Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16681 til 16700 af 52987
-
± evt. usikkerhed, fysiskrapport..?
ForumindlægHej hvis der står ± evt. usikkerhed hvad skal man så gøre ..? skal man bare regne hvor meget ens resultat svinger fra det faktuelle kendte resultat. -
EFTERLYSNING ...!
ForumindlægHeeey allesammen Jeg efterlyser hermed nogle gode råd til mundtlig samfundsfag eksamen. Takker på forhånd :) -
Biologi eksamen - nervesystem
ForumindlægHej Jeg har netop været oppe og trække nervesystem til min 24 timers eksamen i biologi. Udover en masse figurer jeg har fået, er der også vedlagt en artikel. Artiklen omhandler alkohol og anæstesi som dybest set har fokus på hvordan alkohol påvirker cellen (cellemembranen). Men der er så mange ke... -
HJLÆP "ISBJØRNEN" ANALYSE!
Forumindlægjeg har været fraværende på skolen i længere tid pga noget sygdom, og står nu i den situation at jeg står og mangler en bograpport/analyse af Henrik Pontoppidans "Isbjørnen". jeg er helt blank og kan slet ikke komme i gang. har brug for lidt hjælp meget hurtigt hvis der er noget der kan... -
Definition af katastrofe??
ForumindlægJeg skriver om London bombningen d. 7/7, og er lidt i tvivl om hvordan man skal definere det som en katastrofe, men min lærer sagde dog, det kunne lade sig gøre. Hvordan er jeg bare i tvivl om. Så håber på lidt hjælp :-) -
God teori til rapport
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en rapport om Spytamylase (enzym). Jeg har brugt ret lang tid på min Teori... Her er hvad jeg er nået: "Enzymer er proteiner, opbygget af aminosyre-kæder, ligesom alle andre proteiner. Desuden er enzymer kendt, for at stå som katalysator til reaktioner og proce... -
Kimærer
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave om kimærer og har flg spørgsmål: kan kimæreegenskaberne nedarves, hvorved egenskaberne f'øres videre? Er der en der kan hjælpe mig? -
Ligning
Forumindlægjeg skal bestemme værdien for b, for hvilket punkt en parabel og en ret linie skærer hinanden.Dvs at diskriminaten er =0.Jeg har regnet mig frem til at b= 1,125, men er der ikke en god matematisk måde at stille det op på?De 2 funktioner lyder:f(x)= 0,5x^2-x+1,5y=0,5x+bSkal jeg stille dem op mod h... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægNogle, der vil hjælpe med at oversætte følgende til dansk: "The most beautiful system of the sun, planets, and comets could only proceed from the counsel and dominion of an intelligent and powerful Being" -
Fortegnsminus?
ForumindlægHvordan laver jeg et fortegnsminus, som eksempelvis her:\\frac{-5}{\\sqrt{6}}Jeg synes, minusset bliver for langt og med for stor spacing. Ideer? -
hjælp til fysikopgave
Forumindlæghej er der nogle som kan hjælpe med denne opgave: En klods på 250 g trækkes via en trisse med et lod på 40 g hen over en bordflade a) Hvad bliver accelerationen , hvis bordet er helt glat? (det tænkes at der skal brugesformlen: ((G * (m)/(R^2)) ??? b) hvad bliver accelerationen hv... -
Platonisk dualisme?! PLEASE HJÆLP, eksame imorgen
ForumindlægHvad er platonisk dualisme? Hvad betyder det? Jeg skal bruge det i en sammenhæng med "Om staten - Scipios Drøm" :( Hvis i ikke kan finde en sammenhæng, og kun kan svare på hvad platonisk dualisme er, er det selvfølgelig også FINT!!!!! Please hjælp.. -
Bevis (f+g)' ) f' + g'
ForumindlægHej ppl. jeg skal altså bevise dette her sværere bevis: (f+g)' ) f' + g' Kan én, give mig beviset med en super forklaring. ? -
Hjælp..
ForumindlægHej! Er der nogen, som ved, hvad resonans er? Jeg har fået det forklaret så mange gange, men har stadig ikke fundet ud af, hvad det er :) Vil rigtig gerne have svar hurtigst muligt, tak -
Gensplejsning og kloning
ForumindlægJeg er blevet bedt af min lærer, om at spørge nogle "tilfældige" el. "fremmede". om nogle spørgsmål vedr. genmanipulation/gensplejsning og kloning af både dyr og mennesker. Hvad mener I genmanipulation og kloning (af dyr og mennesker)? Er det i orden at lege "skaber&q... -
Analyse af funktions grafer
ForumindlægFiguren viser graferne for to funktioner f(x) og x S f(t) dt 0 gør rede for hvilken graf der hører til hvilken funktion [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img136.imageshack.us/img136/8523/matdiagramdecident3.jpg[/IMG][/URL] Umiddelbart er jeg forbløffet over opgaven, men indtil videre tæ... -
grammatiske fejl?
ForumindlægAls ich vor gesagt hatte, war ich unfähig zu konzentrieren in der Schule, weil ich von ihnen Gedanken gequält war. Ich werde zurzeit immer schlechter, bin in jedem Fach abgerutscht, aber das war eine kleiner Problem für mich am der Zeit. Meine einzige Sorgfältigkeit war er. Ich hatte ein paar M... -
VEKTOR
ForumindlægHej.. jeg har en opgave der hedder bestem projektionen af vektor a = (3 1) på linien gennem punkterne P(2,3) og q(6,1) npgen der kan hjælpe.-- er heelt lost... -
Integral
ForumindlægJeg skal finde den eksakte værdi af integralet: 2S4((x^2)-1/x)dx Jeg starter med at finde t=x^2-1 Og derefter dx=dt/2x Og de nye grænser findes, og t og dx indsættes: 3S15(t/x)*(dt/2x) Nu kan jeg bare ikke få Xerne til at forsvinde så jeg kan fortsætte... hvordan gør jeg? -
Pentanoler
ForumindlægEr der nogen der ved hvor mange strukturformler der er for pentanoler..? Jeg har selv fundet 5... nemlig: 1.pentan-1-ol 2. pentan-2-ol 3. pentan-3-ol 4. 1-methylbutan-1-ol 5. 2-methylbutan-2-ol Hvilke mangler jeg og hvor mange er der.. Ska aflevere overmorgen.. så ville være taknemlig ...
