Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16581 til 16600 af 26896
-
rumfang
Forumindlæghej. jeg har fået en aflevering for og det gik fint indtil den her opgave mig og skrive en forklaring på hvordan man gør. jeg skal finde rumfanget på alle opgaverne A. en cylinder har højden 60 cm og en omkreds på 12,6 (dm) B. en firkant har tallene L=4,2 (dm) B=35 (cm) H= 0,5 (m) C. en kug... -
Definitionsmængde, nulpunkt og fortegnsvariation
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe mig med, at finde definitionsmængden, nulpunktete og fortegnsvariationen på denne specifikke 2. gradsfunktion 5x2 + 3x + 7 ? Jeg har prøvet at forstå den generelle forklaring, men jeg har virkelig akut brug for hjælp til netop denne 2. gradsfunktion! :) Håber at der ... -
låne beregning
Forumindlægnogen der kan give mig en forklaring og svar her? 6 års siden købte jen og inge et hus, købsprisen var 5.5 mio kroner det blev financeret med et 30 års kreditlån til 4,5% p.a. bestem den kvartårlige ydelse jens og inge skal nu skilles. jens ønsker at købe inge ud af huset - bestem restgælde... -
rettelser af kommaer
ForumindlægHej hej.. Jeg har en engelsk essay for til på torsdag - jeg har lavet den... men jeg er rent ud sagt en mongol til kommaer... Jeg har rettet den med friske øjne - men det kunne nu være rart hvis én gad at rette efter :-) og hvis man gider,vil jeg rigtig gerne have en forklaring på komma'erne ... -
Eksamen imorgen!!!
ForumindlægHej (: Jeg skal til eksamen i fysik i morgen, Jeg har læst og selvfølgelig forstået hvad jeg skal op i, men jeg mangler nogle idéer til forsøg til emnerne; Alkohol og Forurening. Er der nogen der har nogle gode idéer, eller evt. en god hjemmeside? Man må jo godt forklare og redegøre for forsøg... -
Opsparingsannuitet
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her og læser til mundtlig matematik på C-niveau og har dette eksamensspørgsmål: "Rentesregning: Renteformlen. Opsaringsannuitet, herunder redegørelse for formlen A = b(((1¨r)^n - 1)/r" Hvad menes der med redegørelse? Skal jeg bare forklare, hvordan det fungerer... -
Aminosyreester og ladning
ForumindlægJeg har brug for hjælp til følgende opgave, gerne med uddybende forklaringer. Peptidet er en del af alpha-helix. Hvilke aminosyreester består den af? Hvad er ladningen ved peptidet ved pH1, pH7 og pH12? Skitser hvilke(n) binding(er) (fra hvilket atom til hvilket atom), der stabiliserer den... -
helium tryk og stigning i temperatur af fordobling
ForumindlægNår helium komprimeres uden at udveksle varme med omgivelserne, vil kelvintemperaturen T og trykket P opfylde, at P^-2/3 * T^5/3 er konstant under kompression Hvor mange procent stiger kelvintemperaturen hvis trykket fordobler? nogen der kan hjælpe med dette? gerne en forklaring eller noget ... -
Tordenbrag
ForumindlægHej :D Vi er blevet stillet dette spørgsmål. Er der nogen som kan hjælpe? I tordenvejr vil tordenbrag, der komme fra lyn tæt ved, lyde som et højt og meget kort knald. Tordenbrag der kommer længere væk fra, vil ofte høres som en rullende høj lyd, der varer i lang tid. Giv en forklaring på dette... -
Tegn grafen for g i samme koordinat system som f er.
ForumindlægHej. Jeg kan ikke finde ud af disse grafer, forstår slet ikke meningen i den, og kan lige som ikke knække koden til at løse denne! Er der nogen der kan give mig i forklaring på, hvordan jeg bærer mig af med at løse denne opgave, det er hvergang jeg har en graf opgave, så fucker det helt op, forst... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og forbereder mig til min eksamen i biologi. Her er jeg nået til en rapport om blodtypebestemmelse. Jeg ville høre om der er nogle af jer som kan give en forklaring på når man siger at man ar en fænotype og en genotype. Hvad betyder ordene fænotype og genotype ? Håber i... -
Tegn linje ud fra parameterfremstilling
ForumindlægJeg skal tegne en linje, ud fra en given parameterfremstilling. Jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer, så måske en kunne vise det i en af de fem opgaver jeg har? På forhånd mange tak! (x , y) = (1 , 5) + t(3 , -2) hvor t skal tilhøren de reelle tal. Hvad er princippet? - Kom gerne med nog... -
Subkultur
ForumindlægHej. Imorgen skal jeg op til mdt. his. FSA. En af vores opgivelser er : Ungdomskulturen. Jeg har læst det hele igennem og ved en masse, men det eneste jeg ikke fatter/ har styr på: Hvad er subkultur? Har slået ordet op, men vil have en bedre forklaring evt. nogle eksemplarer. Tak. håber at nogle ... -
er der en der vil hjælpe med denne?
ForumindlægFind og skriv verballed i tre forskellige tider fra teksten. Skriv for hvert eksempel hele verballeddet. Find og skriv: • tre verballed i præteritum • to verballed i perfektum • et verballed i pluskvamperfektum Forklar kort, hvordan perfektum og pluskvamperfektum dannes... -
Hvad er annuitetsregning?
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder her med et spørgsmål, der lyder på: "Hvad er annuitetsregning?" Jeg håber der er et par kloge hoveder der kan komme med en god og indholdsrig forklaring på hvad det er. Jeg skal kunne forklare hvad det er, og jeg synes det er svært at forstå, de ting jeg har ... -
GENETIK - Dominant sygdomsgen
ForumindlægHej folk :) Jeg sidder og skal til eksamen i biologi B i morgen tidlig, og jeg har trukket emnet genetik. jeg skal forklare en figur, hvor det vises, at hvis begge forældre har et dominant sygdomsgen, så kan de stadig få et helt rask barn. Vil de to dominante gener gå ind og udligne hinanden, el... -
stofmængde, masse, molarmasse
ForumindlægHej. Er total blank lige nu.. sidder med min kemi og har om stofmængde, masse og molar masse. jeg kan godt finde ud af at anvende formlerne for hvordan man beregner disse ting men mangler en forklaring på hvad forskellen er på stofmængde, masse og molar masse.. ville aldrig kunne finde ud af at ... -
Isoleret system
ForumindlægHej. Jeg har brug for et dybdegående forklaring til denne opgave. Tak på forhånd! En varmepatron på 3500 W er anbragt i en 200 L vandfyldt kedel, som er lavet af 50 kg jern. a. Beregn den tid, det tager at opvarme systemet fra 10 °C til 65 °C. -
Grønland og Island
ForumindlægIsland hedder noget med is, på grund af, at der var is, da man så øen første gang. I modsætning til Island var Grønland nogen steder, grøn, og blev derfor kaldt Grønland-Det er bare den forklaring jeg har hørt. Hvad er årsagen til de to øer hedder, hvad de hedder? Tak på forhånd og god weekend.... -
Fysik disposition
ForumindlægHejsa... Imorgen har jeg fysik/kemi fsa prøve, og vil bare lige få en lille forklaring på hvad jeg skal skrive i min disposiotin... - Altså hva skal en fysik disp. indholde? håber i kan svare, for har ikke rigitig forstået det, efter at jeg har været ind og kigge på forskellige på nettet. På forh...
