Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16821 til 16840 af 26896
-
Dansk mundtlig eksamen - folkeeventyr
ForumindlægHvad kendetegner folkeeventyr? Er det godt at bruge kontraktmodellen til analyse af folkeeventyr? -
lille fysik opg.
ForumindlægSugerpumpen er en ældgammel pumpetype. når stemplet trækkes op, skabes der et undertryk i røret under stemplet, og atmosfærens tryk presser vandet i pumperøret op. Ventiler sørger for, at vandet ikke løber tilbage, men presses op til pumpens tud, når stemplet igen føres ned. Efter ganske få ture ... -
Bevismetoder
ForumindlægJeg skal snart igang med min SRP, hvori jeg skal skrive om forskellige bevismetoder indenfor matematikken. Her har jeg valgt at skrive om 3 metoder, som er følgende: - Direkte bevis - Indirekte bevis - Induktions bevis Det er nu jeg skal bruge jeres hjælp. Jeg har læst lidt om... -
"OPGAVER KEMI" (røde bog)
ForumindlægHej! Er der ikk nogle der kan hjælpe mig hvad jeg skal gøre med denne opg, gerne med forklaringer..... opg 4.4 fra bogen "OPGAVER KEMI" (2 årig A niveau)Opløselighedem for sølvbromat, AgBrO3, er 0,196 g/100mL ved 25 grader. a)Beregn en værdi for opløselighedsproduktet for SgBrO3? b)Bere... -
Bioethanol
ForumindlægHej Alle, Jeg er igang med mit afsluttende NV projekt og har fået emnet bioethanol. Jeg har allerede fremstillet det, og skal nu svare på en masse spørgsmål.. Men nu er jeg blevet i tvivl om nogle ting: 1) Dannes der altid ethanol i en gæringsproces? hvad er definitionen på gæring? 2) Hva... -
Problemer med et bevis
ForumindlægHej jeg har et lille problem...Jeg var ikke i skole forleden dag (læge) hvor der blev gennemgået et bevis (faktorisering af et andengradspolinomium. Det eneste jeg rigtigt ved om det er at man skal finde nulpunkterne og så bruge a*(x-x1)*(x-x2) hvor x1 og x2 er nulpunkterne. Hopla der har vi fakt... -
Krystalstruktur og reaktivitet
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til følgende opgaver, som jeg har problemer med: a) MgO har samme krystalstruktur som NaCl. Forklar udfra tættest pakning begrebet MgO krystalstrukturens opbygning. b) MgO, CaO, SrO og BaO har alle samme krystalstruktur som NaCl. De fire stoffer har encelle akselængd... -
AZT
ForumindlægJeg sidder med denne aflevering og kan ikke rigtig finde noget forklaring eller andet på nettet så jeg bedre kan forstå det. jeg har 2 spørgsmål som opgaven skal besvare 1. giv en mulig forklaring på at AZT tilsyneladende kan hæmme formeringen af AIDS-virus 2. hvilke virkninger vil du forve... -
Analyse af konflikten i Syrien
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er igang med SRP og min problemformulering til min analytiske del lyder således: I forlængelse heraf ønskes en undersøgelse af forskellige forklaringer på, hvorfor det er så svært at løse konflikten i Syrien. Jeg skal altså undersøge forklaringer på hvorfor det er svær... -
Rente og annuitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at forklarer dette på en anden måde??? Du skal udvælge tre af ovenstående ligningstyper (beregning af rentefod, effektiv rente, gennemsnitsrente, nutidsværdi, fremtidsværdi, ydelse eller restgæld), og forklare hvordan man løser den pågældende ligningsty... -
Forsinkede neutroner i atomkraftværk. Haster
ForumindlægHej Jeg sidder lige og kigger på de forsinkede neutroner der kommer i et atomkraftværk. Jeg har styr på hvad de promteneutroner er og hvordan de forkommer. Jeg mangler blot en forklaring og et eksempel på hvordan de forsinkede neutroner forekommer. Jeg er stødt på følgende eksempel: I... -
Eksponentiel
Forumindlægf(x) = b * e^(-1/R*C)*t (R og C er blot konstanter.) eksponentielt aftagende, da: Konstanten k (dvs: -1/R*C) er negativ. Tiden vil hele tiden blive større – dermed har vi, at –t/(RC) går mod uendelig negativ. Når ”noget” opløftet i e går mod uendelig negativ, vil e gå mod nul. Er denne forkla... -
Atomfysik - kernereaktioner (stjerner)
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik imorgen (HJÆLP) , og jeg er helt ude af den. Jeg håber nogen af jer bag keyboardet er lige mere rolige og saglige end mig og kan hjælpe mig med nogle få begreber ? Lumonositet og hvordan man bruger den til afstande. Gerne en formel med, plus en fyldig forklaring af a... -
vands hårdhed
Forumindlægjeg har fået nogle opgaver omkring vands hårdhed, og der er et par stykker af dem jeg ikke kan finde ud af. håber der er nogen der kan hjælpe. 1. hvad er forklaringen på, ar der kan være en stor koncentration af calciumioner i grundvandet? indrag gerne reaktionsskemaer i din forklaring. 2. hård... -
Matematik
ForumindlægJeg er en pige på 15 år, går i 8. klasse ( starter i 9. efter sommerferien ) Jeg har problemer i matematik, og derfor søger jeg en privat hjælpelærer der kan hjælpe mig, jeg vil rigtig gerne have, at undervisningen skal forgå hjemme hos mig på københavn. Undervisnings timer og løn kan aftales. ... -
Reflektion spørgs.
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål her jeg gerne vil komme ind på i en kommende rapport. Jeg har prøvet at søge på nettet for at finde svar, men uden held. Er der nogen der kan give en forklaring, eller et link til en forklaring? Dette er sidste rapport og jeg prøver at gøre noget ekstra ud af den. a) Hv... -
Effektiv spænding
ForumindlægSidder og skriver fysikrapport om induktion og transformation, og er i den forbindelse stødt på begrebet "effektiv spænding". Jeg har læst om det i min fysikbog, men synes at forklaringen er meget tynd, og forstår ærlig talt ikke helt hvad det konkret er og hvad det er et udtryk for. ... -
Matematik - liniær sammenhænge. Y=ax+b
ForumindlægJeg sidder og laver en matematik opgave, og har problemer med to opgaver! Opgave 1) En ret linje går gennem (3,4) og har hældningstal 7. Find b i y=ax+b jeg forstår ikke hvordan jeg kan gøre det. Jeg vil IKKE have facit, men gerne en forklaring på hvordan jeg kan regne det ud! Opgave 2)... -
Blodtype bestemmelse
ForumindlægRapporten: Skal bl.a. indeholde - En udførlig teori der specielt drejer sig om nedarvningsforholdene for blodtyperne - En forklaring på hvordan resultatet aflæses - En forklaring på hvorfor det er vigtigt af få den rigtige blodtype ved en blodtransfusion - En overvejelse om hvo... -
Stikprøve og population
ForumindlægHej, jeg er droppet ind i en HHX klasse fra en 10. klasse en måned senere og har derfor stort set ikke fået forklaring på noget af det nye HHX "stof" man lærer i matematik, grundet (meget) dårlig modtagelse af nye elever fra skolens side + rejser med andre klasser fra lærernes side. P...
