Matematik

Tegn grafen for g i samme koordinat system som f er.

14. oktober 2021 af pringels123 - Niveau: C-niveau

Hej. Jeg kan ikke finde ud af disse grafer, forstår slet ikke meningen i den, og kan lige som ikke knække koden til at løse denne! Er der nogen der kan give mig i forklaring på, hvordan jeg bærer mig af med at løse denne opgave, det er hvergang jeg har en graf opgave, så fucker det helt op, forstår det simpelhent ikke... 

Opgave 10.4

Tak på forhånd :=) 


Svar #1
14. oktober 2021 af pringels123

Her er hele opgaven, jeg kan ikke lægge den ind i samtalen så den viser fuld billede størrelse. 


Brugbart svar (3)

Svar #2
14. oktober 2021 af JimmyMcGill


Brugbart svar (2)

Svar #3
14. oktober 2021 af JimmyMcGill

Opgave a: Mit bedste råd er, at du laver et sildeben. Da g(x) er en ret linje er det nok at lave to støttepunkter. Et sildeben kunne være som følgende:

\begin{tabular}{ |c|c|c|c| } \hline $x$ & 0 & 1 & 2 \\ \hline $g(x)$ & 7 & 6 & 5\\ \hline \end{tabular}

Jeg har bare valgt nogle tilfældige x-værdier og spyttet ind i funktionen g(x). Kan du, ud fra tabellen indtegne punkterne (0,7), (1,6), (2,5) og dermed danne en ret linje?

Opgave b: Her aflæser du bare de steder hvor din funktion f(x) og g(x) krydser hinanden. Det gør de to steder. Det vil være dine løsninger til ligningen f(x)=g(x). 

Held og lykke. :)


Brugbart svar (4)

Svar #4
14. oktober 2021 af JimmyMcGill

Nu har jeg sådan set gjort lidt af arbejdet for dig. Du skal forstå det, der sker og selv prøve at komme frem til samme tegning og løsning som mig.Kig først på vedhæftet fil nedenfor "opgave.PNG", når du har prøvet så godt du kan.

Du kan ud fra min tegning aflæse løsningerne til ligningen f(x)=g(x). Der er i alt to løsninger til ligningen.

Vedhæftet fil:opgave.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #5
18. januar 2022 af sweetclementine

#4

Nu har jeg sådan set gjort lidt af arbejdet for dig. Du skal forstå det, der sker og selv prøve at komme frem til samme tegning og løsning som mig.Kig først på vedhæftet fil nedenfor "opgave.PNG", når du har prøvet så godt du kan.

Du kan ud fra min tegning aflæse løsningerne til ligningen f(x)=g(x). Der er i alt to løsninger til ligningen.

Hej :) 

Er godt klar over at svaret er lidt længe siden, men jeg har et ekstra spørgsmål. Hvordan laver du grafen f(x) når du ikke kender forskriften for den?


Skriv et svar til: Tegn grafen for g i samme koordinat system som f er.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.