Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 16721 til 16740 af 32900
-
HTX Mat A
ForumindlægHej, jeg skal snart til skriftlig mat eksamen, og ville høre om der nogen der har mulighed for at dele deres noter eller har nogen gode råde! -
Find den anden rod når den ene er kendt
ForumindlægFor reelle andengeadsligninger var der et sammenhæng som jeg ikke helt kan huske. kan nogle fortælle mig den? -
Normalfordeling (nem opgave)
ForumindlægHej Opgaveteksten er Assume that a retail store has customers whose ages are normally distributed such that S = 37.5 years and Y = 7.6 years. Calculate the probability that a randomly chosen customer is younger than 44 years old. Man skal bruge R. Jeg får P(X<44) = 0.8040. I bogen står... -
Omsætning.
ForumindlægMangler lige lidt hjælp. -
Afstand fra linje til punkt (vektorer og geometri)
ForumindlægHej alle. Jeg ved ikke hvordan følgende opgave skal løses. Jeg har vedhæftet et billede af opgavebeskrivelsen. Jeg håber, der er nogen, som kan hjælpe. Tusind tak på forhånd! -
Bestem tallet b
ForumindlægHejsa Jeg kæmper lidt med en opgave, der lyder sådan her: En funktion f, har forskriften: 7x+b, hvor b er et tal. Så langt, så godt. Punktet p(3,31) ligger på grafen for f. Bestem tallet b. Jeg er godt klar over, at jeg skal finde grafens skæringspunkt på y-aksen, men er ikke heeelt sik... -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, som jeg ikke forstår :( har læst alt om det, men kan ikke få det til at passe :( -
Akut hjælp! Projekt!
ForumindlægJeg har brug for hjælp af jer der ude! I mit projekt skal jeg finde en statistik, hvor jeg skal beskrive den med statistiske deskriptorer, men nu hvor jeg har ingen ide om hvordan, er der så nogen der kan hjælpe? Statistikken jeg har vedhæftet, handler om hvor mange lande der bruger plastikposer ... -
Finde b i en lineær funktion
Forumindlægden lineære funktion f(x)=3x + b går igennem punktet P(1, -4) hvad et tallet b? er der nogen der kan hjælpe? -
koordinatsystem
ForumindlægHar brug for hjælp til denne opgave: Der er givet tre punkter A(1,7), B(8,11) og C(6,2). a) Tegn i samme koordinatsystem den rette linje l, der går gennem punkterne A og B, og cirklen med centrum i punktet C og radius 5. b) Bestem den korteste afstand fra linjen l til cirklen. -
eksponentiel funktion
ForumindlægNogen der ka hjælpe? har fået spørgsmålet som jeg skal svare på. Forklar betydningen af a og b i den generelle forskrift for en eksponentiel funktion -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
Valg af fag og emne
ForumindlægJeg sidder og skal i gang med at skrive SRP, og så sidder jeg og grubler lidt over hvilke to fag jeg skal skrive i. Jeg har tænkt lidt på matematik (A) og biologi (B), eller matematik (A) og kemi (B) Jeg har matematik og fysik på højtniveau, og iflg, de nye regler, så kan jeg sætte de to fag sam... -
Privatlærer til MAT 1 (DTU)
ForumindlægTog et sabbatår efter den gymnasielle STX og har i den grad kunne mærke at pausen har gjort noget ved min matematiske sans .. Jeg er lige begyndt på DTU og har allerede problemer med matematikken. Det er MAT 1 kurset der er snakke om, det er matematik der bygger på matematik A fra gymnasiet ... -
Hjælp til MAT 1 (DTU)
ForumindlægTog et sabbatår efter den gymnasielle STX og har i den grad kunne mærke at pausen har gjort noget ved min matematiske sans .. Jeg er lige begyndt på DTU og har allerede problemer med matematikken. Det er MAT 1 kurset der er snakke om, det er matematik der bygger på matematik A fra gymnasiet s... -
Hjælpelærer til 2.G'er søges
ForumindlægHejsa. Jeg ved ikke om det er herinde man søger efter hjælpelærer, da jeg er ret ny herinde, men jeg gør forsøget. Som sagt søger jeg en hjælpelærer i matematik, som skal kunne tage hjem til mig og undervise i matematik på gymnasieniveau (B). Mit navn er Steffen og jeg går på HHx 2. år hvor jeg ... -
Aalborg: Lektiehjælp/pensumhjælp til Mat/Fys tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Frederik. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og med sidefag i Fysik i 2009. Jeg har mere end 3 års erfaring i at undervise i både Matematik og Fysik på Universitetet og i Gymnasiet. De unge som jeg har undervist har altid opnået gode resultat, idet jeg sætte en ære i at de ... -
tilbydes lektiehjælp i Mat/Fys
ForumindlægHej mit navn er Frederik. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og med sidefag i Fysik i 2009. Jeg har mere end 3 års erfaring i at undervise i både Matematik og Fysik på Universitetet og i Gymnasiet. De unge som jeg har undervist har altid opnået gode resultat, idet jeg sætte en ære i at de ... -
Aalborg: Lektiehjælp i Mat/Fys tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Frederik. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og med sidefag i Fysik i 2009. Jeg har mere end 3 års erfaring i at undervise i både Matematik og Fysik på Universitetet og i Gymnasiet. De unge som jeg har undervist har altid opnået gode resultater, idet jeg sætte en ære i at d... -
Gennemsnitskarakteren i ét fag?
ForumindlægHejsa! Jeg har kigget på en videregående uddannelse, hvor adgangskrav er som følge: Specifikke adgangskrav er engelsk B og matematik B. Alle fag skal være bestået. Bemærk: For at blive optaget skal du have matematik på mindst B-niveau med et gennemsnit på mindst 6,0 og engelsk på mindst B-...
