Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16801 til 16820 af 72126
-
vedrørende billedkunst?
Forumindlæghej allesammmen Hej, jeg skal til eksamen i billedkunst.Er der nogen der har en slags oversigt over ismerne og perioderne.evt: har jeg brug for hvordan det foregår selve eksamen og brug for nogle hits til hvordan man for gode karakter? meget nervøsMvh. Deniz -
Spansk lydbånd for begyndere
ForumindlægNogen der ved hvor jeg kan finde spanske lydbånd for begyndere? Og hvis i har prøvet et før, er i mere end velkommene til at forslå et. Tak på forhånd -
Aftenskole
ForumindlægHej,Er der nogle som ved noget om aftenskoler?Jeg skal nemlig holde et års pause efter gym - blev student i sommers. Skal læse videre om et år og ønsker ikke at glemme for meget i fx mat.A!Er der nogle som ved noget om hvor man kan tilmelde sig eller hvem/hvor man skal kontakte ang sådanne 'k... -
Differentierer!
ForumindlægHvordan differentierer jeg dette:-2*x*e^xog dette..2*e^x?? -
2.g historie/dansk opgave!!
ForumindlægHejsa.Jeg skal skrive 2.g opgave i år, og vil være lidt mere forberedt. Jeg ønsker selv, at skrive en historie opgave, men ved ikke hvad jeg kan skrive om?Er der nogle mennesker der har nogle ideer, der lyder spændende? -
Perspektivering!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal perspektivere til en engelsk tekst, der hedder "The red line" i min at-eksamen på tirsdag, men der er ingen, der har teksten og jeg kan ikke finde den nogle steder på nettet! Derfor vil jeg spørger om, der er nogen, som måske ved hvor på nettet jeg kan finde h... -
Vektorer
ForumindlægHej er der nogen der kan hjaelpe med denne opgave: To vektorer er givet ved vektor-a = (1;3) og vektor-b = (-2;2). Bestem tallet t således at vektoren a+t·b er vinkelret på vektoren (22;14) Bestem t. Hvad skal jeg goere er helt lost? Paa forhànd tak! -
noter
ForumindlægNormalt er jeg supergod til at tage noter til indlæring og senere eksamenslæsning, men jeg har fået et problem. Ved historiefaget bliver mine noter så faktuelt omfattende, at jeg (måske) får svært ved at overskue dem til eksamen. Er der nogle af Jer der har ideer til hvordan man får det hele med,... -
Mediefags eksamen?
ForumindlægHej allesammen I næste uge skal jeg op til den afsluttende eksame i mediefag.. har ikke været oppe i det før, så er i tvivl om hvordan det foregår, og hvad man skulle kunne, samt hvad der lægges vægt på. Jeg ved at jeg skal op i min eksamensproduktion(som er en kortfilm), men hvad skal jeg sige o... -
Samfundsfag årsprøve-
ForumindlægJeg er blevet udtaget i samfundsfagsårsprøve. Og jeg skal op her i næste uge. Men jeg er bare ikke helt sikker på hvordan det foregår, altså selve eksaminationen. Er der nogle der måske har prøvet det, der vil give mig en hjælpende hånd? På forhånd tak! -
Bio afl
Forumindlægforskellige former for nedarvning, hvad menes der præcis med dette? er det om fx gensplejsning ? -
Forsøg til fysik eksamen
ForumindlægJeg skal op i FSA i fysik her om et par dage, men er i tvivl om, hvilke forsøg jeg kan bruge til de forskellige emner. Jeg skal bruge 2-4 forsøg inden for hvert emne (dem jeg har skrevet, er dem jeg allerede har). Induktion -Mini elværk Radioaktivitet - Geigertæller Baser Salte og neutralisation ... -
Koblede differentialligninger med et konstant-led
ForumindlægGoddag. Jeg står og er interesseret i at løse et system af koblede differentialligninger. Umideelbart er mit indskud at opstille systemmatricen, finde egenværdierne og opstille løsninger derudfra. I vores givne system er der dog også konstanter i udtrykket for differentialligningerne, og jeg tv... -
Delprøve 1
ForumindlægHej Jeg skal øve mig på de grammatiske regler som kommer i delprøve 1 så mit spørgsmål er hvilke regler er ofte forekommende i delprøve 1? :) -
Logos.ethos og pathos i sokrates forsvarstale
ForumindlægHej Alle Jer, der også læser op til Old eksamen. Jeg sidder med Sokrates`Forsvarstale og skal analysere følgende afsnit: 2, 3, 5, 6, 9, 10, 14, 15, 19, 20, 26, 29, 31 og 33 ud fra, om det er LOGOS, ETHOS eller PATHOS, som Sokrates bruger i de enkelte afsnit. Har du mulighed for at hjælpe mig iga... -
Hjælp! integration e, simpelt og ikke simpelt
ForumindlægJeg bøvler med en ellers ret nem opgave, der kræver en smule baggrundsviden. jeg skal bruge trapezmetoden til at bestemme en approximation S jeg skal blot finde det bestemte integrale af f(x)=e^-x^2, hvor a er 0 og b er 1. NB: jeg er ikke helt sikker på om der i virkeligheden skal stå e^(-x... -
Nulreglen
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast i et spørgsmål om nulreglen i matematik, hvor jeg ikke ved hvordan jeg skal løse følgende ligning: (x+1)(x-1)(x^2+1) = 0 Det ville være fedt, hvis nogle kunne hjælpe! Tak på forhånd :-) -
Engelsk
ForumindlægHej :) jeg har forsøgt at finde flere forskellige råd omkring forberedelse til mundtlig engelsk men enten har opslaget været for gammelt eller på for lavt niveau. Derfor vil jeg spørge om i har nogle råd til hvordan man får en nogenlunde karakter i engelsk? Jeg er begyndt at læse teksterne... -
Litteratur kanon
ForumindlægHej Hvorfor er det vigtigt med en kanon i det senmoderne samfund? Og hvad bruges en kanon til? Mvh. shufte -
Synopse "Romantikken"
ForumindlægHej StudiePotalen Jeg skal til eksamen i mundlig dansk, og jeg har trukket "romantikken" Men syntes ikke rigtig jeg kan finde nogen tekster at gå i dybten med.. Nogen der har nogen GODE forslag til fx en novelle eller sådan noget.
