Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16601 til 16620 af 22746
-
Kræfters effekt
ForumindlægHvad går det ud på? Kræfters effekt? -
Brintrør hvilken overgang??
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lave en fysikrapport om Brintspektret. Derfor vil jeg gerne skrive hvad der sker inde i brintrøret og hvordan der bliver dannet lys. Jeg er dog i tvivl om der bliver dannet stimuleret emission??? Kan I hjælpe?? Det ville være dejligt! -
Wiens forskydningslov?
ForumindlægHeii.. jeg skal finde toppunkts bølgelængeden (Lmax) i solens stråling fra hhv. Solen (5780 K) ved hjælp af formlen : Lmax= (2,9*10^-3m * K) / T men hvad er K i formlen? HJÆLP! På forhånd TaakK! -
Medicinstudiet - hvilke veje?
ForumindlægHejsa. Hvis man gerne vil læse medicin, men ikke har karakteren til det, er det så muligt at læse et fag som biologi og derefter så skifte over til medicin og så læse de fag man ikke har haft der op? Jeg tænker på Århus Uni -
oldtidens verdensbillede
Forumindlæghvorfor blev oldtidens verndesbillede det gældende helt op til 1500-tallet -
At studere psykologi uden at have haft det i gym
ForumindlægOK, så det skal siges, som overskriften hentyder, at jeg ikke har haft psykologi, da jeg gik i gymnasiet. Dog lyder studiet faktisk virkelig spændende, så jeg overvejer at søge ind... tror I, at man er dårligere stillet end dem, der har haft det i gym (altså om det bliver "ekstra hårdt"... -
Hvorfor gange
ForumindlægHvorfor er det man ganger med 5.49*10^(-4) og hvad er dette for et tal. -
Terminsprøver 9. klasse
ForumindlægJeg skal snart til at have terminsprøve, her i 9. klasse. Så vidt jeg kan forstå på lærerne, får man ikke specifikt at vide, hvilke emner man kan ressikere at komme op i osv. Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan jeg så bedst muligt kan forberede mig, til de her prøver? :) -
Jobansøgning hjælp haster ! !
ForumindlægHej ! :D Jeg skal skrive en jobansøgning, og jeg ved at jeg skal sælge mig selv så godt som muligt, som jeg har fået at vide af min lærer. Men hvordan sælger jeg mig selv? -
Beregning af strålingsenergi?
ForumindlægHejsa, Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle bestemme halveringstykkelsen for gammastråling i hhv. bly og vand (vi brugte Ba-137) Desuden skulle vi bestemme rækkevidden for alfastråling i luft (vi brugte Am-241). Til sidst i vejledningen står der, at vi skal beregne strålingsenergierne for de f... -
Henfald
ForumindlægJeg har målt radioaktivt henfald. Aktiviteten er her: x*A(t)= x*A0*e-kt Skal jeg så gange med x igen efter at jeg har fundet min y-værdi? x*A(t)=x*A0*e-kt, eller skal den bare forstås som at A(t)=x*A0*e-kt uden at jeg ganger x på A(t) igen efter at have udregnet A(t) ? -
Kosmologi - skalafaktor for masse/stofdomineret univers
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, hvis man skal belyse skalafaktoren for et massedomineret univers, hvad skal man komme ind på og er der nogen der evt. har den formel? -
valgfag
ForumindlægUdskyld dt her ikke passer til kategorien hvad er sjovest efter jeres erfaring : Erhvervsøkonomi Psykologi Musik Idræt Design Astronomi Programmering Informationsteknologi -
Kvote 2
ForumindlægJeg skal snart søge ind på medicin gennem kvote 2, altså ansøgningsfristen er d. 15 marts kl. 12. Og der står at man gennem kvote 2 kigger på ens erhverserfaring, dvs. noget med frivilligt arbejde, relateret arbejde indenfor medicin, pleje, omsorg osv, og man skal derfor skrive en motiveret ansøg... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej :) Hvad er elektromagnetisme? Jeg har søgt på nettet om det men det der står er lidt indviklet synes jeg. -
Ørsteds opdagelse - elektromagnetisme
ForumindlægH. C. Ørsted opdagede sammenhængen mellem det elektriske og det magnetiske felt i 1820, da han så at kompasnålen slog ud pga. det elektriske felt fra en ”ledning”. Han fandt ud af at hvis man kan lave en magnet med strøm, kan man også lave strøm med en magnet. Så ledningen og kompas... -
lineær Differentialligning
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og læst om lineaæt differentialligninger og lidt tvivler om jeg har forstår det rigtigt eller ej: som der står Lineær differentialligninghar føglende form: er det sådan at hvis en diff-L har ikke y så den er ikke lineær ? for eksempel: y` =2x +1 er ikke lineær ?? ell... -
Hvorfor falder en tsunamis hastighed, når vandybden bliver lavere?
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare, hvorfor en tsunamis hastighed falder jo lavere vandet er? På forhånd tak for hjælpen:-) -
Hvad er forskellen på x og x_0?
ForumindlægHvad er forskellen på x og x0? Jeg troede det var to forskellige tal, men det virker som, at min lærer bruger dem som at de udgør det samme? -
Ingeniør
ForumindlægHej, er der nogen, der kan fortælle mig hvilken ingeniør-uddannelse, der er flest penge i, i fremtiden? findes der andre uddannelser på niveau med den undertegnede. hvilke uddannelser er fremtiden? hvor er det bedste studierelevante sted at studere - københavn eller århus?
