Søgning på: bioteknologi eksamen 2014. Resultater: 16401 til 16420 af 35409
-
Rumvektor
Forumindlæga) Bestem en ligning for den plan α , der indeholder punkterne A, B og C. Svar: α : 272x + 918y - 648z = 114206, hvor normalvektoren til denne plan er (272,918,-648) b) Bestem vinklen mellem α og β . Kommentar: Kan man sige, at normalvektor for planen β, er (32... -
Årsprøve i Matematik
ForumindlægHey alle sammen. Jeg har en årsprøve i matematik om en uges tid, men jejg har ingen idé om hvad man skal repetere til B-niveau, måske I kunne hjælpe mig? Hvilke ting skal man bare have styr på? -
Kendetegn for en periode/stilart!
ForumindlægJa, jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide mere om, hvordan man i en tekst, kan se hvilken periode den tilhører! Nogle eksempler på nogle kendetegn! Fx. hvis man får en tekst som tilhører oplysningstiden - hvordan ses dette så i teksten? Altså fx? For i øjeblikket, ville jeg nok have lidt s... -
Karakterer?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et ret simpelt spørgsmål at stille, dog er det for mit vedkommende snarere et spørgsmål om jeg har en fremtid (wow, make sense..). Jeg går i ottende klasse, har fået taget en masse prøver, og har ikke ligefrem fået de mest ønskede karakterer. Eftersom at jeg gerne vil være l... -
Fysik noter
Forumindlæger der nogen der har nogle fysik noter liggende der hjemme, eller fysik forsøg som de vil dele med mig, eller måske kan i skrive dem ind, hvis i har dem på papir på forhånd tak -
radioaktivitet og alphastråling
Forumindlæghej 2 spørgsmål 1. er isotoper og nuklider det samme? hvad gør det/hvad gør det ikke det samme? 2. et radioaktivt stof, med ustabil kerne, prøver at stabilisere sig vha. at udsende en partikel. I denne forbindelse mener jeg alphapartikel. Når dette sker udsender det alphastråling, men er det ... -
Tillykke :D
ForumindlægSå er de første begyndt at få huen på hovedet. Det varer selv et år før jeg får min, men stort tillykke til alle de nye studenter :D -
automatisk 03
ForumindlægJeg skal her på tirsdag op i matematik og kravet for at jeg kan bestå er mindst 03. Jeg er blevet fortalt at ved man bare stiller op, får man automatisk 03, passer det? -
Hvad skal der til for at bestå?
ForumindlægHvad skal der til for at kunne bestå matematik b-niveau skriftligt og mundtligt efter den nye reform? -
Eksponentiel og potensiel vækst
ForumindlægMine spørgsmål: * Hvorfor skal og i en eksponentiel funktion? * Hvorfor skal og i en potensiel funktion? Håber på hurtigt svar :) -
hjælp til forståelse af et spørgsmål?? SRP! bio.
Forumindlæg.. fej i cellens cyklus?? og cellens cyklus ?? er det relevant at skrive om vækstfaktorer og signal her ? -
Hældningen...
ForumindlægDer står at grafens hældning er 4,3419 i denne graf... http://i20.tinypic.com/35jvvko.jpg men hvordan aflæser jeg det selv? der er jo ikke en forskel på 4 imellem hver punkt? -
optimering
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af denne opgave, håber i kan hjælpe mig! Et firma producerer og sælger to varer A og B. Lad x angive antal stk. Af vare A og lad y angive antal stk. Af vare B. Produktionen pr. uge er underlagt følgende begrænsninger: 0≤x≤350 0≤y≤200 y≤-1/2 x+250 ... -
Bestået?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g, men jeg står i den dumme situation, at jeg fik 00 til både tysk- og fysikeksamen i 2.g. Men jeg fik 4 og 02 i årskarakter i begge fag, dvs.; (4+2+0)/3 = 2. Har jeg så alligevel bestået faget? -
Klage over karakter?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min SRP karakter tilbage og er i chok. Jeg skrev i Engelsk A og Biologi A om fedme i USA. Jeg mener ikke at jeg fortjerner min karakter og har gået med tanken om at klage. Jeg har indtil onsdag så blot to dage. Er der nogen der har klaget og er det lykkedes at få en højere ... -
Fysik og NV prøve på tirsdag
ForumindlægVi har kun 10 min inklusiv karaktergivningen. Vi har lavet to rapporter i henholdsvis fysik og nv som vi skal op i. Men jeg mangler lidt vejledning omkring hvordan jeg skal lægge ud udnytte tiden brug af tavlen osv? Nogle der kan hjælpe? -
Matematik hjælp hurtigst muligt
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering, som hedder studentereksamen d. 15 august 2012, og jeg vil gerne sammenligne mine svar med andres, inden jeg afleverer den. Så jeg vil lige høre, om der er nogen, der har lavet opgaven, som jeg kan se? Det ville hjælpe mig rigtig meget, da jeg læser på fjernunder... -
Sicko
ForumindlægHej, Er der nogen der har lavet en filmanalyse (på engelsk helst) af Sicko? Mvh. Schoedts -
Hæve Tysk fra B- til A-niveau?
ForumindlægHeejj allesammen :) Jeg har gået og tænkt lidt eller retter sagt rimelig meget på, om jeg skal hæve mit tysk fra b- til a-niveau. Nogen som har kendskab til det? - Og hvis ja, kan i ikke fortælle mig den overordnede forskel der er på disse to niveauer, altså mht. til grammatik osv, er det for svæ... -
Vi har det FOR GODT i Danmark.
ForumindlægEr det sandt? Får vi slet ikke nogle velfærdsproblemer, når vi får gratis uddannelser (når mange elever ALLIGEVEL FLYTTER TIL UDLANDET NÅR DE ER FÆRDIGE), kommer på sygehus etc. med længden? I givet fald, viser det sig, at økonomimæssigt så har vi danskere flere penge til at bruge til "os se...
