Søgning på: de måske egnede. Resultater: 16321 til 16340 af 29788
-
Sproglige virkemidler
ForumindlægHvilke sproglige virkemidler benytter Steffen Brandt i sangen "Det er samfundets skyld" ??? Steffen Brandts ordvalg og ordsprog??? På forhånd tak, håber i kan hjælpe -
Samfundsfags noter til "Liv i Danmark"
ForumindlægHej, Er der nogen derude der ligger inde med samfundsfagsnoter til bogen "Liv i Danmark"? Skal til eksamen her om lidt, så det ville være til stor hjælp :) Tak på forhånd! -
Tørlædedebatten
ForumindlægHvad synes i om tørklædedebatten? -
Hvordan kunne et eksamensspørgsmål lyde?
ForumindlægHej alle jer som har været op til fysik/kemi eksamen i folkeskolen! Hvad kunne et spørgsmål lyde på, når man har haft forskellige emner som man skulle lave dispostioner ud fra! Hvordan skal jeg forberede mig bedst? -
Linjer
ForumindlægJeg har fundet skæringspunktet som er S=(4,-2), men ved ikke hvordan jeg finder ligningen for linjen som er parallel med ligningen i opgaven. -
Lys og atomer (Lysspektre)
ForumindlægHej Folkens Er der nogle der ved hvorfor lysspektret er anderledes for lys og solen? Tusind tak på forhånd... -
Tegn graf for funktion der opfylder følgende
ForumindlægVed ikke lige hvordan jeg går i gang med den her opgave, nogle der kan hjælpe? billede vedhæftet -
Udregning Målestoksforhold, resultat
ForumindlægHej! Jeg står med en opgave, hvor jeg skal udregne følgende I virkeligheden: Længden 200 meter Bredden 100 meter På papiret Længden 9 cm Bredden 8 cm - Og så skal jeg egentlig bare finde målestoksforholdet på overnævnte. -
Hjælp til Socialisering, Identitet og kultur.
ForumindlægHej Alle sammen, jeg står i den situation at jeg skal til samfundsfagsprøve i morgen. Jeg har fået stillet 3 spørgsmål, og håbede på at kunne hente hjælp her. 1. Redegør for Pierre bourdieus teori om kapital og habitus. 2. Undersøg med udgangspunkt i Bilag A hvordan den sociale arv påvirker de... -
Hjælp med historie spørgsmål
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som jeg har lidt svært ved at besvare og jeg håber i kan hjælpe mig? - Hvad lærte man i efterkrigstiden der gjorde at vi undgår endnu en krig? Altså f.eks. hvad lærte vi af konsekvenserne fra første- og anden verdenskrig. Tak på forhånd. -
Er ramadan et overgangsritual?
ForumindlægJeg har om ramadan til AT-eksamen. Jeg ved at ramadan er et kalenderritual, men kan man også sige at fasteperioden er et overgangsritual til at blive en bedre muslim? Da jeg "kun" har religion på c-niveau har jeg ikke beskæftiget mig med ritualanalyse og ville gerne høre om hvilke dele... -
Må skolen tjekke private lectio beskeder
ForumindlægHej kunne godt tænke mig at vide om ens gymnasium må tjekke ens private lectio beskeder? -
Tæller karaktererne i 8. klasse for noget?
Forumindlæghej -
Magnesium i syre
ForumindlægHej! Jeg har lavet et forsøg, hvor et stykke magnesium blev tilsat svovlsyre, men er i tvivl om reaktionen, kan det passe at det er H2SO4(l) + Mg(s) → H2(g) + MgSO4(s)+ E–varme? Efter magnesium blev tilsat, steg temperaturen - hvordan kan det være? Tak på forhånd! -
Vækstmodeller
ForumindlægDer er 13 spørgsmål, vi kan trække til matematik eksamen. En af dem ser sådan ud "Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag gerne en række eksemple... -
Dumt at perspektivere uden for pensum?
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk imorgen. Derfor ville jeg bare spørge, om det er dumt at perspektivere til tekster der ligger uden for pensum? Fx en tidsperiode? Eller viser det, at man bare er "klog"? og kan mere? -
VIGTIGT!! hvordan den menneskelige organismes del-elementer kommunikerer med hinanden
Forumindlægdu bedes gøre rede for hvordan den menneskelige organismes del-elementer kommunikerer med hinanden. Du skal inddrage en diskussion af fordele og ulemper ved de forskellige metoder. - håber i kan hjælpe! -
Andgående indre komposition
ForumindlægHej jeg skal op til en mundtlig dansk eksamen her på tirsdag i mit fordybbelses område sagprosa. Problemet er at jeg ikke forstår hvad det er man skal kigge på i en artikkel når det gælder indre komposition, jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at finde noget om det på nettet, men kunne simpelt... -
Economics & Business Administration
ForumindlægHej Er der nogen, der kender noget til denne uddannelse ? Den kan tages på CBS, AU samt SDU, hvor den i Odense hedder Economics & Business Administration, Business Management. Jeg vil meget gerne høre lidt subjektive meninger om uddannelsens kompetencegivning og studiets opbygning bortset f... -
Projektopgave udvikling - rusmidler
ForumindlægHej Vi er to piger fra 9. klasse som er i gang med en projektopgave. Overemnet er udvikling, og vores underemne er rusmidler Vores problemstilling lyder således: Hvordan har det danske kriminalitetsbillede udviklet sig i forbindelse med rusmidler gennem de sidste 30 år? Hvad synes i om denne?...
