Søgning på: tysk disposition. Resultater: 16581 til 16600 af 18462
-
Sætninger(oversat)
ForumindlægNogen der har lyst til, at kigge på et par tyske oversættelser? - Har gjort hvad jeg kunne, men er i tvivl(Især om sætning 3)! - Tak!1) Jeg tog frakken og gik. Ich nahm den Mantel und ging. 2) Forretningen gik dårligt Das Geschäft ging schlecht. 3) Han har imidlertid solgt sin søster huset. ... -
Hvordan analyserer man i historie?
ForumindlægHej. Jeg står og skal aflevere DHO om en uges tid, og efter at være kommet igennem redegørelsen er jeg nået til analysedelen. Problemet er at jeg ikke aner hvordan man analyserer i historie. Jeg skal finde frem til hvorfor danske jøder ikke oplevede den holocaust der foregik i de resterende tys... -
Oversættelse - "Aprilsvejr"
ForumindlægGo' eftermiddag!Jeg er i gang med den her tysk oversættelse, men kan ikke rigtigt finde ud af om det, jeg har lavet indtil videre, er rigtigt. Såå, hvis der er nogen der er så søde at kigge det igennem og rette lidt, ville jeg være meget taknemlig! Lidt tidsfordriv her i regnen ;)AprilsvejrI ... -
Enigma - kommunikation, matematik (A) og religion (C)
ForumindlægHej, Jeg skal til AT-eksamen på tirsdag. Men jeg er stødt på et problem i forhold til at flette tilstrækkeligt matematik ind i besvarelsen af mine underspørgsmål. Jeg har valgt emnet Enigma, altså den chiffermaskine tyskerne benyttede under 2. verdenskrig. Mine underspørgsmål lyder: 1. Hvad ... -
Die Fahrt: Helena Manaus
ForumindlægGod aften Vi har i øjeblikket temaet Reisen i tysk. Jeg har en tekst for til imorgen, hvor jeg desværre ikke kan forstå, hvad hovedproblemet er. Teksten hedder Helena Manaus og er et uddrag af Die Farht af Sibylle Berg og handler om pigen Helena, der tager til Brasilien. Hun rejser meget og s... -
Objekt ell. indirekte objekt først i sætningen?
ForumindlægHej med jer. Jeg mindes, at der er en regel om, at man skal sætte akkusativobjektet før dativobjektet i en sætning på tysk. Jeg har forsøgt at slå op forskellige steder, men kan ikke rigtig få denne regel be/afkræftet nogen steder. :-) Så det, jeg leder efter, er en klarere definition... -
"Der"
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål! Hvornår bruger man "der" på tysk? Jeg ved allerede, at man bruger "der" når det er formelt subjekt og når det er adj. Men hvis det er pron, så forstår jeg det ikke helt. en man der er rig= Ein Mann, "der reich ist" en kvinde der er fa... -
Rettelse af 3 sætninger!!
ForumindlægHeeej, nogen der vil være behjælpelige, at rette de 3 tyske sætninger. Hver uge beskæftiger min onkel sig med at holde sin frimærkesamling i orden. - Jede Woche mein Onkel arbeitet, um seine Briefmarkensammlung in Ordnung. Man har rådet mig til at købe et nyt farvefjernsyn, da teknikerne ikke er... -
AT - republikflugt fra DDR
ForumindlægHej alle. Jeg skal, som så mange andre, til at skrive AT. Jeg skriver i tysk B og samfundsfag A om republikflugten fra DDR til BRD. Jeg har en overordnet problemformulering, der hedder Hvorfor begik DDR-borgerne republikflugt?. Jeg har styr på mine tyskfaglige problemstillinger, men mener stadig,... -
Korrekt eller ej?
ForumindlægHej derude! Jeg ville bare forhøre mig om, at disse sætninger var korrekte på tysk. Jeg vil ikke have at selve sætningerne bliver rettet, men ønsker just et kort svar som: Sætningerne er = "Ikke korrekte" "Korrekte". Dette ville gøre mig utrolig glad! :-) NV. Sætningerne sku... -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
4 spansk sætninger volder problemer
Forumindlæg1.Vester Hassing ligger mere præcist 18 kilometer nordøst for Aalborg.1.Vester Hassing está mas exacto dieciocho kilómetros noreste de Aalborg.2.Desayuno pops con leche y un pan con algo meloso.... jeg er ikke sikker på om algo meloso betyder "noget sødlig" som jeg gerne vil have det ti... -
Fremtiden - visioner og forudsigelser
ForumindlægFremtiden - visioner og forudsigelser. Dette var sidste års AT-emne, og vi skal i år op i det til årsprøven. Skal have valgt et emne og problemstilling til i morgen, men er helt blank. Vil derfor bede jer om hjælp til forslag, da jeg ikke finder de opgivne forslag interessante: * Byen som arena... -
Psykolog, hvilken studieretning?!?
ForumindlægJeg skal til at vælge studieretning, det er sidste dag for tilmelding idag! Jeg vil starte på gym. efter 9. Jeg vil gerne blive psykolog, men jeg er i tvivl om hvilken studieretning er den bedste at vælge. Please hjælp mig. Hvilken skal jeg vælge?: Kunstneriske studieretninger: Engelsk - ... -
Vigtigt: Ungdomsuddannelse
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 16 år som går i 10. klasse. Vi har så fået et stykke papir med, hvor vi skal vælge hvilke prøver vi vil op i til 10. klasse afgangsprøve. 1. Der er dansk skriftlige og mundtlig, matematik skriftlige og mundtlig, engelsk,tysk det samme. + mundtlig fysik. Så er jeg... -
der krieger+die keiserin
ForumindlægNogen der har set den tyske film? Skal diskutere emnet tilfældighed eller skæbne i filmen. Nogle der har en mening om emnet? I gruppen har vi delt det op og jeg fik situationerne da sissi opsøger Bodo og så når hun skal i banken for at hente sin mors halskæde. Hvor Bodo og hans bror er igang me... -
Feedback på Oversættelse
ForumindlægHej! Skulle oversætte dette stykke om Der Baader-Meinhof Komplex, og håbede på at få lidt feedback på min oversættelse :) Filmen „Der Baader-Meinhof-Komplex“ havde premiere i de tyske biografer i september 2008 og bliver vist i de danske biografer i april 2009. Det er den hidtil d... -
Er mine sætninger korrekte?
ForumindlægTysk er ikke min stærke side, men jeg har forsøgt! Jeg skal blandt andet indsætte udsagnsledet i den rigtige form, det skal selvfølgelig passe til grundledet! Laufen diese Woche ein guter Film im kino Läuft nicht immer gute filme. Führen viele Wege nach Rom Kann nicht jeder ein genie sein Ist noc... -
Lidt hurtig oversættelse!!
ForumindlægHej!! Nogen der lige vil rette den her oversættelse fra dansk til tysk. På forhand tak :) De vidste, at han kom fra Tyskland, men de syntes godt om ham. Han var en god kammerat - og han kunne spille fodbold. Naturligvis måtte måtte han gå i en englsk skole, men han lærte så hurtigt at snakke enge... -
HJÆLP TIL FRANSK!!!!
ForumindlægHejsa er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte disse sætninger til frans??? 1 Mercedes er større end 2 CV. 2 2 CV er mindre end Mercedes. 3 Paris er den vigtigste by Frankrig. 4 Frankrig er det største fransktalende land i verden. 5 Desserten var bedre enf hovedretten. 6 Forretten var de...
