Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16321 til 16340 af 26896
-
redegør for begreberne forbrugs og opsparingskvote hasterr
Forumindlæghej det jeg er kommet frem til er. Ved forbrugskvoter menes der procentdelen af den disponible indkomst der går til forbrug så som varer og tjeneste ydelser. opsparingskvote: Hvor mange procent af indkomsten bruger folk på at spare op... min lære siger at det skal fylde mere end 1 side så t... -
priselasticitet på sodavand?
ForumindlægUndersøgelser viser, at priselasticiteten i efterspørgslen efter sodavand er omkring ca. -0,3. 1. Er efterspørgslen efter sodavand meget eller lidt prisfølsom? 2. Angiv nogle mulige forklaringer på størrelsen af priselasticiteten for sodavand. Til 1. har jeg svaret at sodavand er lidt prisføls... -
Strålingskvanter igennem en blyafskærmning! HJÆLP!!!!!
ForumindlægHej alle Jeg har nu kigget hele min fysikbog igennem og kan ikke finde nogen forklaring på hvordan jeg skal regne følgende ud: Halveringstykkelsen for 500 keV gammastråling er 4 mm i bly. Hvor mange procent af strålingskvanterne slipper igennem en blyafskærming, der er 24 cm tyk? håber virkel... -
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej alle Jeg har nu kigget hele min fysikbog igennem og kan ikke finde nogen forklaring på hvordan jeg skal regne følgende ud: Halveringstykkelsen for 500 keV gammastråling er 4 mm i bly. Hvor mange procent af strålingskvanterne slipper igennem en blyafskærming, der er 24 cm tyk? håber virkelig I... -
Opbygning af protein, til fællesfaglig NF eksamen!
ForumindlægHej allesammen! Vi er i de skønne eksamens måneder - og jeg har æren af og skulle til fællesfaglig eksamen i NF, tirsdag i næste uge. Jeg har meget godt styr på opbygningen af kulhydrater og fedtstoffer, men det ligesom proteiner bliver ved med at drille lidt. Jeg håber der sidder nogen der u... -
Integralergening - bestem følgende tal
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave som lyder følgende: Funktionen f er bestemt ved f(x)=x+1/x. Bestem følgende tal: Det er et bestemt integrale. Det ligger mellem 3 og 2, jeg ved ikke hvordan jeg skriver det korrekt.. a) ∫23f(x)dx Hvordan løser jeg denne opgave? :) ... -
Nedbryderfødekæde i en bøgeskov osv
ForumindlægOpstil en nedbryderfødekæde i en bøgeskov og giv en forklaring på, at man finder færre arter af jordbundsdyr i en nåleskov. Giv en definition af C:N forholdet og forklar, hvordan C:N forholdet kan bruges som et mål for omsætningshastigheden – det kan oplyses, at bakterierne i jorden fortr... -
skråt kast
ForumindlægHej Jeg sidder og undrer mig over, hvordan de har fundet ymax nederst på siden: http://da.wikipedia.org/wiki/Kasteparabel Jeg forstår at når man sætter xtop ind i y(x), så kommer der noget andet ind i x's plads, end det man er kommet frem til ved xtop. Er det muligt med en forklaring?... -
Lineær Algebra SVD
ForumindlægHej Studieportalen Jeg håber i kan hjælpe mig med Opgave 3. Jeg mangler en forklaring på hvordan man løser dette stykke. Jeg er kommet frem til at i opgave 1. at den ikke er invertibel.og i opgave 2 er jeg kommet frem til at egenværdierne er følgende 0, 10, 15. Hilsen Kæte -
kobber i vin
ForumindlægHej! Jeg mangler at besvare dette ene spørgsmål i min rapport "påvisning af jern og kobber i vin". "Giv en forklaring på, at kobber(II) lettere optages af vinstokkene i en sur jord i forhold til en lidt basisk jord." ? Anyone som kan hjælpe? -malene -
Hjælp!!!
