Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 16461 til 16480 af 34067
-
EPR opgave
ForumindlægHejsa Jeg ville hører om der var nogen som kunne hjælpe mig med min EPR eksamen, jeg skal lave en synopsis ud fra min problem formulering. Her skal både dansk a og samfundsfag b indgå. Min problemformulering lyder: Hvordan kan man i romanen "Fodretid" af Anne Marie Løn se, hvorledes... -
Please, hjælp.
ForumindlægInden terminsprøven om nogle uger har vi fået en stil for i dansk. Det er et hæfte med 6 forskellige opgaver (ligesom man får til terminsprøven/eksamen). Vi skal så vælge en af dem og afleverer om ca. 1 uge. Udenpå hæftet er der et billed af H.C. Andersen, og hæftet er fra maj-juni 2005. Jeg ved ... -
En lille logaritme funktion (simpelt :)
ForumindlægOkay, har fået følgende opgave:"Styrken af et jordskælv kan angives ved det såkaldte Richtertal. Et jordskælv frigiver energi, og for et jordskælv af normal dybe gælder:Log(Energi) = 2,4 * M - 1,2Hvor M er richtertallet.I Chile var der i maj 1960 en række jordskælv. Det først af disse havde ... -
Hjælp!!! Engelsk mundtlig eksame (video/serie-episode) plastic surgery
ForumindlægHej Jeg er er igang med mundtlig engelsk disposition/outline og min lærer siger at jeg også skal finde en video klip, eller et eller andet om plastic surgery , er der nogle der kender en serie eller en videoklip ,som kunne være smart at bruge ,når man har emnet om plastic surgery . Jeg har sær... -
Fysik - måske bare mig der er dum....
Forumindlægog nok også lidt træt....Ved et slag med en golfkølle påvirkes en kugle med en kraft F der som funktion af tiden t efter slagets begyndelse erF=9,6N*e^(-a*t^2+b*t)hvor a=2,5*10^7 s^(-2) og b=2,5*10^4 s^(-1)a) Skitser på bilag 2 (der er ikke noget bilag i bogen så det må være et simpelt bilag) gra... -
Vurdering af stil FSA 2005
ForumindlægHeyJeg har jo været op til skriftlig dansk FSA som alle andre 9. klasser har! Jeg ville blive glad, hvis nogen kunne læse den igennem og komme med en vurdering af den!Opgaven var med i FSA hæftet maj-juni 2005, nr. 2:Et skibsforlisForestil dig, at du er journalist på en avis, som planlægger en ar... -
Oversættelse
ForumindlægHej.. jeg skal snart op til eksamen i tysk, og har derfor lavet nogle stikord til nogle tekster.Jeg håber der er nogle, som vil hjælpe mig med at prøve på at oversætte (nogenlunde) disse sætninger:Thomas og hans mor rejser fra Øst - til Vesttyskland den 1. Maj, fordi deres kemifirma bliver statsl... -
find forfatter
ForumindlægHejsa. Det er sådan at jeg ska til eksamen her til maj. Jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig eller fortælle hvilke forfattere der vil være en god idee at læse om Vi har læst tekster af: hans sherfig - det forsømte forår og butleren michael strunge - identitet jostein gaarder - so... -
opgave med valuta
ForumindlægJeg har lidt problemer, igen, med den her opg: I skemaet ses nogle udvalgte valutakurser fra 6. maj 2009 Navn: ISO: Kurs: Amerika USD 559,1100 Australien AUD 415,7200 Euro ... -
hjælp til bioaflevering: cellulose
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en biologiaflevering fra MAJ-JUNI 1993. Kan ikke finde den inde på UVM, men den er som skrevet fra 1993, opgave 7, omhandler cellulose.Mit problem er, at man skal "analysere og forklare forløbet af de 4 kurver på figur 1 A og figur 1 B."Jeg er selv kommer frem ti... -
Dansk synopse...
ForumindlægHejsa.. Jeg skal her den 22. eller 23. Juni op i dansk synopse. Jeg har trukket mit fordybelsesområde, som er blevet Angst. Jeg har valgt min opgivelse til at være; Det forsømte forår, film 1992, produceret af Peter Schrøder, af Hans Scherfigs roman "Det forsømte forår". Som jo handler ... -
Folkeeventyr; Prins Hvidbjørn (folkeskolen)
ForumindlægHey peeps, Sidder her og skal aflevere min danske synopse onsdag d. 27 Maj, om godt og vel to dage, er lidt sent ude ved jeg men whatever,, Det er sådan at mit fordybelsesområde er folkeventyr og har dertil valgt eventyret "Prins Hvidbjørn" - Tænkte om der eventuelt var nogen som havd... -
kemi eksamenssæt 2001
ForumindlægHej jeg er i gang med at regne eksamenssættet fra maj 2001: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-10-1ke.pdfJeg får følgende resultater:OPGAVE 1)a) Delta H for reaktionen = -159,58 kJ/moldvs. det er en exoterm reaktion, der frigives energi til omgivelserne.b)trykket i beholder... -
Studiehjælp søges til teknisk økonomi (eksamenslæsning)
ForumindlægVi er to der søger hjælp til opgave regning og forklaring af begreber derunder. Vi skal til eksamen d. 24. maj. Det kræver at du har god tid og vil tage dig tid til at hjælpe. Det vil også kræve at du ikke bor alt for langt væk, da vi håber på personlig assistance. Vi bor i københavn og nær omegn... -
Terminsprøve i Kemi A
ForumindlægHejsa. Jeg skal til terminsprøve allerede her i næste uge.. Og i forbindelse med det vil jeg forberede mig ved at se på de gamle kemisæt. Her har jeg stødt på en opgave som jeg umiddelbart ikke ved hvordan den skal løses. Jeg håber derfor at der findes en kvik gut derude, som kan hjælpe mi... -
AT - katastrofer: Manhattan-projektet
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver AT til min AT-årsprøve i starten af maj, men jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg kan komme ind på i en af min problemstillinger. Jeg har fagene fysik og religion, hvor jeg har omkring Manhattan-projektet. Herunder forklarer atombomben og også de etiske overvejelser, som ... -
Danmarkshistorien
Forumindlægwww.danmarkshistorien.dk er en hjemmeside, der er udarbejdet af historikere og arkæologer fra Aarhus Universitet. Siden blev lanceret den 14. maj 2009 og udbygges løbende med flere tekster og nye features. Formålet med hjemmesiden er at give offentligheden og undervisningssektoren mulighed for at... -
Udregning af vand i cylinder
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en lille opgave. Jeg har nogle plantekasser hvor jeg dyrker forskellige grøntsager i. Jeg har udregnet hvor meget vand der skal tilføres plantekasserne pr. m2 i månederne maj, juni, juli og august. Det har ikke været nok vand fra naturens side med regn så jeg har været... -
Privatlærer - dansk A søges i Aalborg
ForumindlægHej Jeg gar brug for en pålidelig og erfaren underviser til Gimnasiel (HF) og Universitet niveau A i Dansk. Jeg håber,at du kan hjælpe mig at forberede mig til studieprøven i dansk. Hvis tu tror, du kan hjælpe mig så send mig venligst en besked på min email: [email protected] .Skriv lid om d... -
Hjælp til skriftlig spansk
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op i skriftlig spansk afgangseksamen her d. 29 maj, og jeg vil høre om I har nogle gode tips til, hvordan man skriver en god og så godt som fejlfri tekst? Ved alle mine tidligere prøver har jeg det som vane, at skrive min tekst på dansk og derefter oversætte det til ...
