Søgning på: religion b projekt. Resultater: 16501 til 16520 af 95145
-
Kugleflade
ForumindlægCirklen skærer y -aksen i to punkter A og B. Beregn koordinaterne til A og B Har virkelig brug for hjælp? Ved ikke helt hvad jeg skal. -
hjælp
Forumindlægf(x) = b * ax opfylder , f(2) = 2 og f(4) = 8 Bestem a og b ?? Hvordan gør jeg det? -
hjælp vinkler
Forumindlæga=7.1 b=8.5 c=5.9 bestem vinkel A og vinkel B bestem vinkelhalveringslinjen -
Integralregning og arealfunktioner
ForumindlægJeg har fået til opgave at besvare følgende: Forklar med tegninger og egne ord hvordan man generelt bestemmer A(x) for f(x)=2x+1 og redegør hvilken sammenhæng der mellem f(x) og A(x). Har indtil videre lavet følgende, men er gået i stå og er ikke sikker på at arealfunktionen er rigtig: Hvis man s... -
Adgangskvotient til Medicin
ForumindlægHej alle sammen (primært studiemindede/lægestuderende). Jeg står i den situation at jeg meget gerne vil ind på lægestudiet her efter sommerferien. Mit gennemsnit ligger på 10,3 og jeg mangler en sidste eksamen inden ferien. Er det muligt at blive optaget på Syddansk Universitet, hvor kravene sids... -
Vektorer: 2 opgaver
ForumindlægHej, Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til 2 matematikopgaver. Jeg har ikke fået løst opgaverne (surprise surprise), men jeg har gjort mig en del tanker omkring de pågældende opgaver. Jeg ved ikke om det er mine tænkerier der er grunden til, at jeg ikke kan løse opgaverne eller om jeg simpelthen er... -
Medieeksplosion
ForumindlægHejsa..Nogle som kan komme med nogle fordele/ulemper mht. Medieeksplosionen?Altså idoldykelsen, monarkiets dalene berømmelse...Altså det moderne samf. contra det gamle trad. samf.og måske noget om værdisambruddet?På forhånd mange tak.. -
Postmodernism in English litterature...??haster...
Forumindlæghey.. jeg skal til eksamen om kort tid, men jeg er simply lost i det omkring postmordernism.. min lærer har opgivet 5-6 sider på det.. men jeg forstår ikk hva jeg skal sige til det... er der nogen der ved det? jeg kan også sende de opgivede sider til den engel, der vil hjælpe mig.... -
Engelsk og sprogets udvikling
ForumindlægHejsa Jeg er desværre kommet i lidt af en knibe, vi er igang med vores ide-fase i forbindelse med AT-synopsisen, hvor vores overordnede emne er "rejser", altså skal opgaven indeholde en fysisk rejse. Personligt er jeg blevet helt vild med emnet "engelsk og sprogets udvikling",... -
2.g opgave
Forumindlæghej jeg skal til at skrive 2.g opgave om Iran og dets præstestyre.......og tænkte på om der måske var nogle der havde nogle gode hjemmesider eller måake selv har skrevet historie opgave om det og kunne sende det til mig???Håber at der er nogen der ude dre kan hjælpe!!! -
4 højniveausfag?
ForumindlægKan det lade sig gøre at have 4 højniveausfag i 3.g når man er på den gamle reform. Det skulle efter sigende være muligt med 4 A-niveausfag efter den nye reform, men den gamle reform gør vel ikke kunsten efter? Venligst Cille -
Begreber i religon
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i religon C. Jeg er derfor i gang med at gennemgå pensum og tage notater til de forskellige begreber. Jeg er nået til hinduismen, men er kommet i tvivl om, hvordan nedenstående begreber skal forklares: 1. Overgangen fra Vedatid til Upanishaderne til Bhkatifromhed 2. Sa... -
Hobbes, Locke og Montesqieu
ForumindlægJeg er igang med at skrive historie opgave om nogle af oplysningstidens samfundsfilosofer Thomas Hobbes, Locke og Montesqieu.Jeg ville høre om nogen har skrevet om nogle af disse filosofer og derved muligvis kunne give mig vejledning eller inspiration? -
Frankrig.
ForumindlægHej med jer (: Jeg skal skrive en rapport om Frankrig, og så tænkte jeg på om i måske ved nogle specielle ting, eller bare vil hjælpe med noget info. Ved godt at jeg kan læse på nettet, det har jeg også gjort, men måske i kunne komme i tanker om nogle andre ting? (; Tak på forhånd. -
Historiopgave
ForumindlægHej.Jeg skal snart skrive historiopgaven i gymnasiet. Jeg leder derfor efter et emne. Jeg har tænkt på noget østeuropa fra 1945 og frem. Lidt nærmere har jeg tænkt på Balkankrisen. Men hvilke problemstillinger er der i Balkankrisen? og er det noget godt at skrive om? Nogle andre forslag? -
Danskhed
ForumindlægHvad er danskhed? Jeg skal bruge forskellige synsvinkler :) -
Terrorisme eller frihedskamp?
ForumindlægHej, jeg sidder med to spørgesmål i samfundsfag der lyder: Forklar er forskellen mellem frihedskamp og terrorisme. Sammenlign de forskellige former for terrorisme og forklar forskellene. Håber der nogle der kan hjælpe- -
Peter Seeberg og hans 'isme'
ForumindlægJa nogen er nok lidt imod at man sådan skal kategorisere forfattere, men jeg sidder virkelig og kæmper med at kategorisere Peter Seeberg. I klassen læste vi Rejsen til Ribe. i mine noter står der at han er inspireret af eksistentialisterne, men hvad er hans egentlige 'genre'?. Han står ho... -
Herman Bang "Kærlighed"
ForumindlægHejsa :o) Jeg har læst novellen Kærlighed igennem uadskillige gange, og kan ikke rigtig samle op på slutningen. Hvad tror I at den sidste sætning i novellen skal betyde? Kan der være noget symbolik? "Hun lå død med hovedet på siden, som en blomst, man har knækket; hun var død under hans sid... -
perspektivering
ForumindlægHeej.. jeg sidder lige og tænker over hvordan man skal perspektivere buddhismen til kristendommen og/eller islam, hvis man nu trækker en tekst i buddhismen til eksamen.. Jeg ved godt at det afhænger meget af hvad der står i ens tekst, hvad det er man skal perspektivere til, men helt generelt ve...
