Søgning på: matematik fp10. Resultater: 16641 til 16660 af 31486
-
trekanter
Forumindlæghej kan I hjælpe mig med opgaven. tak -
Hjælp!
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)= x^3 + 0,75x^2-9x+3 a) Bestem ligningen for tangenten til grafen for f i punktet (2,f(2)) b) Bestem monotoniforholdene for f ved hjælp af f´(x) -
Pc Program
ForumindlægJeg er startet på gymnasiet og antallet af Blækregninger er kraftigt forøget.Jeg mangler et program der kan lette det lidt. Hvor jeg kan skrive brøk stykker osv. ind uden problemer. Og så skal programmet selv sætte opgaven pænt op.Programmet behøver ikke at kunne regne stykkerne, jeg skal jo også... -
Edit
ForumindlægHar bare lige et lille forslag :)Det ville være rart hvis man kunne gå ind og ændre i et indlæg som man tidligere har skrevet, hvis man f.eks. opdager at man har skrevet noget forkert og lige ville rette det. Dette ville være meget lettere end hvis man skulle til at skrive et helt nyt indlæg der ... -
Cos og sin-program til ti-83
ForumindlægMin lærer fortalte os i klasssen, at vi godt måtte bruge programmer, som kan regne vinkler, sidelængder osv. ud, hvis man altså kender tre af tingene. Jeg har søgt en del på nettet,men jeg kan ikke finde noget. Derfor ville det være værdsat hvis der var en herinde, som kendte en god hjemmeside hv... -
Skriftlig dansk, årsprøve i 8. klasse.
ForumindlægHej.. ja jeg skal til årsprøve/terminsprøve snart i skriftlig fremstilling, er der nogen der ved hvilket hæfte jeg kommer op i? Bare for at være forberedt over for hvilke emner der er.- har i eventuel nogen gode forslag til, hvad man skal have øvet sig på? For ved umiddelbart ikke, hvad jeg skal ... -
Anbefal en god opgave!
ForumindlægNu har jeg efterhånden opgivet at finde alle de gode opgaver fra Studieportalens gemmer, fordi det vil tage for lang tid at læse dem alle igennem. Anbefal derfor en opgave, som du synes er god. -
Hvad skriver I om i SSO?
ForumindlægHvad skriver I om i SSO?\nSelv er jeg 2.g'er, så det bliver først næste år, jeg skal skrive den. Jeg har dog ingen idé om, hvad jeg vil skrive om, så kom med jeres idéer. -
Halve karakterer
ForumindlægHej allesammen,Jeg er nu ved at være færdig med 3.g, men jeg ville godt vide helt præcis, hvordan gennemsnittet af ens karakterer udregnes.Er det:studsnit=(årskaraktersnit + eksamenssnit) / 2, hvor overførte karakterer tæller med i eksamenssnittet!?Og hvordan tæller karaktererne hlavt i bl.a. idr... -
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ... -
spørgsmål ang. jura -studiet
Forumindlæghey er der nogle, der ved om man har mange bøger på engelsk, når man skal til at læse jura? engelsk er nemlig ikke lige min stærke side, så det håber jeg ikke.. så har jeg lige endnu et spørgsmål: folk siger man har meget "ferie", når man læser på uni, fordi man har en masse pensum, der... -
øv for studenter anno 2007!
ForumindlægEr det bare mig eller er den gamle reform begyndt at se lidt skod ud? jeg går lige i øjeblikket i 3.g. Altså nåede jeg lige at komme med på den gamle reform. Syntes selv dengang at det var fedt at jeg nåede det, men ville der ikke klart have været flere fordele hvis man ventede et år så man kom m... -
arckimedes! Hvem var det?
ForumindlægVi er nogle drenge der skal skrive om arckimedes/arkimedes men vi mangler lidt inspiration og noget teori. Det er både i historie og fysik vi skriver. Måske kender folk nogle hjemmesider eller måske har i selv arbejdet med emnet. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak -
SSO i blologi - protetiner
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt biologi som det fag jeg vil skrive Større Skriftlig Opgave (SSO) i. Jeg skal i den forbindelse have fortaget et valg af emne og jeg havde tænkt mig at jeg kunne skrive noget om proteiner, evt. kolestol, for det har vagt min interesse. Mit spørgsmål er da om der er ... -
Fortolkning af konstanter i forskrift?
ForumindlægHej alle. jeg har en opgave hvor jeg skal fortolke konstanterne i følgende forskrift: y = 0,9149x + 20,032 første spørgsmål: hvad er konstanter? andet spørgsmål:hvordan fortolker jeg forskriften herover? hjælp hurtigst muligt, da opgaven skal afleveres imorgen. På forhånd tak -
Bytte SRP til rettelser, desperat
ForumindlægHej folkens, jeg ved jeg ikke er den eneste som har sved på panden lige for tiden, da der skal afleveres SRP imorgen. Men efter at have læst Metro er jeg blevet lidt bange, for der stod at 2% af dem herinden mener at de dumper denne opgave. Jeg ved at jeg ikke er den eneste som ikke har lyst til... -
tabular, >{} og makroer
ForumindlægJeg har en tabel, hvor jeg gerne vil have alt i den ene søjle til at være i en makro, fx \textit{xxx} eller \ce{}. Jeg har derfor forsøgt med \begin{tabular}{>{\ce{} c <{}}} H2O & tekst\CO2 & tekst \end{tabular} hvilket selvfølgelig ikke virker. Ideer? -
signifikansniveau
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med opgave b? carolina -
Vektorer
ForumindlægHej Hvordan opskriver jeg vektorernes koordinater. Jeg er med på selve opskrivningen af vektorer altså \vec{a} fx. men hvordan får jeg koordinaterne opstilles under hinanden uden en brøkstreg?? På forhånd tak...! Mvh. -
Differentialligninger - Mundtlig eksamen
ForumindlægJeg ønsker at få disse delpunkter uddybet. Evt. kan I sætte nogle links ind til sider, der behandler disse emner. Tak på forhånd. 1. Gør rede for vækstmodeller givet ved differentialligninger herunder eksponentialvækst og logistisk vækst. 2. Gør rede for differentialligninger herunder ligninger...
