Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16461 til 16480 af 119569
-
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
ortogonale og paralle vektor - hjælp
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe med de her to opgaver? -
Hvad gør jeg her? :) Bare lige hjælp mig lidt igang, vil selv lave opgavene! :) Bestem koordinaterne til projektionen af punktet P (6,-1) på linjen gennem...
ForumindlægHvad gør jeg her? :) Bare lige hjælp mig lidt igang, vil selv lave opgavene! :) Bestem koordinaterne til projektionen af punktet P (6,-1) på linjen gennem A (0,-1) og B (3,1). har selv komme frem til : a = 2/3 ved A (0,-1) og B (3,1). a = -3/2 ved P (6,-1) så y = 2/3x-1... -
1 aflevering pr. uge
ForumindlægFør reformen ved jeg, at man som regel fik en aflevering pr. uge, hvis man havde valgt matematik på højniveau (A-niveau). Holder det også stadigvæk efter reformen? Gælder det kun, hvis man har mat A i studieretningen (dvs. en aflevering hver uge i både 1., 2. og 3.g?!), eller gælder det også hvis... -
24 timers historie eksamen
ForumindlægEr der nogle derkan hjælpe mig med en 24 timers historie eksamen? Det kunne hjælpe en hel del! Tak på forhånd. -
Elitegymnasium - Niels Brock
ForumindlægNæste år lukker Nisl Brock dørene op til en nyt elitegymnasium, der skal styrke de stærke elever.\nLæs følgende artikel:\n\n---\nDen rigtige studieretning?: Nyt gymnasium for eliten oprettes \nBerlingske Tidende 01 december 2005, 1 . sektion side 6 \n\nAmbitioner: Niels Brock Handelsgymnasium vil... -
Nogle fysik/matematik-nørder tilstede? Hvis jeg har fået givet at en kugle har tyngden 2400KN, hvordan beregner jeg så radius?
ForumindlægNogle fysik/matematik-nørder tilstede? Hvis jeg har fået givet at en kugle har tyngden 2400KN, hvordan beregner jeg så radius? -
Kloghoveder, har brug for hjælp..
ForumindlægHvad betyder matematisk ræsonnement? Jeg sidder nemlig og læser i en matematik bog, men jeg forstår ikke matematisk rænsonnement betyder? Men jeg forstår godt Pythagoras. Men jeg forstår ikke a3 + b3 = c3 , hvornår kan man bruge det? Site: https://sites.google.com/a/oegnet.dk/oegmat... -
Gsk
Forumindlæggoddag Jeg bliver - som så mange andre - student her til sommer, og det sker på et eksamensbevis som består af bund humanistiske fag (og det har jeg i øvrigt været rigtig glad for). Dog peger min sociale arv i retning af naturvidenskaben, og hvor meget jeg end ønsker at være mønstrebryder, er d... -
Opgavesæt
ForumindlægHej, Jeg går ikke på gym mere men jeg skal snart ind til milli og jeg vil uddanne mig til flyve officer. Her skal jeg mindste ha matematik på B, jeg gennemført STX med matematik på A. Jeg vil gerne vedligeholde dette så hvis i vil uploade nogen af jeres gamle matematik som jeg kan øve mig på ... -
Dumpe GSK 6-ugers !!??
ForumindlægJeg har et spørgsmål som det er sindssygt vigtigt at jeg får korrekt svar på, hvilket min studievildleder ikke kunne give mig: Når jeg har tilmeldt mig GSK matematik A og lige har bestået (12 og 7) matematik B på HF enkeltfag hvor min fulde HF netop er færdiggjort- Og jeg så er blevet optaget p... -
Erhvervsøkonomi, HA eller Jura?
ForumindlægHej folkens! Jeg står pt. ved afslutningen af 3.g på STX på en linje med Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B og efter et enkelt sabbatår, vil jeg søge ind på Aarhus Universitet. Jeg er dog meget i tvivl, om jeg skal vælge Erhvervsøkonomi, HA eller Jura, og derfor søger jeg erfaringer, råd, t... -
Hjælp med anvendelse af formel
ForumindlægFiguren viser en modeltegning af en drage. To drenge befinder sig 60m fra hinanden i punkterne A og B på jorden. Den ene dreng holder dragen i en snor, der går fra punktet A til punktet C på dragen. Det oplyses, at Vinkel A = 38 grader og Vinkel B = 57 grader a) Bestem Vinkel C og længden a... -
Linjen m går gennem punkterne A (-3,2) og B (5,4). Find en ligning for den linje n, der skærer x-aksen i (2,0), og som er parallel med m
ForumindlægLinjen m går gennem punkterne A (-3,2) og B (5,4). Find en ligning for den linje n, der skærer x-aksen i (2,0), og som er parallel med m. Linje M: Først gør jeg a = (4-2) / (5+3) = 1/4 så a = 1/4 så y=1/4(x+3)+2 y = 1/4x+11/4 Linje N : y=1/4(x-2) y = 1/4 -1/2 Er d... -
potensudvikling
Forumindlæghej allesammen... jeg håber virkelig i vil hjælpe mig med dette, for er helt på bar bund jeg skal op til eksamen i matematik på c-niveau på STX og et af eksamensapørgsmålene lyder således: 4: Potensudvikling og andre vækstmodeller. Gør rede for potensudviklingen y = b*x^a. Du skal blandt andet... -
Studieretningsopgaven
ForumindlægSkal snart vælge fag til studieretningsopgaven og jeg kan vælge mellem matematik - dansk eller matematik - historie. Er endnu ik helt sikker på hvad jeg vælger endnu så ville spørge om der var nogen der kendte til nogle gode emner hvor man kunne kombinere de fag. -
trekanter
Forumindlæghej kan I hjælpe mig med opgaven. tak -
Hjælp
ForumindlægJeg var så dum at dumpe skriftligt matematik A.. Men hvis en uddannelse kræver matematik på b, kan jeg så godt komme ind på den? Jeg kan ikke rigtig finde svaret nogle steder.. -
Differens og differentialkvotientens grafisk
ForumindlægHvad er differens og differntialkvotientenens grafiske betydning? -
koordinatsættet til parablens toppunkt
ForumindlægHej nogle der kan give mig formlen og give mig et eksempel
