Søgning på: fysik noter c. Resultater: 16521 til 16540 af 84813
-
Blandbarhed
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle lidt om begrebet blandbarhed? På C-niveau -
Parabel og punkter
Forumindlægjeg forstår ikke helt hvad de mener i opgave b og c -
billedkunst
ForumindlægEr der nogen der har Billedkunst på c-niveau? Hvad lærer man i løbet af 1.g? -
Lineære funktioner
ForumindlægHjælppp! Parabler kan beskrives med forskriften y = ax2+ bx + c Den afbillede parabel har forskriften: y = x2 + 2x + c Angiv for parablen værdien af c c = ? Håber nogle kan hjælpe -
Raket opsendelse
Forumindlæghvordan laver man opgave b,c og d i denne vedhæftede fil? -
Statistik
ForumindlægHej, vil bare lige spørge med hvad de mener med spørgsmål C? Eventuelt også D. Tak på forhånd. -
Hjælp til matematik
ForumindlægJeg sidder med denne opgave, og bruf for en hjælp tl b og c, -
lille fransk stil - le passage
ForumindlægJeg fortsætter påsken med at skrive en masse fransk-afleveringer! Nogen der vil hjælpe mig med at rette følgende igennem for fejl?På forhånd mange tak!Quand Gaby entre le bureau de M. Jean, elle est décidé à obtenir le travail. Mais M. Jean la flanque à la porte, et plus tard dans le texte nous s... -
Community - ental/flertal?
ForumindlægEr ordet "community" et ental- eller flertalsord? -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man godt til selve old. eksiminationen medbringe sin hjemmelavede/computerlavede notater med? Jeg kører den gamle reform. PS. hvor lang tid varer en old eksamen? Håber på respons På forhånd tak! -
Min mors cigarer
ForumindlægHej. Jeg har en tekst jeg skal have oversat fra dansk til engelsk, men jeg kunne godt bruge noget respons og eventuelle fejl på den, så håber der er nogen der kan/gider hjælpe. Min mors cigarer Min mor ryger cigarer. Jeg hader lugten af cigarer. Cigarrøgen får mig til at hoste og giver mig hove... -
Strømstyrke, -spænding og resistens
ForumindlægHej studieportalen. Jeg sidder med en gammel skriftlig Fysik A eksamen fra 2013 (HTX), som jeg er kørt fast i. Der er tale om opg. 4. c) og d). http://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2013/Fysik_A/# I opgave c), har jeg opstillet en funktion af de mest nærliggende punkter i forhold til ... -
Stråling
ForumindlægSidder med nogle opgaver i fysik, jeg er i tvivl om, har lavet dem hvor der står [CHECK!] ved:Det handler om kræftsvulster..!1) En bestemt svulst ønsket bestrålet, således at dosisækvivalentet bliver 50sv....osv:Beregn den nødvendige absorberede dosis i svulsten. [CHECK!] 2) Beregn den energi, p... -
Harmoniske svingninger og Hookes lov
ForumindlægHej jeg skal aflavere en opgave imorgen................... JEg har brugt 1 uge på den og kan ikke løse den..og min lære bliver rigtigt sur...så jeg håber en kan hjælpe mig.....Hvis han løser det få han 300 kr. overført til han bank konto..Håber en gider please Det er en opgave. : 2)Elastisk fj... -
Beholders masse
ForumindlægJeg har en opgave i fysik som jeg kunen bruge noget hjælp til. Opgaven er splittet i 3 dele. Jeg har regnet 1. del. Men skal bruge noget hjælp til 2 og 3 Opgaven. Et stykke is med massen 0,1 kg og temperaturen 0o sænkes ned i en beholder af kobber med 0,5 kg vand af 40o Beregn fællestempera... -
Termodynamik
ForumindlægHej, jeg har en opgave i fysik som jeg ikke kan finde ud af håber at der er nogen der kan hjælpe..Det er opgave c jeg ikke kan finde ud af det.. OPgave A og B har jeg regnet som man kan se Indforation til opgaven: En lukket helliumballon befinder sig 40 kilometers højde. Her er temperaturen 253 ... -
Termodynamik
ForumindlægHej, jeg har en opgave i fysik som jeg ikke kan finde ud af håber at der er nogen der kan hjælpe..Det er opgave c jeg ikke kan finde ud af det.. OPgave A og B har jeg regnet som man kan se Indforation til opgaven: En lukket helliumballon befinder sig 40 kilometers højde. Her er temperaturen 253 ... -
Formulering
ForumindlægHej jeg skal snart til at skrive SRP i matematik og fysik, og har brug for lidt hjælp til formulering af regneregler. Jeg har brug for at kunne formulerer, hvad der er jeg gør, når jeg udleder/beviser noget... Fx hvordan formulerer man, at man "tager noget ned fra brøken" eks: a... -
ORBIT-opgave
ForumindlægHEJ ALLe:-) Jeg har virkelig brug for jeres hjælp, da jeg skal afl. 5 opgaver inden for fysik på onsdag. Der er en af opgaverne, som har svært ved løse. Er der nogen, som kan hjælpe mig med at løse denne opgave? En varmeisoleret beholder, som indeholder 1,0 luft ved trykket 101 kPa er forsynet me... -
temperaturfølsom modstand
Forumindlæghej alle En NTC-modstand er en komponent, hvis resistans er en aftagende funktion af temperaturen. Grafen viser, hvordan resistansen R af en NTC-modstand afhænger af temperaturen. http://rkramme.dk/stuk/fysik/opg/afl07.pdf (for grafen) NTC-modstanden forbindes med en resistor og en spændingsk...
