Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16781 til 16800 af 102572
-
kant længde og masse
ForumindlægHej, jeg søger hjælp til opgave b), mon ikke der er en sød sjæl som kan hjælpe :) -
y''=4y ?
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, som vi ikke har gennemgået løsningsmodeller for i klassen, og har derfor prøvet at gætte mig frem. Men dog uden megen held. Bestem løsningen til y''=4y Der opfylder at y(0)=1 og y'(o)=0 Her tænkte jeg, at man først kunne finde en løsning til y''... -
udlede varmelære??
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg sidder lige med en rapport om varmelære og er stødt ind i et lille problem, fordi jeg har to formler, og jeg kan bare ikke lige finde ud af hvordan den skal udledes til det problemet er følgende: Qsten+Qkal+Qvand= 0 skal svare til: Csten*(tstart-tslut)=(mkal*ckal+mvand*c... -
Terminsprøver
ForumindlægJeg skal op i engelsk og tysk og dansk skriftlig hvad er vigtigt at kunne. Jeg ved at i tysk er det navneord med stort og bøjning af verber, men er der noget andet? Det samme med engelsk og dansk skriftlig. Hvad kan man komme op i i dansk skriftlig, og hvad betyder de foskellige genrer? Hva... -
Isoler X i ligningen
ForumindlægHey Folks :D Sidder med et spørgsmål til mundtlig Matematik som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med :D Isoler x i ligningen: y=b*x^a Og giv et eksempel på anvendelse af potensmodellen.. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe :D -
Margin - SSO
ForumindlægEr der nogle regler for hvor stor margin skal være? -
Hvilken universitetsuddannelse, ha, ha(jur), jura, økonomi?
ForumindlægHej Studieportalen Vi er godt i gang med 3.g, hvoraf tiden efter gymnasiet rykker tættere på. Det efterlader mig med et spørgsmål, jeg håber i vil være behjælpelige med. Jeg har stor interesse for samfundet- og specielt økonomi, der altid har været mit favoritemne i gymnasiet. Derudover kan jeg... -
Diskrimiminant beviset
ForumindlægI starten af beviset omskriver man ax^2+bx+c til: (x+(b/2a))^2-(b/2a)^2+(c/a)=0 Kan nogle ikke redegør for hvordan ligningen helt præcist bliver omskrevet? Kan fx. slet ikke se hvordan der kommer " (b/2a)^2 " ind i billed... Hjælp..... -
B niveau
Forumindlæghej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år -
Hjælp til valg af bærbar (til noteskrivning i timerne)
ForumindlægHej! Jeg begyndte for en måned siden på STX, og jeg har indtil videre klaret mig med at tage noter via. papir og blyant. Men det går lidt langsommere, og jeg har svært ved at holde styr på mine noter. Jeg har en meget gammel, tung, tyk og langsom bærbar, men da jeg cykler 7 km i skole, har jeg ik... -
Simpel procentregning
ForumindlægHar en lille opgave her, som meget gerne må stilles enkelt op (:"Line har købt en bog til 15 kr. Hun sælger den til sin søster med en fortjeneste på 30%. Hvor stor er salgsprisen?" -
Geometri - find højden af en trekant via arealet
ForumindlægGo'aften folkens. Når man har fundet arealet af en trekant, kan man via arealet udregne højden af trekanten. Problemet er bare jeg ikke helt kan huske hvordan det fungere / kan ikke finde det i mine notater. Så ville sætte stor pris på, hvis en lige kunne komme med en forklaring og formel. ... -
eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium. -
Højeste og laveste karakter?
ForumindlægHejHvad er den højest og den laveste karakter, du har fået, og hvor mang egang hver?Mig:11 (ca. 5-7 gange, tror jeg)03 (1 gang, en prøve jeg opgav totalt):) -
eksamen i 9.klasse
Forumindlægnår man skal have en dansk eksamen så får man en retsrivking og en læseprøve og en still lægger man alle karakter sammen til sidst for eksempel jeg får 4 i retskrivning og 7 og læse og 4 i still lægger man det så sammen til sidst? :-) -
Er Gymnasieeleverne blevet klogere?
ForumindlægNu følger jeg tit med herinde og jeg synes jeg kan se der er kommet længere og længere mellem de som faktisk søger lektiehjælp under emnet "privatlærer" og de som tilbyder lektiehjælp her på sitet. Skal det ses som om Gymnasieleverne er blevet klogere? Eller er det nærmere et bevis for ... -
Studentereksamen
ForumindlægHej. Jeg skal gå på csv efter sommerferien, center for special undervisning for voksne, som er en 3 årig uddannelse. Jeg har tænkt mig at blive student, og det kræver jo studentereksamen. Studentereksamen kræver afgangsprøve i dansk, engelsk samt matematik. Jeg har taget afgangseksamen i matemati... -
Engelsk: Find fejl:)
ForumindlægVil nogen rette følgende stil: Irregularities People tend to take advantage of one’s misery. It is important to thing twice before you believe any. The worse mistake one can commit is to have a chid with a married man. It is not easy to face the realities and deal with following problems o... -
rettelse
ForumindlægLeder en der er expert i math! Vil gerne have 9 eller 10 eller 11 for denne opgave, da det er meget nødvendigt ! Så vil I matematikere hjælpe mig med selve rettelsen af denne opgave! Stilhæftet sætter jeg senere ind idag..! På forhånd mange tak ! -
Opgavesæt for hf. Hjælp haster. Jeg kan ikke downloade opgaven...
ForumindlægHej Jeg skal aflevere et eksamenssæt fra matematik B skriftlig eksamen fra HF, men jeg kan ikke downloade nedenstående fil fra undervisningsministeriets hjemmeside. Er der ikke nogen, der kan hjælpe mig? vh Sigurd
