Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 16481 til 16500 af 21415
-
Mangle analyse ark til litterær artikel
ForumindlægHej allesammen (: Jeg er ved at analysere Helle Helle: Tirsdag nat, men jeg har smidt mit analyse ark til litterære artikler med de væsentligste punkter på væk, og derfor ville jeg høre herinde om nogen har et analyse ark til rådighed? Jeg er ikke meget for at være herinde, i det jeg opfatter de... -
5-kant
Forumindlæghvad er formlen for en femkant (Pentagon) -
Multikulturelt samfund
ForumindlægHvad er jeres mening om et multikulturelt samfund? -
Harmonisk svingning
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe med denne opgave også? Hvis I kan forklare, hvordan jeg løser opgaven, er jeg meget taknemmelig! -
Sætninger il eksamen.
Forumindlæghej, jeg ska op i tysk mudntlig på onsdag og ku godt bruge nogle gode sætninger som jeg ku fyrre af til eksamen (:.. fx. - jeg vil gerne snakke om.... - Jeg kommer tilbage til det senere (hvis jeg bliver spurgt om noget, og så fortæller at jeg vil fortælle det senere..) - Det bliver svært, me... -
Lille fysik opgave. :)
ForumindlægHeej :) nogle som vil hjælpe mig med dem her? på forhånd tak :) opg.1. Nedtrykning. Hvor stor en kraf skal man bruge for at holde en tom 1 liters mælkekarton nede under vand? opg.2. sprits densitet Med en kraftmåler registreres at opdriften på et legme med rumfang 1,25 dL er 0,994 N, når det sænk... -
Rødforskydning og fart
ForumindlægEn galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38*10^5 m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Beregn bølgelængden af det udsendte lys. hjælp søges.. er gået i stå! -
Fiktion elller?
ForumindlægEr en selvbiografi egentlig fiction eller non-fiction? Selvbiografien tager udgangspunkt i forfatterens væsentligste oplevelser gennem livet. Alt det historiske er korrekt. -
egnet eller uegnet til gym
Forumindlægjeg går i 9. klasse nu. vi får snart af vide om vi er egnet til gymnasiet. jeg er bange for at jeg er uegnet. men jeg skal på efterskole efter 9 klasse. er der nogle der ved om det så er lærerne fra folkeskolen eller efterskolen, der skal sige om man er egnet eller ej? :) -
hjælp
Forumindlægjeg skal til mundtlig matematik. og jeg vide, at vi selv skal lave sprøsmål til vores opgaver. kan i eller du hjælpe mig, med at finde ud af hvilken vigtig sprøsmål det skal være. det er min førte gang jeg skal til mundtlig mate... *********************************************** gider i hjælp... -
Hvad syns du ?
ForumindlægJeg går på 2 g og har fået nogen karaktere forløbende for afsluttende fag og eksamer, så var nysgerrig efter om der nogen som ved jeg kommer videre på 3 år? jeg er dårlige til disse fag jeg har haft indtil videre, det er slet ikke nogen fag j interessere mig for, men j har hellr ik håb om at få... -
Bliver man halshugget for at skrive mere?
ForumindlægJeg har lige skrevet en enkelsk opgave bestående af to spørgsmål. Besvarelsen til det første skulel fylde 700-900 ord og for det andet spørgsmål 200-300 ord. Jeg har sammenlagt 1500 ord :-S Bliver man straffet for sådan noget? -
Hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle i skønne 3.g'ere. Nu har størstedelen vist været oppe til AT efterhånden, og jeg er da lidt nygerrig efter hvordan det er gået. Hvad har i fået? Forløb eksamen som forventet? Har i overhovedet fået noget ud af faget AT? Skal personligt først op på i morgen, og er lidt bange. AT er f... -
Højre-venstre skala
ForumindlægSom overskriften lyder, mangler jeg en højre-venstre skala til min kommende eksamen. Det skal være en af de nye, hvor altså Ny Alliance er med. -
transformation
Forumindlæghej alle sammen. Jeg står og skal til fysik afgangspøve på mandag (9.klasse) og er ved at lave dispositioner. Jeg forstår ikke OHMs lov og hele det der med energitab. Nogen der kan give en højst detaljeret forklaring, og evt forslag til et forsøg jeg kan vise`? -
Astronomi
ForumindlægHej. Har fået sådan en overskrift Bestemmelse af afstande: Jorden i solsystemet. er totalt blank - hva kan jeg komme ind på? sevf. jorden i solsystemet men hva ellers? -
NORDIRLAND?! HJÆLP :-(
ForumindlægJeg skal skrive en DSO omkring Irland, hvor jeg blandt andet skal redegøre for ''Den Nordirske Borgerkrig''. Når jeg søger på dette på Google osv. kommer der mange sider, artikler osv. op. Jeg ville derfor hører om nogen af jer har et forslag til en disposition til denne opgave. A... -
Herman Bang - Pernille
Forumindlægnogle der har læst den? nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive om tid, sted og miljø til den? nogle der har idér til hvordan jeg kan sætte den op til herman bang's Irene holm? -
Ligninger
ForumindlægJeg har fået en ligning, jeg skal undersøge grafen for funktionen: f(x)=(e^(x)+e^(−x))/2 Men jeg ved ikke hvad jeg skal sige, den ligner en parabel, men er den det? Eller er der ment noget andet? Dernæst skal jeg finde ud af, hvor meget den ligner parablen med ligningen: y=x2+1, hvorda... -
Hælp til at find den højeste tone i Come togehter
ForumindlægHej alle.. Vi sidder og skriver 24-timers opgave i musik på c-nivau og vi er kommet i tvivl om hvordan man finder ambitus i sange.. Vi har sangen come together af Bealtes HÅber at høre fra jer så hurtigt som muligt :)
