Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 16521 til 16540 af 119027
-
Forskelle på sfærisk geometri og trigonometri
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med at skrive SSO, mit hovedspørgsmål er GPS og sfærisk geometri. mit spørgsmål lyder på, er der nogen der kender forskellen på sfærisk geometri og sfærisk trigonometri, eller er det mere eller mindre det samme? -
Matematik Rapport hjælp!
ForumindlægSidder med en mat rapport og er gået fuldstændig død, er der mon en der kan hjælpe mig med disse spørgsmål? Med udgangspunkt i ligningen y = ax +b skal I forklare, hvad a og b betyder for den rette linjes udseende i et koordinatsystem. I skal herunder svare på følgende spørgsmål: Hvilk... -
Uddannelse?
ForumindlægHej SP Jeg interesserer mig meget for den naturvidenskabelige fakultet, og vil meget gerne tage en bacheloruddannelse inden for naturvidenskab. Derfor ville jeg gerne spørge, om I havde en ide til hvilken uddannelse jeg kunne tage, hvis jeg endte med et snit mellem 9-10 (med bonus). Jeg er i... -
Bestemme konstant a således at l er vinkelret på m
ForumindlægHej. Jeg sidder med min matematikaflevering og har problemer med en opgave. I eksamensopgaver i matematik matematisk linje 2-årigt forløb til b-niveau, sproglig linje højt niveau 1998, hedder opgaven 3.033 Opgaveformulering: "I et koordinatsystem er en linje l bestemt ved ligningen x+3y-100... -
Bør jeg klage over min karakter?
ForumindlægHej folkens! Jeg kan lige starte med at sige, at jeg fik 02 til biologi C-niveau eksamen i gymnasiet i dag. Jeg er meget utilfreds - ikke over min egen præstation, men over at lærer og censor vurderer min eksamen ikke var til mere. Jeg trak et emne der ikke just var mit favoritemne, nemlig, kred... -
Blandbarhed
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle lidt om begrebet blandbarhed? På C-niveau -
Hvornår bliver matematik spændende?
ForumindlægTænkte på at tage det på lidt højere niveau i gymnasiet, men hvad omhandler det præcist? Er det mere interessant end folkeskolens minus, gange og dividere? Tak! -
Eksamensklage
ForumindlægHej Jeg var i går oppe i mundtlig kemi B. Jeg trækker overskriften "Syrer, baser og titrering". Alt går super inde til eksamen og mens jeg venter på min karakter har jeg en god mavefornemmelse....Jeg får 7! - som jeg så langt fra er tilfreds med. Inde til eksamen taler jeg om syrer og b... -
Oversættelse
ForumindlægKan i oversætte denne, min egen oversættelse er helt forkert! Hvor bor Harry Potter, når han ikke er sammen med alle sine venner på Hogwarts? Han bor hos sin onkel og tante i Privet Drive. De tilhører ikke den magiske verden, de kan ikke lide Harry, og han kan bestemt heller ikke lide dem... -
Hjælp til engelsk grammatik??
ForumindlægJeg har en engelsk opgave til på tirsdag og har svært ved grammatikken. Der er nogle sætninger hvor jeg skal rette fejlen i sætningen og derefter skrive den rigtige og komme med en begrundelse. Det er det jeg finder svært. Er der nogle der kan hjælpe mig med begrundelser til disse sætninger? elle... -
Er det her korrekt engelsk?
ForumindlægJeg har en engelsk opgave for, hvor jeg skal skrive et resume af en dansk tekst til engelsk. Mange folk siger, at det jeg har skrevet ikke er korrekt engelsk, men jeg kan simpelthen ikke se hvorfor. Jeg forstår det jo godt. Er der ikke en venlig sjæl, som vil læse det igennem, og sige hvad der er... -
Elektronkanon
ForumindlægJeg ligger inde men opgave i fysik, som jeg slet ikke kan hitte ud af.. Princippet i en elektronkanon (illustration er vedhæftet): En glødetråd opvarmes, og når den bliver tilstrækkeligt varm, får nogle af elektronerne heri så stor fart på i deres teriske bevægelser, at de springer ud af tråden... -
1,03-Reglen!
ForumindlægHey..Er der nogen herinde, der ved om man i HF kan gøre brug af denne regl!På HF har man ikke et højtniveau fag, men hvis nu man tager et A-niveau fag som aftenundervisning et sted, kan man så godt? -
Hvad forstås ved en cellulært og molekylært besvarelse?
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP i morgen og skal redegøre for deprission på et cellulært og molekylært niveau. Hvad betyder dette? Og har i et eksempel jeg måske måtte se bare for at få en bedre forståelse for det? På forhånd tak! -
Tysk eksamen
ForumindlægJeg skal op til mundtlig tysk eksamen her på onsdag. Jeg har læst alle de opgivne tekster igennem, skrevet referater af dem osv. Hvad kan jeg ellers gøre for at være godt forberedt? Jeg har allerede lavet min disposition. Nu må vi bare håbe på, at min nervøsitet ikke ødelægger alt for mig!Jeg vil... -
nu spørger jeg dumt..
Forumindlægmen hvad betyder as og trekanten her: http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/differentialregning/differenskvotient-og-differentialkvotient -
HJÆLP HURTIGT
ForumindlægEn funktion f er givet ved: a) bestem definitionsmængden for f b) bestem forskriften for den inverse funktion: f-1 -
Chancerne for at blive læge?
ForumindlægKære Studieportalen Jeg har altid gerne ville være læge og hele ideen om at blive udsendt som "læge uden grænser" har altid fascineret mig. Matematik har dog aldrig været min stærke side, så jeg har altid tænkt, at jeg blot ville have det på B-niveau, og derefter læse det op på A-nivea... -
Eksamenssæt 2017
ForumindlægHej SP, ER der nogen her der ligger inde med eksamensættet for Fysik A 2017? Vil gerne bruge det til forberedelse til eksamen i morgen :) -
primær og sekundær litteratur
ForumindlægHej jeg skal skrive SRP Jeg er i tvivl om hvordan man skal opdele i primær og sekundær litteratur i fysik og matematik håber nogen kan hjælpe mig,,
