Søgning på: matematik fp10. Resultater: 16781 til 16800 af 31486
-
differentiering af kvardratrod.
Forumindlæghej. jeg har virkelig svært ved denne opgave. har ingen anelse om hvad for nogle formler man skal bruge til at løse den. så håber der er nogen der kan hjælpe. opg: differentier: f(t) = 331 * kvardratrod t+273/273 -
en hurtig opgave
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig har en opgave som jeg ikke kan løse. Den lyder sådan her: Funktionen f har forskriften f (x)= ½ x^3 +x^2 - 4x Det oplyses, at Dm( f ) = ]− ∞;2½] a) Bestem nulpunkter for funktionen f . b) Bestem monotoniforhold og ekstrema (med 2 de... -
Skal til terminsprøve imorgen....!
ForumindlægKan jeg risikere at få eksamesættet fra 2008..... ? -
Hjælp...
ForumindlægJeg har fået en mudtligsæt om broer. Og der er en lille opgaveder hedder en lille historie. Thirkild kører med sine forældre over Storbæltsbroen. Undervejs kaster Thorkild et halvt æble ud af vinduet. Vi antager, at æblet ryger ud over broen og ned i vandet. Det varer 3,1 sekunder inden æblet ram... -
Differentialligninger?
ForumindlægHvad er differentialligninger, og hvordan løses de? Har hørt om dem - og kan godt regne ud at det er en slags ligninger - men ved ellers ikke hvad det er... -
mat 1.g opg
Forumindlægreducer:2x(6-x)+x^2+(6-x)^2 -
Skr.mat eksamen for sproglige!
ForumindlægHej!Er der nogen der har været oppe i mat(B) i dag? (overbygning til naturfag)Ville bare høre hvad folk synes om opgaverne og sværhedsgraden? -
Træ-diagram og kombinatorik
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med eksamensspørgsmål til mundtlig mat B Jeg skal svare på et spørgsmål der lyder således: Hvordan laver man et træ-diagram når der kastes med 3 mønter. Derefter redegør for kombinatorik formlen. Ville være en kæmpe hjælp hvis der er nogen der vil hjælpe :-) -
Leibniz og Newton differentialregning
ForumindlægEr der en der kan forklare meget kort, hvordan Leibniz og Newton lavede differentialregning, og hvordan metoderne var forskellige? -
Medicin - Bøger - Første semester - københavn
ForumindlægHvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :) -
Sandsynligheds beregninger ved casino spil
ForumindlægHej Allesammen, Jeg har gang i flere projekter henover ferien, og det ene af dem er omkring casino spil og sandsynlighedsberegninger. Er der nogen der har lavet et lignende projekt før - som måske kan henvise mig til nogle gode hjemmesider, hvor jeg kan læse mere om fx. sandsynligheder for at... -
hvad er sværest KemiA eller Fysik A
ForumindlægHej jeg skal vælge mellem Fysik A og Kemi A og vil gerne vide hvad der er lettest med hensyn til teori og opgaveregning (mest opgaveregning)?? På forhånd tak -
info om eks. karakterer
ForumindlægVed godt vi får alle vores skr. karakterer efter kl. 16 i morgen, meeeen..j gik ind i "webkarakterer" for ligesom at se mine karakterer igen, og wuptii min skf. karakter i engelsk højniveau står der..j fik 9..men j undrer mig bare over hvordan dt kan lade sig gøre, at den står der?! Dt ... -
HJææælp trekanter
Forumindlægjeg går på privat gymnasium, og jeg har fået en opgave til på næste uge hvor jeg skal gøre rede for definition og brug af sinus cosinus og tangens i retvinklede trekant, hvordan gør jeg det? er ret forvirret har søgt nogle steder her på siden men forstår det bare ikke. håber i kan hjælpe -
flerfagligt og tværfagligt
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau? -
Skifte gymnasium!
ForumindlægNogle der har erfaringer med at skifte gymnasium? Og evt. inden 3.g.Jeg skal selv gå i 3.g på et nyt gymnasium efter sommerferien. Og jeg er liiidt nervøs for, hvordan det kommer til at gå. både socialt - men også med hensyn til pensum osv. -
SSO
ForumindlægHej...Jeg vil være i god tid med sso og er begyndt at tænke på emner, men kan ikke komme på det helt rigtige. Vil gerne skrive i historie eller samfundsfag. Ved godt at det er lidt stort, men er der nogen der har en god ide? Jeg takker mange gange, for alle gode svar.Ps. skrev om socialdemokratie... -
hurtig hjælp til opgave om ligning.
ForumindlægJeg har en aflevering til imorgen og jeg forstår ikke rigtig hvordan jeg beregne dette. opgaven lyder.a) En linje l har ligningen 3x-y-4=0 beregn den spidse vinkel mellem l og førsteaksen. jeg håber det er nogle som kan hjælpe med en formel eller en forklaring på hvordan man lige gør det. Jeg er ... -
lim f(x)
ForumindlægLadf(x) = (x^2 - a^2)/(x - a) for x ikke lig med a og 0 for x = ahvor a er et tal forskelligt for 0. Undersøg om limf(x) x->a eksisterer. Undersøg om f er kontinuert i a.ER ikke helt sikker på hvordan denne skal gribbes an, så hvis der er nogle der har forslag vil de blive modtaget m... -
Ligning
Forumindlæg10 mønter i sin pung, der er kun 1 og 2,euro'er.1 euro vejer 7,5. 1 - 2euro vejer 7,75.. ialt skal de veje 76,5hvor mange mønter af hver slags har manplease skal aflevere imorn
