Søgning på: antal eksamener. Resultater: 16461 til 16480 af 22257
  • Journalist-no jobs

    Forumindlæg
    Er det rigtigt, hvad jeg hører? Hvis du uddanner dig som journalist, er chancen for at du finder et arbejde lille? Er det sandt? Skal man derfor opgive?
  • Hvordan bliver man en dyrlæge?

    Forumindlæg
    Hej jeg går dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive en dyrlæge:) Men jeg meget i tvivle om hvordan man bliver det. Hvilken fag skal man ha højst karakter? Hvilken fag skal man ha? kan i hjælpe mig med at svare på de spørgsmål?
  • IRA

    Forumindlæg
    Hvad er det for en organisation, der er mest barsk af de to, IRA og UDA/UFF eller hvis der evt. er en tredje der er endnu værre. På forhånd tak :o)
  • Spørgsmål til immunforsvaret

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en aflevering i biologi om immunforsvaret og kroppen. Jeg skal besvare nogle spørgsmål, men jeg kan ikke rigtig finde svaret på dem. Spørgsmål 1. Hvordan reagerer immunforsvaret på at få et lille insekt ned i luftrøret? Spørgsmål 2. Hvordan reagerer immunforsvaret på at få e...
  • syre

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan fortælle mig om det er korrekt ?? :)
  • Hjælp til udfyldning af skema

    Forumindlæg
    Har vedhæftet opgaven, kunne virkeligt godt bruge noget hjælp/forklaring til hvordan jeg finder de forskellige tal til skemaet. Det er opgave 7 :)
  • førtidspensionister?

    Forumindlæg
    Hej. Hvorfor tror I at det bliver flere og flere førtidspensionister? Er de slidt op eller hvordan hænger det sammen? På forhånd tak
  • Afrunding af individer/mennesker i hele tal?

    Forumindlæg
    Hvis man har et spørgsmål der lyder på Hvor mange indbyggere var der i 2009, og så man får udregnet tallet til at være 28045,859 Er der så tale om om 28045 indbyggere eller 28046?
  • Exciteret tilstand

    Forumindlæg
    Hej! Når en atomkerne befinder sig i en exciteret tilstand, kan den så kun udsende energien som gammastråling? På forhånd tak :)
  • Hvad betyder meiose?

    Forumindlæg
    Jeg skal op til FSA Biologi i morgen, og da jeg kiggede nogle gamle afgangsprøver igennem faldt over udtrykket meiose, men jeg ved ikke hvad det er. Er der nogen der kan give mig en forklaring?
  • Hypotetisk-deduktiv metode?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan forklare mig hvad hypotetisk-deduktiv metode (naturvidenskabelig) helt præcist vil sige?
  • Integrabel, men ikke kontinuert

    Forumindlæg
    Kan en funktion godt være integrabel, men ikke kontinuert? En differentiabel funktion skal, så vidt jeg ved, altid være kontinuert.
  • Eksponentiel udvikling

    Forumindlæg
    AKUT! skal aflevere en opgave inden kl 22. Mangler to, og kan slet ikke finde ud af dem. Nogle der vil forklare/vise hvad man gør? PLEEAASE 1) En eksponentiel udvikling er fastlagt ved at dens graf går igennem punktet (6,3) og den har halveringskonstant 1,587. Bestem ligningen for den ekspo...
  • Jævn- og vekselstrøm..

    Forumindlæg
    Hej .. Skal op til fysik eksamen i morgen, og er gået lidt i stå med emnet vekselstrøm og Induktion.. Hvad er forskellen på vekselstrøm og jævnstrøm egentlig? Jeg kunne godt tænke mig nogle forslag til hvordan en disposition til Induktion kunne se ud... Og hvilke forsøg jeg kunne lave til det? M...
  • samligning

    Forumindlæg
    Hjælp! skal have hjælp til en opgave i matematik, den lyder sådan her. vis sammenhængen mellem danske kroner og dollar. skal have lavet det til imorgen. håber at i vil svare hurtigst muligt ;)
  • claras bueskydning

    Forumindlæg
    I bueskydning kan man score point fra 1 - 10. I en serie med 36 pile scorede clara i alt 174 point. I claras serie med 36 pile var medianen for hendes score 4. Forklar hvad medianen 4 fortæller om hendes serie med de 36 pile?
  • kemisk energi

    Forumindlæg
    En spritbrænder afbrænder 2,5 gram sprit på 5 minutter. a ) Hvor meget kemisk energi frigives der? b ) hvor stor er brænderens effekt i watt? Husk og skrive nogle formler så jeg kan forstå det, forklaring er altid bedst (: mvh Kevi
  • Højre-venstre-skala er yt

    Forumindlæg
    Den gamle højre-venstre-skala fungerer ikke rigtig. Jeg har derfor selv opfundet en bedre model til at beskrive, hvor partier ligger henne. http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13185
  • vandkraftværk og elektrisk energi.

    Forumindlæg
    I et vandkraftværk falder vandet 28m. på et bestemt tidspunkt løber der hvert minut 1600m^3 vand gennem turbinerne. bestem den elektriske effekt, som værket kan levere, hvis vi regner med at 60% af vandets kinetiske energi omsættes til elektrisk energi. jeg udregner det så på denne måde.:...
  • Inspiration til eksamensspørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg har jo fået mine spørgsmål på forhånd, og jeg har forberedt noget til dem alle. Problemet er bare, at der er nogle få af dem, som jeg ikke har så meget til. Det er følgende: Eksponentiel udvikling - Har gjort rede for fordoblings- og halveringskonstant, samt bevist en af dem. - Renteforml...