er allermest nervøs for er at trække kortfilm. For jeg har virkelig svær ved at analysere den. Kamera- vinklerne o.s.v. Er der nogen som har en analysemodel til kortfilm? Hvor der måske også står hvad de forskellige virkemiddel ... -
Definition af tingseventyr
ForumindlægJeg står og skal skrive en stører opgave der er for en eksamens karakter. Jeg har valgt at kigge på generen "tingseventyr", men jeg er ikke helt afklaret med definitionen af generen eller de overordnede karakter træk for generen. Jeg er klar over at det er bygget over ting der bliver ... -
HF eksamensprojekt.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til at gå igang med mi eksame-projekt. Jeg skal vælge 2-3 fag som der skal udarbejdes i. jeg kan vælge mellem alle de fag man har på Hf. Så Jeg har brug for lidt hjælp og råd fra nogen som har skrevet eksamensprojektet før eller evt er igang med det. Jeg har overvejet a... -
Logikken bag eksaminerne?
ForumindlægKære Studieportalen, Jeg skal op i fysik eksamen på A-niveau. Men jeg hævede først faget her i 3.g. Da jeg havde fysik på B-niveau var jeg til årsprøve, og vi havde egentlig fået opgivet spørgsmålene på forhånd. Og jeg ved, at på C-niveau har man 24-timers forberedelse. Men hvor i al verden er lo... -
Hjælp! Kroppens energiomsætning?
ForumindlægHar fået et eksamens spørgsmål som jeg slet ikke forstår... "Kroppens energiomsætning: Prøvens første del er din mundtlige præsentation af emnet (ca. 8 min) Den efterfølgende samtale kan tage udgangspunkt i din præsentation og i en ønsket omtale af brændværdi, energiomdannelse, fordampning... -
Antallet af protoner, neutroner og elektroner i følgende atomer
ForumindlægJeg er ved at genlæse noget af bogen til eksamen og har er lidt usikker på om jeg har forstået det her rigtigt? Angiv antallet af protoner, neutroner og elektroner i følgende atomer: He4 2 Betyder det at der er 2, protoner og 2 elektroner og 2 neurtoner??? og hvis der er to elektron... -
Engelsk B, delprøve 1, STX 2014
ForumindlægHey folkens! I år var jeg til engelsk skriftlig eksamen, og i delprøve 1 stødte jeg på en sætning, hvori jeg skulle finde en fejl. Jeg kunne dog ikke finde fejlen, så håber, at der er evt. er nogen der kan fortælle mig, hvor fejlen er! Sætningen lyder: I disovered that a MP3 file caused the br... -
Kroppens fysiologi og anatomi - huske alle navnene
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder her og kigger i en fysiologi/anatomi bog og undrer mig over hvordan man i alverden kommer til at huske alle navnene på knoglerne, musklerne, arterierne og venerne.. Vil måske gerne studere sundhedsteknologi næste år hvor det kræves at jeg har sundhedsvidenskab. Er der nogen ...
