Søgning på: Beregn pH. Resultater: 16401 til 16420 af 48368
  • Bestemmelse af afskæring med y-aksen

    Forumindlæg
    Jeg har fået opgaven: En retvinklet trekant er indsat i et koordinatsystem, så kateterne følger y og x-akserne. Hypotenusen er 4. Bestem afskæringen med y-aksen. Hvordan gør man det?
  • Tyngdekraft og Massetiltrækning

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg er igang med en fysik og kemi opgave. Jeg kan dog ikke helt forstå hvad forskellen på tyngdekraft og massetiltrækning er? og kan det forklares til en 8. klasse elev;) mvh. Stine
  • på en konto indsættes 15625 kr, rentefoden er 4% hvor meget står der på kontoen efter 3 terminer

    Forumindlæg
    på en konto indsættes 15625 kr, rentefoden er 4% hvor meget står der på kontoen efter 3 terminer
  • Cylinder

    Forumindlæg
    Et stearinlys har de mål, som er vist på figur 2 figur 2 målene: h: 20 cm Fra den ene ende til den anden ende: 2,2 cm Lysene er formet som en cylinder. Hvor mange stearinlys kan der højst ligge inde i æsken.? Hvad skal jeg gøre? Det er til i morgen .. pleasee hjælp!
  • At finde forskriften ud fra given punkter

    Forumindlæg
    Opgaven lyder således: Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne. P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). Jeg skal herudfra finde forskriften for f(x) Jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe opgaven an. Nogle der vil hjælpe med en løsning?
  • Matematik - Hjælp søges

    Forumindlæg
    Kunne godt bruge lidt hjælp til følgende opgave: For en bestemt væskesøjle er sammenhængen mellem trykket P og dybden d under væskens overflade givet ved P = 0,0087 * d + 1,113 Når trykket måles i bar og dybden måles i meter a) bestem trykket i dybden 9,0 m, og bestem den dybde hvor trykket er 2,...
  • Alkohols sammenspil med Matematik

    Forumindlæg
    Hej studieportalen, Jeg har fået til opgave at finde ud af hvordan jeg kan få tilstrækkelig matematik ind under faget "alkohols forbranding i kroppen". Det er et studieretningsprojekt på HTX 3 år og vil gerne vide hvilke emner jeg skal omkring og hvordan, for at jeg kan lave et oplæg hv...
  • Forstå spørgsmål

    Forumindlæg
    2. Tegn grafen for den lineære funktion f, for hvilken Dm(f)= , f(2)=-3 og f(-3)=4. Bestem en forskrift for f. Angiv f(-1), og løs derefter ligningen f(x)=-1. Er der nogen der kan oversætte det til et lidt mere forståeligt sprog?
  • vækstprocent

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder lidt fast i en opgave: Jordens befolkning i milliarder 1950 1955 1960 1965 1970 1975 1980 1985 1990 1995 2000 2005 2,46 2,66 2,91 3,20 3,55 3,93 4,30 4,69 5,12 5,57 6,02 6,52 Vis, at den gennemsnitlige årlige vækstprocent fra 1950 – 2005 ha...
  • hjælp til linær funktion

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge hjælp til at bestemme en forskrift for en linær funktion i en tabel Tabellen er i den vedhæftede fil.
  • Vækst

    Forumindlæg
    Håber at i kan hjælpe med det her spørgsmål? d) Bestem ved hjælp af modellen vandforbruget i år 2005. Kommenter resultatet når forbruget var.
  • Bestem stamfkt.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har denne opg., som jeg er lidt tom på. Jeg har en funktion f kaldet f(x)= 2x+ 4, x tilhørende mængde R. Opgaven lyder således: "Bestem den stamfunktion til f, hvis graf har linjen med ligningen y = 3 som tangent" Er der nogle, som kan hjælpe mig i gang?
  • funktion af parabel

    Forumindlæg
    lidt hjælp ville være dejligt. jeg har en parabel hvor jeg kender to punkter og toppunktet,men hvordan regner jeg funktionen af parablen ud. det ene punkt er (-4,0) og det andet er (0,0) toppunktet er (-2,-1)
  • Nem lille opgave om længde

    Forumindlæg
    Hej allesammen Er der nogen, som kan vise en beregning for, hvorlangt gartneren skal køre for at slå en plæne, som har en længde på 110 m, og en bredde på 72 m. Og græsslåmaskinen har en bredde på 1,524 m.
  • Arealet af en kasse/beholder!?

    Forumindlæg
    Vil I ikke gerne være søde og skrive hvordan man finder arealet af en Kasse? I må meget gerne svarer så hurtig som muligt. tak på forhånd :)
  • Matematik Hjælp

    Forumindlæg
    http://img527.imageshack.us/img527/2231/unavngivetddddgn1.jpg hvordan kan jeg regne dette stykke ud?
  • effekt og energiii

    Forumindlæg
    Hej alle jer fysik elskere derude : ) Jeg er igang med en fysik rapport, om Effekt og energi. Jeg er nået til punktet Teori, og har indtil videre skrevet: Energi er et vidt begreb som i nogle tilfælde kan være svært at definere. Men generelt defineres det således: Energi er evnen til at udføre...
  • Linjer og afstande - HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Lad A (4,5), B (2,-1) og C (-4,3). Bestem fodpunktet af højden fra A på BC - Hvordan gør jeg det og hvad skulle det give?? Kan ikke finde ud af det så trænger virkelig til hjælp!!!
  • Fysik - intertimoment & kinetisk energi.

    Forumindlæg
    Hej studieportalen :-) Er kommet til den sidste opgave i min aflevering, og kan ikke komme videre. nogle som vil hjælpe mig lidt videre, eller evt. hjælpe mig over skype/msn? :-) mvh. Henrik0102 (opgaven er vedhæftet, som et billede)
  • formfaktor

    Forumindlæg
    kan en formfaktor være negativ??? (luftmodstandsformlen)