Resultater: 16621 til 16640 af 436512
-
Dansk stil - Debat indlæg eller Foredrag
ForumindlægHey folkens :) Jeg har fået et oplæg til en stil, hvor jeg skal skrive et debat indlæg eller et foredrag. Jeg har ikke rigtig nogen ide om hvordan man skriver et foredrag eller et debatindlæg, så vil i ikke hjælpe mig med nogle tips og tricks? Mvh. JJ -
Hjælp til noget kemi NU
ForumindlægHej jeg har problemer med følgende opgaver:Målinger fra opgaven:Masse af salicylsyre = 10,0 gMasse af acetylsalicylsyre = 14,84 ga) Beregner stofmængden af acetylsalicylsyre (produktet) b) Beregner stofmængden af salicylsyrec) "Beregn udbytteprocenten" => nogle som kender formlen?på ... -
Isolér Variablen t
ForumindlægOpgave 3 Isolér variablen t i hver af følgende formler: a) I = Q/t b) s = 1/2 · a · t2 -
Biologi uddannelse
ForumindlægHej. Jeg sidder netop og overvejer uddannelse og biologi virker rigtig interessant! Er stor dyreelsker og det kunne være fedt, at få lov til at arbejde med dem. Hvilke jobs tilbyder uddannelsen? Og er der forskellige studieretninger man kan tage ud fra hvor man vil ende ud som? Hvad med løn os... -
Produkt
ForumindlægHej jeg skal snart have pjoketuge. mit underemmne er når livet går i sort jeg vil skrive om handicappede der ikke får nok den hjælp de har brug for Det jeg så har svært ved er hvad jeg skal lave som produkt -
Hjælp mig! Mangler teksterne Country/City Lovers af Nadine Gordimer.
ForumindlægHjælp! Jeg er i en slem kattepine! Jeg skal skrive SRP om godt tre uger (i historie og engelsk) omkring Apartheid, og har valgt at tage udgangspunkt i novellerne Country Lovers og City Lovers af Nadine Gordimer. MEN jeg kan hverken få fat i bogen "Reflections of South Africa" af Na... -
For at opnå den ønskede pH, hvad skal forholdet være mellem volumen CH3COONa og volumen CH3COOH i bufferen?
ForumindlægMan vil ha en buffer på 5,7 for at opnå en buffer med en pH på 5,7 hvad skal forholdet være mellem volumen CH3COONa og volumen CH3COOH i bufferen? Jeg ved jeg skal bruge bufferliningen men synes det er svært stadig, da det er svært at forstå log pH=pks+log b/a jeg ved at man skal oms... -
Dansk rettelse
ForumindlægHej. Jeg skal lave en præsentationsopgave i skolen, om en romanen som vi har læst. Jeg håber nogle vil rette den lidt, eventuelt kan i skrive om der skal nogle andre faglige ord, end de ord som jeg har skrevet??? :-) referat: Ungdomsromanen handler om en drengs 3 års gymnasieliv, J... -
vis at funktionen er voksende
Forumindlæg- på hele den reele akse Funktionen hedder f(t)= et (t2+1) Jeg går ud fra at jeg skal differentiere og sætte f(t) = 0 bagefter. Jeg har forsøgt at differentiere, men er meget i tvivl om det er rigtigt (jeg har brugt produktreglen) f ' (t)= et*t2+1+et*2t og derefter satte ... -
Metode til dokumentarfilm
ForumindlægJeg har analyseret dokumentarfilmen "Dagbog Fra Midten", for at undersøge hvilken rolle brugen af spindoktorer spiller i politisk sammenhæng. Metoden må vel være samfundsfagligt, da jeg observerer (og indsamler empiri)? Kan det passe? Mvh -
Hjælp til en spansk oversættelse... HASTER!
ForumindlægHey!Vill blive super glad hvis I gider at rette denne SPANSKE oversættelse for fejl:På dette billede, som i øvrigt er malet af César, er det tydeligt at se at cirkler er det dominerede motiv. Kompositionen er som følger: I baggrunden er der nogle sorte/røde cirkler formet som grammofonplader, og ... -
Lineær transformation af sinus eller cosinus funktion
ForumindlægHej, ville lige høre om der evt. findes en lineær operator som man kan bruge til at lave en lineær transformation af en sinus eller cosinus funktion. -
ligning
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med denne ligning: (3-5x)/5 > (1+x)/3 - 1 :D -
Søger hjælp i biologi (kondition)
ForumindlægHej. Der er denne figur fra biologi A eksamen FIGUR 1 http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Fag%20og%20laereplaner/130108%20Biologi%20A%20vejledende%20saet%202%202013.pdf SPØRGSMÅL 1 og 2 søger jeg hjælp til. Håber virkelig, at der er nogen der kan hjælpe. Mange tak. -
Mol, Volumen og Koncentration (kemi trekanter)
ForumindlægHej alle Jeg er gået istå med nedenstående opgave.... Vis hvor meget af 1,0 M HCl der skal tilsættes en 1 L målekolbe for at få en koncentration på 0,4 M. (Hint: n før = n efter). Er der nogen der kan hjælpe ? -
Påstand
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgaven samt begrundelse? an/am = an-m -
Matematik vækst
ForumindlægEn patient indtager én gang i døgnet 100 mg medicin. Hvert døgn nedbrydes 25% af medicin, der er i kroppen. Hvor meget medicin har patienten i kroppen efter...... a) Et døgn? b) En uge? c) Et år? Hvordan regner man det ud? -
Logaritmer
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært med en af mine opgaver i matematik. Opgaven lyder således: Omskriv følgende tal vha. regnereglerne for logaritmer, så facit bliver en logaritme. Log(7/8 )+Log(16/7) 0,5Log(100) - Log(50) 3Log(5) - Log(25) 0,5(Log(16) - Log(4)) Log(X)-Log(1X) Log(102 ) - Log(10) H... -
bio-M og N blodtyper
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med følgende opgave; en gruppe afrikanere 60,00 % M, 35% MN og 5 % N genotype fænptype MM M NN N MN MN Er der genetisk ligevægt? Er der tegn på blanding med andre racer? Jeg vil gerne have hjælp til, at forstå... -
HJÆLP
Forumindlægnogen der ved hvordan man siger: indre og ydre synsvinkel
