Studér i udlandet

Adgangskrav til engelske universiteter

30. oktober 2016 af EnStuderende

Al snak om, hvor sindssygt dyrt det er at tage en bachelor i England tilside:

Hvis der nu står 'Grades AAA-ABB' som adgangskrav, 'You subjects should include 2 hard sciences like...' og 'You must have a grade A in...', hvordan skal det så helt præcist forstås i forhold til ens danske eksamensbevis?

Jeg har heller ikke helt forstået, om A-levels er ækvivalent med de danske A-niveauer på gym? Og hvordan det så lige hænger sammen med de der meget mærkelige AS-levels. F.eks. står der både adgangskrav under A-level og AS-level: er det mon kun én af dem, der er relevant at kigge på (altså man skal bare bestå én af dem), eller skal man bestå begge krav? For så er jeg helt lost i, hvad jeg skal sammenlige AS-levels med.

Men er det rigtigt forstået, at den første betyder, at du skal have fået en kombination af (max) tre 12-taller og minimum ét 12-tal + to 10-taller for de A-niveau fag, som du har taget i gymnasiet? Men så kommer det naturlige spørgsmål så: hvilken karakter?? Er det mon eksamenskarakteren (og er det den skriftlige eller mundtlige, hvis man har været oppe i begge?), skriftligt/mundtlig årskarakter, gennemsnittet af disse eller..? Og her tæller karakterer fra SRP og SO (som ellers er vægtet 2) vel ikke med som et A-niveau fag?

Men hvis det nu er eksamenskaraktererne, er det så nok at have fået 12 i dansk, 12 i fysik og 10 i matematik som et eksempel?

Og så til 'You must have a grade A in...' - igen, hvilken karakter kigger jeg efter? Jeg har nemlig fået 12 i et af de påkrævede fag, men ikke i både årskarakter og eksamenskarakter.

Og når der står 'Your subject should include...' efterfulgt af nævnte fag som f.eks. fysik og matematik, som jeg jo har, skal de så være på A niveau, eller er det lige meget? Jeg har heldigvis de nævnte på A, men er stadig nysgerrig, hvis jeg nu finder en anden bachelor at kigge på.


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. maj 2017 af lauraa19 (Slettet)

.


Skriv et svar til: Adgangskrav til engelske universiteter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.