Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16521 til 16540 af 156338
-
3.g - hårdt år ?
ForumindlægHvad mener i om 3.g: er det et hårdt år med mange afleveringer eller hvordan er 3.g ? -
vand der gået til spilde
Forumindlægopgaven lyder sådan : da tankvognen ankon om morgenen, indeholdt den 5000liter vand. Kl 15 måler eleverne vandstanden i tanken til 29cm på tegning herunder har eleverne indtegnet vandstanden og nogle hjælpelinier til brug ved beregning af, hvor meget vand der er tilbage ( jeg har vedhæftet tegn... -
Fra 10. til STX-uddannelse på få måneder?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lidt i et problem med min kommende uddannelses plan. For lidt et halv år siden, blev jeg vurderet ikke parat til at starte på Næstveds Gymnasium af min klasselærer. Hun mente åbenbart at jeg ikke var velegnet til et gymnasie endnu og at jeg havde en del fagligt jeg ... -
aflæse boksplot
ForumindlægHej alle sammen kan nogen af jer hjælpe mig med denne opgave da jeg har lidt svær ved, og kan simpelthen ikke få det ind i hovedet på mig at forstå hvordan man skal svare på spørgsmål ud fra et boksplot? Facit siger 1. korrekt 2. forkert 3. korrekt 4. forkert 5. forkert (enten 0 eller mindst... -
Fremskrivningsfaktor
ForumindlægHej. Hvordan gør jeg rede for begrebet fremskrivninsfaktor? Ved ikke lige hvordan jeg skal kunne forklar det med ord. -
Engelsk C: mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til engelsk eksamen på mandag. Jeg ved godt, at jeg kommer op i en ukendt tekst, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe teksten an, da vores lære ikke rigtig har fortalt hvordan vi skal gøre til eksamen. Er der nogen, som har været til eksamen på niv. c, der kan fortælle hvordan ... -
Beregning af arealet af et håndboldmålfelt
ForumindlægHvordan udregner man arealet af et målfelt i håndbold ? Resultatet kan vi finde rundt om, men ikke hvordan det er udregne og hvorfor en given formel er anvendt. -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer
ForumindlægKunne måske godt tænke mig det, men kunne forestille mig det måske ikke er helt lige til Har I noget viden omkring det? -
hjælp til eksamen...
Forumindlæghej jeg vil gerne spørge om jeres holdning til at få hjælp ude fra. I mange fag får man 24 timer til at udarbejde en synopsis om det emne man har trukket dagen i forvejen. men synes I det er okay at få hjælp i fx. tysk hvis man kender en der bare kan det shit? for en af mine venner fik 12 i bi... -
Idéer til emne til projektopgave?
ForumindlægHej! Vi har snart projektuge og jeg har brug for et emne. Har tænkt ret meget på at have emnet "Genteknologi" men er lidt usikker på om jeg vil have det, da jeg allerede er igang med at forberede en kæmpe fremlæggelse om proteinsyntesen og ikke helt ved, hvis jeg magter at arbejde en u... -
Øv, vi ville op i latin!
ForumindlægHvor er det bare ærgerligt. Vi går i 1.g, og fik i dag at vide, at vi skal til eksamen i biologi... men vi mindes ikke at vores biologilærer nogensinde har fortalt os om, hvordan det foregår?? Vi er bare så nervøse, - vi fik 7 i standpunktskarakter -suk- er der en, der gider lige hurtigt forklare... -
Gødning på markerne.
ForumindlægHej jeg sider med et projekt i biologi hvor jeg skal fortælle om gødning og jeg synes det er svært at finde noget jeg kan bruge så jeg vil høre om der er nogen herinde der ved hvad der sker hvis man fx har 3 marker og på den første mark gøder man ikke og på nr 2 mark gøder man lidt og på nr 3 mar... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej jer derude. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive bedre til matematik. Jeg har nogle okay gode karakter, men for hver gang jeg skal op til en prøve så føler jeg at jeg bare ikke har gjort det rigtig eller så ender det nogen gange at jeg f&#2... -
Matematik - rentesregning
ForumindlægHej Er igang med at lave emneopg og der er nogle punkter jeg ikke lige helt forstår. Emneopgaven er i rentsregning og er på hh 1g. niveau plz hjælp • Fastlæggelse(isolering) af n, r og k0 i renteformlen • Redegørelse for restgældsformlen • Redegørelse for effektiv rente Den effekti... -
Optagelsesprøve til HHX
Forumindlæg**DET HASTER!!** Jeg søger en nyere gymnasieelev som har gennemgået optagelsesprøven til HHX, da jeg gerne vil stille vedkommende nogle spørgsmål omkring prøven, da prøven foregår i morgen. Stiller dem også bare herover hvis der evt. er andre der kan svare på mine spørgsmål. Skal op i dansk, en... -
Differentialligninger hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal til mundtlig eksamen i Mat A stx niveau på tirsdag og er helt blank på differentialligninger. Vi har desværre en risiko på 24 % for at trække et spørgsmål med det så derfor må jeg hellere komme godt igennem det. Men jeg kan simpelthen ikke forståe det. Vi har fået ... -
'Parforhold'
ForumindlægHej. Jeg sidder i øjeblikket med psykologi eksamen på b niveau - har 24 timers forberedelse. På papiret jeg trak stod der: en undersøgelse og diskussion af væsentlige dele af bilagsmaterialet i lyset af psykologiske teorier om parforhold'. Så hvis der er nogen der har nogle guldkorn - så kom ... -
Den første til eksamen - dårligt?
ForumindlægHej derude :-) Jeg skal op i mundtlig matematik snart som den allerførste. Det bekymrer mig, at jeg er den første, da jeg har en forstilling om, at censor og eksaminator er tilbageholdende med karakterene ved de første, fordi de ligesom skal vurdere niveauet en smule. Så nu er mit spørgsmål: E... -
Eksamen - billedanalyse
ForumindlægHejj. Jeg skal i denne uge op til billedkunst eksamen på c niveau. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg skal gør rede for et billed, hvis det nu var jeg trak et maleri. Om perioden årstal farver osv. På forhånd tak. -
Tysk fortsættersprog B - Hvad forventer læren?
ForumindlægHej Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Jeg skal have tysk fortsætterssprog på b niveau. Hvad forventer læren man kan? Skal man være god til at snakke tysk i forvejen, eller bare kunne basale grammatiske regler, og konsturer simpel sætninger????