ForumindlægHvordan ved man hvad Schweinebraten, hvis den ser sådan her ud i ordbogen? Vil gerne have en nem forklaring på hvad nominativ, akkusativ, genitiv og datid. Altså hvad for en af dem er das, die eller der. Eller einer, eine, einen og einem, o.s.v. Please hjælp... -
Chi i anden-test
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder med en aflevering hvor jeg helt præcist skal forklare hvad der menes med f.eks. et signifikansniveau på 5 % når man beregner den kritiske værdi, som man skal sammenligne chi i anden-teststørrelsen med, for at man kan se om man kan acceptere nulhypotesen. Jeg har ... -
Sinus og cosinus relationen.
ForumindlægHej allesammen er virkelig i tvivl om en opgave, og kunne godt bruge noget hjælp og forklaring. Har en opgave der lyder følgende. Udtænk en metode til at målde en højde af en bygning, hvis det ikke er muligt at komme helt indtil ydermuren, hvis den for eksempelvis er omringet af en voldgrav... -
Hurtigt spørgsmål - afbøjningsvinkel
ForumindlægHej alle sammen, jeg håber i kan svare mig på dette ene spørgsmål! Når man snakker afbøjningsvinkel, er det så kun i mellem 0. og 1. orden eller snakker man også om afbøjningsvinkler i mellem 1. og 2. orden, 2. og 3. orden osv? Jeg skal bruge det til at give en forklaring på hvad afbøjningsvi... -
Beregn stofmængden af carbondioxid, som stammer fra 2-chlor-3-methylhexan.
ForumindlægJeg har et spørgsmål i en opgave jeg har lidt problemer med. Jeg skal beregne stofmængden af carbondioxid, som stammer fra 2-chlor-3-methylhexan. Jeg har i tidligere opgaver regnet mig frem til at massen af 2-chlor-3-methylhexan før forbrændningen er 3,11g og stofmængden af carbondioxid som danne... -
Forskel - elektricitet og magnetisme
ForumindlægHvad er forskellen på elektricitet og magnetisme? Kort siger vores lærer, at elektricitet omfatter elektroner i bevægelse. Men så står der i vores bog, at magnetisme er elektriske ladninger i bevægelse. Er det ikke det samme? Selvom jeg udmærket godt ved, at magnetisme og elektricitet er to ... -
Dannelse af kul
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave til min eksamen, hvor jeg skal forklarer hvordan kul bliver dannet, og hvorfor det udleder CO2 ved afbrænding. Er der nogen, der kan give en kort og præcis forklaring på, hvilke processer der sker ved dannelsen af kul? Og hvorfor det udleder CO2 ved forbrænding? På ... -
HASTER!
ForumindlægJeg har problemer med besvarelse af nedenstående spørgsmål: 1. Forklaring af Pepsins og amylases reaktionshastighed som funktion af pH. 2. Forklar det kemiske grundlag for fænomenet med udgangspunkt i fordelingsforholdet mellem octan-1-ol og vand. (i forbindelse med hvordan PCB spredes i natur... -
submaksimal og maksimal konditionstest
ForumindlægJeg skal i en opgave (biologi/Idræt) forklare forskellen på submaksimal og maksimal konditionstræning. Jeg er i tvivl om det har noget med direkte og indirekte konditionstest at gøre ? Jeg har fundet noget på nettet: Indirekte bestemmelse - opdeles i maksimal og submaksimal (cooper test) Direkte... -
Biologi - genetisk arv
ForumindlægHeeey folkens. Jeg har problemer med nogle spørgsmål. Håber i kan hjælpe mig igennem dem: 1. Hvorfor er mutationer i kønsceller et større problem end mutationer i kropsceller? 2. Hvad er problemet ved Föllings sygdom? 3. Hvad mener man med at det er faren der bestemmer barnets køn? 4. Giv en fork...
