Engelsk

Er det her korrekt engelsk?

24. september 2018 af Planteelsker - Niveau: C-niveau

Jeg har en engelsk opgave for, hvor jeg skal skrive et resume af en dansk tekst til engelsk. Mange folk siger, at det jeg har skrevet ikke er korrekt engelsk, men jeg kan simpelthen ikke se hvorfor. Jeg forstår det jo godt. Er der ikke en venlig sjæl, som vil læse det igennem, og sige hvad der er forkert. Jeg synes altid at folk siger til mig, at det jeg har skrevet ikke er rigtigt. Så skriver de det rigtigt. De siger aldrig hvordan jeg kan ændre det, så det bliver rigtigt. 

Mvh Celina


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. september 2018 af Stygotius

a) "the past society changes have done  that the influence of parents did not affect the youth."

b) the townsmen and country people

c) "the secondary socialization"   ??

d) "A help to find yourself"   ??

e) "the same  things in school like our teachers did"

f) "the globalazation is very important

g) "we get introduced to new cultures"

h) "the globalazation has not affected yet"

.................Teksten er klodset og fuld af danglish i stedet  for engelsk

(Der skal ikke komma  foran engelske bisætninger, dvs. heller ikke foran "that"  -  Man bruger ikke artikel ved navneord der betegner begreber og abstrakte størrelser -  "Det samme som"  hedder "The same as."


Svar #2
25. september 2018 af Planteelsker

Okay mange tak for hjælpen!! :)) , jeg vil prøve at omformulere følgende sætninger. Men har du et godt råd til, hvordan jeg slipper af med alt den danglish? Jeg prøver nemlig virkelig meget, men det hjælper ikke helt :((


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. september 2018 af Stygotius

Det er et spørgsmål om at lære engelsk godt at kende,  -f.eks. ved at have gode ordbøger, læse en del engelsk selv og se engelske (NB. ikke amerikanske) film og tv-serier, gerne med undertekster på engelsk. Hvis du kan få fat i en engelsk idiomordbog, vil det også gavne dig meget.


Skriv et svar til: Er det her korrekt engelsk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.