Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 16641 til 16660 af 27765
-
hvordan ''tager'' man billeder fra en film?
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med en filmanalyse, dertil har jeg tænkt mig at sætte nogle billeder ind fra filmen, så mit spørgsmål er bare, hvordan gør man det??? Er den største anti-IT-idiot der findes :b På forhånd tak -
Outline i engelsk
ForumindlægHej. Jeg har jo som så mange andre elever i 9 klasse fået til opgave at lave en outline (disposition) i engelsk. Mit problem er så bare hvad jeg skal komme ind på af punkter? Mit hovedemne er Racism og jeg har derunder valgt at snakke om Emmett Till. Håber virkelig jeg kan få noget hjælp senest ... -
Engelsk og historie/dansk
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at lave studieretningsprojektet, men ved virkelig ikke, hvilket emne/fag jeg skal vælge... Har tænkt lidt på den industrielle revolution i England og Charles Dickens, hvis jeg vælger engelsk/historie. Har læst at han har skrevet en roman ved navn Hard Times... Er der nogle... -
Graftegning for solens deklination
ForumindlægHej.. er der nogle der kender en funktionsforskrift for solens deklination eller eventuel ved hvordan jeg skal tegne solens deklination for et helt år som graf -
Indledning til DHO
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en indledning i DHO. Vores overemne som alle skal koncentrere sig om er kvindes position i historien. Min problemformulering er hvorfor har synes på kvindes rolle ændret sig i et ægteskab fra idustrialiseringen frem til 1950'erne? Hvordan kunne jeg evt starte mi... -
Konkurrenceevne - Danish Crown
ForumindlægHej derude :-) Er der nogen som har et bud på, hvad Danish Crown gør for at øge deres konkurrenceevne? Mit bud: De har udarbejdet en ny plan - ved b.la. at indgå en aftale, om fælles ejerskab af Hatting-KS - hvad mere kunne det ellers gøre det? Tak på forhånd! -
Fremlæggelse om Eem-tiden???
ForumindlægHejsa Jeg skal fremlægger om Eem-tiden Det her den problemstilling jeg skal tage udgangpunkt i i min fremlæggelse. Hvad er eem-perioden (mellemistiden) og hvad betyder den for klima researchen. Hvordan finder jeg information om det ?? Ved ikke hvordan jeg skal fremlægge om det og... -
Heliocentriske verdensbilled
ForumindlægHej Hvis man skal redegøre for de observationer som første til udbredelsen af det det heliocentriske verdensbillede , hvad vil I da sige? Svaret skal da både indeholde fra en dansk/fys/matematisk side. -
AT-eksamen - Hvad skal man?
ForumindlægHalli halløj, Jeg skal op i AT her på mandag, men nu er jeg sådan set blevet lidt i tvivl om hvad det er jeg skal derinde. Vi har ikke rigtig fået nogen guide i hvordan man går til eksamen i AT. Håber at I vil hjælpe. På forhånd, mange tak :) -
Synopsis
Forumindlægnår man fremlægger en sunopsis til en AT-fremlæggelse - skal dialogen så tage udgangspunkt i selve synopsen, eller skal man finde på noget ud over det jeg forvejen har afleveret?? -
Skrive en samfundsfagsaflevering?
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med hvordan man bedst griber en samfundsfagsaflevering an? Bruger nemlig meget længere tid end afsat, men karaktererne falder. Er det noter der er hemmeligheden? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at skrive noter - og der er en del at gå i gennem igen hvis jeg skal skriv... -
ISLAM-HASTER!
ForumindlægHej Alle jeg har religions projekt om kvindens stilling i Islam. Det eneste jeg mangler er et diskussion emne!!!!!!! håber i kan hjælpe, skal sende opgaven i dag inden 24:00!!!! -
Skal jeg klage over min skriftlige eksamenskarakter i dansk?
ForumindlægHej alle her på Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg har fået 02 i min skriftlige eksamenskarakter i dansk på STX. Min klasse har selv alle sammen fået nogle utrolig lave karaktere, og derfor vil mange klage, så er der nogle herinde der eventuelt vil kigge på min opgave og måske bare ... -
SRP - Engelsk / Samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP opgave i Engelsk og Samfundsfag. Jeg har tænkt mig at skrive om de sociale forhold (sorte) i USA, men kan ikke inddrage Martin Luther King da jeg havde om det i mit AT forløb for noget siden. Ved jeg kan tage Malcolm X, men synes bare at han er svær at skrive om, da, hv... -
kan dette give 00?
ForumindlægHej er der en dansk ekspert tilstede. Jeg vil gerne se på hvor jeg skal være bedre Jeg har skrevet en stil og den gav 00, brugte rigtig lang tid på og forstår det ikke..??? -
kilde kritik af artikel
Forumindlægjeg skal op til mundtligt historie imorgen som min sidste eksamen... mit emne er "The great depression" jeg sidder med en kilde der er trykket dagen efter børskrakket 1929, det er en artikel af New york times.... var desperat brug for hjælp til noget jeg kan sige om den, nogen der kan h... -
DHO - Karen Blixen
ForumindlægHej allesammen ! Jeg har så valgt Karen Blixen som hovedemne i min DHO og jeg skal så vælge nogle noveller og et emne (problemformulering) jeg vil forkuserer på... Det skal være norveller, af Karen Blixen, mellem 1930 - 1960. Jeg har allerede fået foreslået novellen "Ringen". Ha... -
Dumpet kurser på første år
ForumindlægHej, sagen er at jeg på første år af min uddannelse har dumpet 4/8 kurser. Jeg elsker min uddannelse, men den er rigtig svær(økonomistudiet) ift. Hvor jeg ligger. Jeg har det rigtig skidt med at selv når jeg endelig består, så er det med et 02. Jeg læser og arbejder hårdt for at klare mig godt. ... -
Romantikken
ForumindlægJeg har trukket romantikken, men jeg ved ikke hvilken tekst jeg skal vælge. Jeg håber I kan hjælpe. Jeg har arbejdet med ørneflugten, tepotten, der er et yndigt land.. -
Lissajous-figurer
ForumindlægHej Kan man måle(eksperimentielt) eller beregne(teoretisk) phase angle ud fra en hvilken som helst Lissajous-figur? Er der nogen som har kendskab til hvor man kan købe en gammeldags harmonograph eller evt. få en lavet et eller andet sted.
