Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16341 til 16360 af 156338
-
Gymnasiel uddannelse
ForumindlægHej, jeg er én af de uheldige som ikke kom ind på det gymnasie som jeg søgte efter (Rysensteen Gymnasium) men blev i stedet som dumpet over sammen med resten af de uhelidige til Metropolitanskolen (skulle være ret dårlig).Mine spørgsmål er:-kan jeg på Metropolitanskolen godt få den rette dannelse... -
optagelse
Forumindlæg- er der nogen der ved hvad gennemsnittet på medicinstudiet er i år?- Og ved nogen af jer hvordan man for fat i en studievejleder efter at have holdt et sabbatår?- I har vel alle hørt om det der snit der ganges med 1,03 hvis man har haft 3 højniveau fag i gymnasiet i 2006, spm er så, hvordan får ... -
Passé Simple
ForumindlægHej med jer. Jeg er lige begyndt i gym med fransk fortsætter B. Jeg kan allerede forudse, at det kommer til at være nogle laaange timer. I folkeskolen lå jeg øvre middel, men det er jo trods alt folkeskolen. I min nye klasse taler 40% rimeligt godt engelsk svarende til 10-11 i min gamle klasse. ... -
At dumpe på STX
ForumindlægHvis det nu er man dumper studentereksamen, og man skal ind til en videregående, er det så ikke muligt at komme op i de fag som man er dumpet i, og prøve igen? Hvis man så består er det nok til at kunne komme ind på en videregående? -
Gangetegn i word
ForumindlægEr der nogen genvej til at skrive dette gangetegn · i word? Jeg plejer altid at finde det oppe i menuen, men det tager sin tid. Jeg gider ikke at bruge tegnet * -
Sandsynlighed for Lotto
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. Jeg har glemt alt om sandsynlighedsregning, men nu skal jeg udregne hvad sandsynligheden for at vinde i Lotto er. Håber meget der er nogen som kan hjælpe mig og forklare hvordan det skal udregnes (-: -
Haster - uden hjælpemidler
ForumindlægHej skal op i mat på mandag. Sidder og øver på mat opgaver uden hjælpemidler. Er der nogen der kan hjælpe med følgende opgaver ? Hvordan løses den uden hjælpemidler ? I et koordinatsystem er givet et punkt P(3,1,– 4) og en plan α med ligningen 4x – 4y + 2z +3 = 0. En kugl... -
Arealbestemmelse uden hjælpemidler
ForumindlægJeg har fået ogaven at finde arealet, der afgrænses af denne funktion og Opgaven er uden hjælpemidler. Mit primære spørgsmål er, hvordan regner man med uden hjælpemidler? For Eulers tal er jo 2,718.... og det er jo ikke lige så nemt at regne med umiddelbart -
skæringspunkter mellem linie og graf
ForumindlægJeg skal finde skæringspunkterne mellem f(x) og linien yf(x) = -x^3-3x^2+4y = -x+1Jeg skal beregne skæringspunkterne, dvs. ingen lommeregner :( - Har dog fundet de 3 skæringspunkter på lommeregneren(-3,4)(-1,2)(1,0)Ved jeg skal sætte f(x) = y, men da det bliver en 3. gradsligning - ved jeg ikke h... -
Opg 5029-5033 og 5062
ForumindlægHej... er der nogen som har lavet disse tre opgaver fra Eksamenopgaver i matematik -
Fortrudt valg efter grundforløbet?
ForumindlægHej, jeg har længe gået og tænkt på dette. Lige nu går jeg i 1.g på STX med et naturvidenskabeligt forløb. I grundforløbet troede jeg at det var det rette valg for mig. Men jeg fandt først ud af at det ikke var det jeg ville have efter grundforløbet. Er der mulighed for at jeg kan tage 1.g om i... -
Kemi - mini spørgesmål
ForumindlægHejJeg skal løse den opg som lyder:Beregn pH og protolysegrad i 0,100M ammoniakvand?Hvordan løser man denne opg? Jeg vil meget gerne løse den, hvis ifortæller mig hvad jeg skal gøre,på forhånd tak :) -
pytagoras
ForumindlægHejsa (: Jeg ska op i mundtlig matematik på onsdag. Nogle der har nogle gode bemærkninger man kan sige til sencor omkring pytagoras. så man kommer til at lyde lidt klogere... (: -
Eksamen?
ForumindlægHvad er det for nogle emner, man bliver stillet for i mundtlig dansk?Har ingen anelse!:D -
F
ForumindlægHvordan regner man f ud, udfra en graf -
Matematik B - hvordan bliver man bedre??
ForumindlægHej alle.. Jeg har matematik på B (går i 3. g), og jeg skal snart op til terminsprøver og nok også matematik eksamen, så jeg sidder virkelig og har brug for tips til, hvordan jeg kan forbedre min karakter?? Har I sider i kan anbefale, andre tips I selv gjorde brug af? Alt tages ... -
Hvad er dit foreløbige?
ForumindlægNu findes der jo sider, så man kan regne sit gennemsnit ud.. Og også sit foreløbige, dvs for de fag, man har afsluttet..Så med fare for at få at vide, at det er upræcist at regne noget ud, når man fx kun har afsluttet 2.g - så vil jeg da lige høre jer, der ikke er studenter endnu.. Hvad ligger je... -
Sygeeksamen, skriftligt
ForumindlægHej.Jeg har været indlagt på sygehuset i en lang periode, hvorfor jeg skal op til sygeeksamen, studentereksamen, i fagene. På onsdag skal jeg op i skriftlig tysk. Hvad skal jeg forberede? Jeg kunne godt tænke mig at læse tidligere års eksamenssæt. Er der nogen, som kender et link til undervisning... -
Isomere forbindelser
ForumindlægJeg skal tegne alle de isomere forbindelser der har molekylformlen C5H10 til imorgen, og jeg fatter nada... er der nogen der kunne hjælpe mig? Hvordan skal jeg tegne det? Hvor mange forskellige isomere forbindelser er der for C5H10 og hvad hedder de? Help! -
Eldiagrammer og kræfter
ForumindlægHej Er der nogen, der ligger inde med nogen opgaver, hvor man skal analysere eldiagrammer og foretage diverse udregninger og/eller opgaver, hvor man skal udregne kræfter? Mvh. Emil
