Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16721 til 16740 af 31547
-
Reducering af ligninger
ForumindlægTja, mit hovede forstår stadig ikke reducering og i det hele taget ligninger!! :D Så her har jeg lige et par opgaver, som jeg virkelig håber at nogle kloge folk kan finde ud af! Det ville virkelig være en stor hjælp! ;) Så lærer jeg jo også lidt! ;D a) (s-3)2 + (s+4)2 b) 2(z+3)2 - (18+z2 +12z)... -
help mehh
ForumindlægHvor mange centimeter bevæger det røde punkt sig, når vindmåleren drejer en omgang? -
Kan man...
Forumindlægkan man kalde det her for en Novelle? -
Organisk kemi - forskel
ForumindlægOpskriv reaktionsskemaer for hvorledes man ved en kemisk reaktion kan skelne mellem følgende kemiske forbindelser: - Butanon og butanal? - 1-butanol og butanal? -
Hvor langt gartneren skal køre
ForumindlægHej Opgave. Parkens gartner bruger en græsslåmaskine med en bredde på 5 fod. 1 fod = 30,48 cm. 5 fod = 1,524 meter Vis en beregning for, hvor langt gartneren skal køre for at slå græsset. Og vi ved jo at græssets areal er 72m * 110m = 7920 m2. Jeg har sagt: 7920/1,524 = 5,196850394 km Er det fork... -
Projektarbejde
ForumindlægVi skal snart begynde på vores projektarbejde i klassen. Og jeg har valgt at være alene, da jeg har det bedre med det. Overemnet er " Overgang " og jeg har valgt at skrive om Integration som " deleemne ". Min lærer synes jeg skal skrive om om min famile, da jeg selv er ind... -
Salg og service
Forumindlægjeg har fået stillet til opgave at definere udviklingen indenfor faget salg & service, de seneste 100 år, finde Årsager til udviklingen og Betydning for samfundet Men føler VIRKELIGT at det er et KÆMPE område, og kan virkelig ikke se hvor jeg skal begynde og ende henne... Jeg er 25 år, har AL... -
Engelsk Passiv Lideform
ForumindlægHejSidder med nogle opgaver om Passiv lideform på engelsk. Jeg skal omformulere sætninger så de er i passiv (lideform). men jeg skal bruge samme tid i de sætningerde lyder1: British and American soldiers liberated Denmark in 19452: Barack Obama has won the presidential election3: Scientists inven... -
Sædcelledannelse??? Hurtig spørgsmål!
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en opgave omkring hypofysehormonernes betydning for sædcelledannelsen. Jeg skal fremlægge processen omkring testosterone-dannelse som kan ses ved billedet. Eftersom jeg synes det er lidt indviklet, håber jeg nogen kan hjælpe med at få det forklaret. Jeg har fors... -
kan det passe?
ForumindlægHej Er i tvivl om dette kan passe? Afstanden fra hjørneflaget til straffesparksfeltet: Hele bredden er 45 m. Hele det område, hvor straffesparksfeltet og målefeltet er og selve målet bliver 40,32 meter lang. Trækker man 40,32 m fra 45, får man 2,34 meter. Kan det passe? Målestoksforholdet er 1:50... -
Der Erlkönig - hjælp til spørgsmål!!!
ForumindlægJeg har fået nogle spørgsmål, og af dem er der to jeg ikke kan finde ud af at svare. Wo befinden wir uns? Wann spielt die Handlung? jeg forstår godt spørgsmålene, men har problemer med at finde ud af svarene. Nogen der kan hjælpe mig :)? -
Fysik B - Projekt
ForumindlægHej Alle Jeg står og skal lave et fysik projekt, hvor jeg har valgt at fokosere på emnet "Hastighed og acceleration" opgaven kræver at jeg har lavet et forsøg eller 2, jeg vil derfor spørger jer folk om, hvilken forsøg kunne laves til det emne, og gerne indefor hvad der er muligt at lav... -
Bestem nedarvingstypen på stamtræ
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med at finde ud af nedarvningstypen for disse to stamtræer er, har virkelig prøvet men kan ikke finde et svar. Kan i også begrunde hvorfor det er den nedarvningstype :D -
Excel og fordelinger
ForumindlægHej ! :D Jeg sidder og regner nogle statisikopgaver, hvor jeg ofte har brug for slå nogle fordelinger op. Derfor tænkte jeg, at det ville være smart, hvis jeg kunne bruge Excel, og derfor ikke skulle slå op i min tabel hver gang. Mit problem er, at Excel altid giver mig præcis det modsatte svar a... -
Essay over bogen "Intet"
ForumindlægHej! Vi har i klassen læst bogen "Intet", og har nu fået til opgave at skulle skrive en essay over bogens budskab - Jeg har ingen idé hvordan jeg skal starte den, men jeg har dog nogle til hvad der skal indgå i essayen. Jeres hjælp vil være utrolig dejligt! xoxo. -
Karakterer på jura ku
ForumindlægHej Jeg læser jura på første år på KU. Jeg har derfor været til eksamen i familie/arveret i januar. Der fik jeg 4 og mit spørgsmål er nu hvor meget betyder det i forhold til fremtidige studiejobs/jobs? Jeg har hørt at man helst skal over 7 hvis man skal gøre sig forhåbninger om først at fremmest... -
overvågning i Maratonløb
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til AT-eksamen op i maraton, emnet er "overvågning og selviscenesættelse" og jeg ahr sfagkombinationene Samf A/Idræt B. I den sammenhæng ved jeg, at der er sket en stor udvikling indenfor overvågningen af bla. maratonløbere i diverse løb. Men jeg har ikke nogen ... -
rumfang af kejle stub?
Forumindlæghej jeg kan ikke finde ud af hvad svaret er til den her opgave? kejle stub: Højde 8,5cm Rumfang: 3,3cm rumfang: 2,3cm (der er to forskellelige rumfang i hver sin ende) jeg håber i kan hjælpe mig =) -
forsøg med agar
ForumindlægHej, vi har lavet et forsøg i klassen, hvor vi har fremstillet ananasfromage af kogt(på dåse) og frisk ananas stivnet med gelatine og agar. Efter forsøget blev glassene afkølet i køleskabet i en dag. Resultaten var, at agaren ikke var helt stivnet hverken i den friske ananas eller i den kogte. H... -
Q-værdier
ForumindlægSkal man bruge massedefekten til noget, når man regner Q-værdier ud? Er det ikke kun massetilvæksten? I min bog står der: Q= -Δm * 1,4922*10-10 J/u Hvordan er de kommet frem til det ved at se på Q= -Δm * c2 Skal man medregne elektronens masse, når man beregner massetilvæksten. Jeg kan...
