Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16821 til 16840 af 156338
-
undervisning/kurser?
ForumindlægI år har jeg valgt at læse matematik op på A-niveau på VUC, og for at være ærlig går dette ad helvede til. Og jeg er bestemt ikke den eneste, der har det på denne måde. Der er en bred enighed om i klassen, at undervisningen er utroligt ringe. Men det er der desværre ikke noget at gøre ved, så j... -
meget svær ligning!
Forumindlægjeg er lost! hvad gør jeg? Jeg skal løse følgende ligning og jeg har virkelig svært ved det. find c i formlen: a*f^2 = c *a^2 når det vides at a=a^2. Den anden opgave jeg har svært ved er her: Find funktionens nulpunkt 3x + 9 = y Jeg er LOST! And I need Help! -
Effektiv værdi (sinuskurve)
ForumindlægHej... Sidder med et lille problem. Formlen for at finde den effektive værdi hos en sinuskurve er ganske simpel; tag max-værdien og dividér med kvadratroden af 2. Så langt så godt. Nu sidder jeg og har lavet lidt integral hvor jeg ser sådan her på problemet: x-kordinatet (tid, og i mit tilfæl... -
Adgangskrav til engelske universiteter
ForumindlægAl snak om, hvor sindssygt dyrt det er at tage en bachelor i England tilside: Hvis der nu står 'Grades AAA-ABB' som adgangskrav, 'You subjects should include 2 hard sciences like...' og 'You must have a grade A in...', hvordan skal det så helt præcist forstås i forhold ti... -
Regression
Forumindlægskal svare på en opgave under emnet regression og for at være ærlig aner jeg ik hvad det er, fordi jeg ik var i skole da læren forklarede det. Så hvis jeg kunne få en til at hjælpe mig med den her opgave ved at fortællle nøgagtig hvad man gør så ville det være fantastisk. Sammenhængen mellem ... -
snøft snøft....
ForumindlægHey allesammen. Så gik det lige galt igen for mig mht. det skriftlige engelsk. (Eller mit engelk generelt!) Det er på et tilstrækkeligt LAVT NIVEAU, og jeg ønsker VIRKELIG at gøre noget ved det. Jeg prøver, men resultatet blev et 7-tal (nye-skala) for min lærer mener, jeg stresser mig selv osv, m... -
Mest normalt?
ForumindlægNogen der ved hvad der er mest normalt?Fysik A og Mat AellerKemi A og Mat A?De andre fag er lige meget. -
niveau" Gymnasiet"
ForumindlægHej Alle Jeg er lidt i tvivl om det med niveauene på gymnasiet. Kommer man op i alle C niveau fagene i 1.g og alle B niveau fagene i 2.g osv. eller hvordan? Skal snart på gymnasiet selv, så vil gerne vide det. Tak på forhånd:) -
lineær vækst
Forumindlæghej jeg har en opgave for i matematik på c niveau, og jeg har svært ved den, jeg har uploaded en model tilhørende opgaven,.... Sammenhængen kan altså beskrives ved modellen y = a?x + b, hvor y er præmiepengene, og x er antal år efter 1980. b)Bestem præmiepengene i 1993. c)I ... -
gram schmidt
ForumindlægLet A be an m n matrix of rank n and let b € R^m. If Q and R are the matrices derived from applying the Gram-Schmidt process to the column vectors of A and p = c_1 * q_1 + ... + c_n * q_n is the projection of b onto R(A), then show that: a) c = Q^T b b) p = QQ^T *b c) QQ^t = A(A^T * A ) ^-1 * A^T -
forberedelse
Forumindlæghej er der en herinde der kan formulere nogle integral og reducerings opgave til mig som jeg skal løse? de skal kunne løses uden hjælpemidler. og efterfølgende rette dem. tak på forhånd. -
IB
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse, og skal nu til at søge videre. Jeg har seriøst overvejet IB (international baccalaureate) men vil gerne lige høre hvilke oplevelser andre har haft, og hvad I har hørt om uddannelsen? psssst efter vil jeg gerne studere noget samfundsfagligt såsom antropologi eller n... -
Vil gerne studere mode i USA
ForumindlægNår jeg en dag bliver færdig med HHX vil jeg gerne på universitetet eller tage en ha. Jeg drømmer om at komme ind i modebranchen enten i form af marketing eller som mode-journalist. Derfor kunne jeg godt tænke mig at tage et semester i udlandet. Ved at man kan studere fashion marketing på et univ... -
Reducering
ForumindlægHej folk på studieportalen Kan i hjælpe mig med den her opgave? Det ville være guddommeligt :) P=(a+b)a+a+b / a2(a+1)-b2(a+1) -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg har et spørgsmål som jeg evt. håbede på, at I kunne besvare for mig. Jeg har studeret engelsk på B-niveau og gennemført med glans, så valgte selvfølgelig at tage A-niveau også, og nu kommer dilemmaet: Jeg har fået en delprøve 1:' 1) once were they friends, but now t... -
Carbonhydrider - evt. opg...
ForumindlægHej allesammen Jeg går på kemi B-niveau og skal snart skrive SSO opgave (Til de der ikke ved hvad det er... Er det en stor opgave der tæller meget i gennemsnittet). Jeg overvejer kraftigt at skrive om carbonhydrider, men kunne godt tænkte mig, at få en spændende/sjov indfaldsvinkel til det... -
Engelskkundskaber
ForumindlægHej alle. Jeg overvejer for tiden, hvilken videregående uddannelse jeg skal søge ind på. Mit interessefelt ligger indenfor der økonomiske/erhvervsøkonomiske område. Derfor har jeg overvejet økonomi på KU, erhvervsøkonomi på CBS eller IB/IBP på CBS. Jeg kan godt lide den internationale tilgangsvi... -
Beregninger i undersøgelse
ForumindlægHej alle. Jeg har samfundsfag på A niveau, men er igang med 2. år så det er vel B niveau.. Jeg har fået et opgavesæt med en opgave jeg ikke forstår som lyder: "Undersøg i hvor høj grad SF og DF's placering bilag D1 kan understøttes af materialet i bilag D2. Undersøgelsen skal indeholde... -
Metoder i samfundsfag - HJÆÆÆLP
ForumindlægHej Alle. Jeg vil høre om der er nogen som har godt styr på de samfundsfaglige metoder? For jeg har brug for god rådgivning mht. netop dette til min afsluttende AT-eksamen. Jeg har skrevet en synopsis i historie(A-niveau)-samfundsfag(C-niveau) hvor jeg under emnet "Racehygiejne i Danmark i m... -
Lektiehjælper søges!
ForumindlægHej, Jeg er 19 år, bor i dragør og går i 3.G på Ørestad Gym. Jeg har brug for noget ekstra hjælp til matematik (A-niveau). Jeg forestiller mig 2-3 timer om ugen evt. i aftentimerne eller weekend. Jeg er fleksibel mht. tiderne og sted. Mit niveau er nogenlunde, men jeg syntes, at jeg mangler at ...
