Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 16721 til 16740 af 18958
-
4 sætninger
ForumindlægJeg har oversat fire sætninger fra dansk til tysk og ville høre om oversættelserne er korrekte: Jeg har aldrig set ham så vred = Ich habe ihn nie so böse gesehen Nu giver vi jer billetterne = Jetzt geben wir euch die Karten Ham har vi ikke set i flere år = Wir haben ihn nicht in mehrere Jah... -
Rettelse af 2 sætninger please :-)
ForumindlægHejsa-sa. Er der nogle, som vil være så venlig at se mine 2 sætninger igennem, og rette dem for fejl? (oversat fra dansk til tysk) 1. Også i dag er det godt at være dansker i Südschleswig. -Auch heute es ist gut zu einen Däne in Südschleswig bin. 2. Hvor længe vil et mindretal bestå, før de er... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHeej allesammen. Vi har lige fået standpunkts karakterer og jeg har fået: dk: 7,10,7,7 i mat: 7,4,7 i eng: 10,7 i tysk: 10,7 bio og geo: 10 fysik/kemi: 7 religion:7 historie: 7. Men min mat lærer mener jeg ikke er parat til stx. Det er sikkert derfor jeg har fået det 4 tal i problemregning,... -
Dem eller den?
ForumindlægHar en sætning i min tyske stil, som jeg er lidt i tvivl om. Sætningen er: Ein Bericht über dem/den Film "Engel und Joe" på dansk: Et refaret af filmen "Engel og Joe" Ved ikke om det skal hedde dem eller den, da über både styrer akkusativ og dativ. Jeg ved man skal spørge med... -
Hjælp til lille kort sætning :)
ForumindlægHvilken sætning er den mest korrekte på tysk, hvis man skal oversætte: Mange af de værdier, som østtyskerne havde levet med i 40 år, forsvandt med genforeningen. Denne: Viele von den Werten, mit dem die Ostdeutschen in vierzig Jahr gelebt hatten, verschwanden mit der Wiedervereinigung. Eller d... -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma... -
Handelsbrev
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl omkring min oversætning af en linje i mit tyske handelsbrev. Jeg skal oversætte: "Det skulle glæde os også i fremtiden at ekspedere Deres ordrer. Det har jeg oversat til: Es würde uns freuen weitere Aufträge von Ihren zu erhalten. Nogle der har andre bu... -
Oversætte??
ForumindlægNogle der vil oversætte denne her tekst til tysk? Unges brug af alkohol har for det første det formål at more sig udover det tør man f.eks. snakke med helt fremmede mennesker, gøre indtryk på det modsatte køn og blære sig over for vennerne. De unge ønsker at kunne slappe af og kunne tænke på and... -
SRP - hjælp til diskussion (akut)
ForumindlægHej Jeg er i gang med SRP, mit emne er højreekstremisme i Tyskland. Jeg søger en som kan hjælpe mig med, at rette min diskussion og hjælpe med tilføjelser samt struktureringen af diskussionen med betaling selvfølgelig. Jeg skal i min diskussion "finde ud af hvilken betydning AfD har for de... -
Japansk for begyndere - bøger?
ForumindlægHey. Jeg har fået den idé, at jeg vil lære japansk. Jeg ved godt, det er en ordentlig mundfuld, men jeg har tænk mig at prøve. Jeg har tænk mig så vidt som muligt at være selvlært, i hvert fald i begyndelsen. Jeg har dog problemer med at finde bøger til læring. De bøger, jeg kan finde, ... -
HHX - Hjælp til valg af studieretning?
ForumindlægHej, Jeg går i 9. og jeg skal på hhx næste år. Jeg er ikke sikker på, hvilken linje der er den rette for mig. Jeg vil kunne i fremtiden godt tænke mig et job som revisor, advokat, gøre med økonomi i en stor virksomhed eller noget lign. Jeg interesserer mig selvfølgelig for handel, matematik. M... -
Verschieden eller verschiedenen
ForumindlægDer er noget ved den tyske grammatik jeg ikke forstår. Når det fx hedder vielen Dank men viel Geld afhænger det af navneordets kasus. Mit spørgsmål er derfor hvorfor det hænger sådan sammen med tillægsordene. Hvorfor hedder det nogle gange verschieden og andre gange verschiedenen? I sætningen &... -
2 verdenskrig
ForumindlægHej, er en pige fra 8 klasse der skal fremlægge i historie om et emne fra 2 verdenskrig, om 2-3 uger. jeg har selv fået lov til at vælge emnet, men kan ikke rigtig finde ud af hvilket emne jeg skal tage fat på.. Fremlæggelsen skal vare omkring 5-6 min, og da jeg er sammen med en anden og... -
Hvordan kan jeg forbedre MIG!!
ForumindlægHej jeg har lige fået min karakterblad og er meget utilfreds med det for har fået i dansk læsning og skr. fremstilling 02 orden 4 og mundligt 4 og matematik i færdighed 02 og problem 02 og engelsk 02 i m og skr. og det samme i tysk og er vildt skuffet over den karakter jeg har fået for laver ... -
Den græskegælds krise ?
ForumindlægHejsa! Jeg skal lave en fremlæggelse omkring hvorfor Grækenlands ringe økonomi ikke blev opdaget ved medlemskabet af EU ? Jeg har før lavet en tysk fremlæggelse omkring det, men kan simpelthen ikke finde de daværende brugte hjemmesider :/ Mener det handler om at Grækenland ... -
DER TUNNEL Film!
ForumindlægHeej folkens :D jeg har en tysk aflevering, jeg har valgt en person fra filmen (Fritzi). Jeg har valgt at lave et interview, hvor jeg har nogle spørgsmål, som jeg så "stiller" til fritzi. og jeg mangler kun to spørgsmål: 1.Hvordan påvirker muren dit liv ( det med hun høre Heiner blive ... -
Oversættelse
ForumindlægJeg skal oversætte sætningen: Siden hun for to uger siden vågnede, er det imidlertid kun lykkedes forældrene at kommunikere med hende på tysk. Og har forsøgt mig med: Since she woke up two weeks ago, it is only temporary succeeded the parents to communicate with her in German. Det jeg syne... -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
spørgesmål til eksamen haste
Forumindlæghej samfunsfag på c nivau håbe for svar a. hvad er inflation? b. er social ulighed, noget med forskellen med dk og andre lande, fx det med ameriansk og tyslad velfærds forskel der er med uddannelse, øknomi osv c. hvad er så social arv d. velfærd er det kun de tre land: tyskland, dk, usa hv... -
Hvilke årskarakterer tæller med i gennemsnit?
ForumindlægJeg har valgt biologi på B-niveau og tysk på A-niveau næste år (3. g). På Lectio under fanen "datagrundlag for eksamensbevis" står der, at mine årskarakterer i disse fag er med til at danne grundlag for mit endelige eksamensbevis. Kan dette være rigtigt, når jeg skal have dem næste år? ...
