Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16761 til 16780 af 20689
-
Hvad er induktion?
ForumindlægHejsa :) Ja, imorgen skal jeg så op i afgangsprøve i fyisk (9klasse). Og en af de emner vi kan trække er induktion. Men hvad kan jeg snakke om, hvis jeg trækker dette emne? Håber virkelige i vil svare mig :) Ps. Hvis i evt, har foreslag til forsøg jeg kan lave, som handler om dette emne, så ville... -
Medicinstudiet gennemsnit
ForumindlægHej alle hjælpsomme individer. Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet, om 2 år, når jeg modtager min hue :-) Jeg har indtil videre fået 10 i både samfundsfag og musik (årskarakterer) og 10 til mundtlig samfundsfag eksamen. Hvilket vil sige at mit gennemsnit er på 10,0. Mit mål er at bevare sam... -
Coulombkonstanten
ForumindlægHey, Vi ved, at F=kC* (q1*q2) / r^2 hvor kC er coulombkonstanten, q1 og q2 er de to gendstands ladninger, samt at r er afstanden.. kc=8,99*10^9 N*m^2/C^2 er det nogen der kan begrunde kC's enhed ? Kan ikke lige se det.... på forhånd tak ;D -
Funktioner, integral.
ForumindlægJeg har følgende problemstilling jeg ikke forstår: "sammenlign den fundne accelerations-, hastigheds- og sted-funktion med de teoretiske funktioner. Bestem ud fra forsøget en ligning for bane-kurven og sammenlign med den teoretiske" Vi har lavet nogle grafer, for sted-, hastig... -
Uelastisk stød
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med følgende opgave(?): En kugle med massen 0,30 kg og hastigheden 2,2 m/s støder centralt ind i en anden kugle med massen 0,42 kg, som ligger stille. Stødet er fuldstændig uelastisk. Hvad bliver den fælles hastighed efter stødet? Hvor stor er tabet i kinetisk ... -
Hvor findes Kvote to kvotienter?
ForumindlægHey alle, Nu sidder jeg og tænker påhvor man finder de kvotienter som folk er blevet optaget med i Kvote 2. De burde vel næsten være tilgængelige, som alle de andre der er oplyst her ved midnat. Nogle der kan opklare? -
Arbejde af modstandskræfter
ForumindlægOkay, jeg har virkelig brug for hjælp til at forstå denne her opgave, men jeg har mere eller mindre lavet a og b. Jeg er nået frem til, at: Det vil altså sige, at hvis motorens effekt er konstant, så resulterer det i, at jo større hastighed bilen får, jo mindre ved den kraft, der skubber den f... -
3g opgave om "Raketter"
ForumindlægHej. Jeg har besluttet mig om at skrive 3g opgave omkring raketter. Jeg ved ikke helt hvad min problemformulering skal være, men overvejer noget med at kigge på nogle "cola-raketter" hvis der er nogle der kender dem, og så prøve at udregnet hvilke krafter der påvirker, og hvordan de kæ... -
Afledede
Forumindlægjeg har en funktion og skal finde de partielt afledede. f(x)=(x2-1)/xy jeg har fået den partielt afledede medhensyn til x til fx(x)=(2xy-x2y-y)/(xy)2 er dette korrekt? -
Alfa, beta og gamma
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle med noget om de tre stråler og hvad man bruger dem til -
Tæller årskarakteren med
ForumindlægHej med jer/dig, Jeg er i den situation, at jeg har nogle udmærket årskarakterer pt. men mine eksamens karakterer har ikke været så gode, faktisk skidte. Er årskarakteren med til at rette lidt op på det, så gennemsnittet kan blive højere. -
Hvis man dumper matematik B
ForumindlægHvis man er tilmeldt et suppleringskursus over sommerferien med matematik A, skal matematik B så være bestået, eller kan man godt gå på kurset selvom man er dumpet? -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
Villy Sørensen, tigrene
ForumindlægHej, jeg ville hører om der var nogle som lå inde med nogle gode notater til Villy Sørensens novelle, tigrene? -
mængdeberegninger - molarmasse for lightergas
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i kemi. Jeg sidder og læser mine rapporter igennem, og kan pludselig ikke huske, hvordan jeg har gjort i mine beregninger. Jeg skal finde stofmængden for lightergassen, vha idealgasloven. Da trykket jo afhænger af temperaturen, skal jeg derfor finde trykket i ba... -
Økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal inden længe har valgt min videregående uddannelse, men jeg er i tvivl om valget mellem erhvervsøkonomi-matematik, matematik-økonomi og økonomi. Min helt store interesse er matematik, og jeg vil så vide, hvilken af disse muligheder giver bedste muligheder for at arbjede i ban... -
Filosofi som valgfag C
ForumindlægEr der nogen med filosofi som valgfag på c-niveau, der vil sige nogle generelle ord om faget? Er der meget klassediskussion? Kan man selv bestemme nogle af emnerne? Er der skriftlig arbejde? Læser man originaltekster (oversat?)? Er det generelt et spændende fag, der stiller krav til ens selvstænd... -
"En-to-tre-nu" af Jesper Wung-Sung
ForumindlægNogen der har læst den? -
Bedømmelse af skriftligt dansk eksamen
ForumindlægHej derude Jeg var i dag til skriftlig dansk eksamen, og jeg har selv en rimleig god mave fornemmelse, jeg er SÅ spændt på, at få en karakter, men samtidig nervøs. Jeg er ordblind og der vil derfor hænde nogle uundgåelige fejl. Er der et par kloge hoveder, der vil læse den igennem og gi... -
Hvorfor skal B i potens funktioner være større end 0?
ForumindlægJa? Hvorfor skal B i en potensfunktion være større end 0?
